PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd P0203 - kostka elektr wtryskiwacza 3go cylindra?



RafalWawa
20-07-2015, 21:45
Witam,

Przejechałem Cromą po drogach południowej Europy ponad 4000 km i wczoraj gdy wracałem, wycięła mi psikusa na 90km przed W-wą :/ nagle poczułem jak na tempomacie jakby poszarpywało, potem coraz mocniej, aż w końcu kontrolka EOBD + kontrolka "zółta" i komunikaty o niedostęności esp, hh, itp ( systemów przyhamulcowych). coraz gorzej pracujący silnik, i narastające wibracje. Parę km przejechałem bo akurat nie było zjazdu, jak zjechałem podpiąłem kompa (akurat miałem) i widzę - błąd jak w tytule, wtryskiwacz cylinder 3, i info że powodem tego błędu jest fakt iż ecu nie odebrało sygnału z czujnika. Assistance auto na lawetę i dziś dochodzenie co jest. Doczytałęm już że są to "książkowe" objawy awarii kostki - złączki elektr do cylindra. Odpiąłem dziś kostkę, podopychałem, i auto odpaliło, chodziło normalnie korekty na cylindrach prawidłowe, , ale po paru km ponowny problem )identycznie jak wczoraj). Dotoczyłęm się do domu, nic tylko trzeba będzie wymienić chyba tą kostkę
Ma ktoś może instrukcję jak to zrobić? Nie chcę czegoś uszkodzić...

Jak tosię wogóle nazywa (ten element) bo nie mogę nigdzie jej wyszukać?

Edit:

Na forum vectry
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/82398-19-cdti-kostka-trzeciego-wtryskiwacza/page-8

znalazłem info że opel wypuścił zestaw naprawczy do tego diadostwa, jest on nawet dostępny w sklepie http://sklep.dixi-car.pl/zestaw-naprawczy-wiazki-przewodow-wtryskiwaczy-p-2191.html

Któś wie czy ten zestaw od opla pasuje do fiata, i do mojego modelu (m-jet 150KM 2005 rok)?

Czy ktoś się orientuje, czy może Fiat też coś takiego wypuścił? Jeśłi tak - jakie ma numerki?

CzarnyGD
20-07-2015, 23:17
Dzwoniłem u mnie w Gdańsku do kilku ASO i wszędzie mówili, że takiego zestawu nie ma. Można całą wiązkę kupić za 1,5 tysia.
Tu masz tańszą alternatywę - ale bez przewodów.

Obudowa gniazdo wtyk kostka Z/2 WTRYSK NT - FIRMA MTA | ZPUH ALICJA DUDZIK (http://www.auto-czesci.auto.pl/489,Obudowa-gniazdo-wtyk-kostka-Z2-WTRYSK-NT)

RafalWawa
20-07-2015, 23:43
Dzięki za info, hmm - czyli wygląda na to że fiat tego nie ma :/
Ciekawe czy to jest to samo co w oplu ( "na oko" wygląda tak samo), zadzwonię tam jutro i pogadam. Dzięki za namiar na samą kostkę - jest to odpowiedniej jakości? (bo firma nieco "krzakowato" mi wygląda...). NIe mogę wywnioskować ze zdjęć.. jak to się podpina do przewodów? tam są wkręty czy też trzeba lutować?

Pogadam też z oplem - nie są to wielkie pieniądze więc może by to zrobili (o ile to pasuje) i nie musiałbym się chcrzanić (zwłaszcza że serwis opla mam blisko)

CzarnyGD
21-07-2015, 00:06
Oplowskie pasować jak najbardziej powinny. To te same silniki z19dth.
Firma rzeczywiście wygląda krzakowato:) Nie zamawiałem, bo u mnie póki co pomogło przeczyszczenie styków i tytyrytka.

Zatrzaski mam uszkodzone już w dwóch wtyczkach i ten zestaw oplowski zaczyna się robić drogi. Chwilowo muszę się zmierzyć z dwumasą i sprzęgłem :/

RafalWawa
21-07-2015, 22:52
Oplowskie pasują ;) Zakupiłem dziś rzeczony powyżej zestaw, 15 min dłubaniny pod blokiem i auto chodzi jak cacy ;)

Po kolei:')
Dostaje się paczkę z kostką, blokadą kabla i .. całym pękiem kabli z końcówkamu "żeńskimi' (we wtryskiwaczu są "męskie ;) Na początek nie bardzo wiedziałem po co ich aż tyle, ale po chwili namysłu doszedłem do wniosku że tam są po prostu druty różnej grubości, być może różne modele silnika wymagają różnych gubości kabla... sprawdziłem co mam w Cromie, mam kabel o przekroju żyłki 1mm, i taką też parę wybrałem z zestawu
1 krok - odpiąłem starą końcówkę (trzeba zwolnić zółtą "zawleczkę" wysuwając ją lekko do siebie w kostce, a potem dociskając u góry zapadkę końcówka lekko schodzi.
2 krok - wydłubałem 2 kable z osłony plastikowej i oznaczyłęm je naklejając różnokolorowe taśmy - by oznaczyć który kabel lewy a który prawy. Takie same tasmy i w tej samej kolejności nakleiłem z lewej i prawej strony wtryskiwacza, by nie mieć ew wątpliwości
3 krok - odciąłem jeden kabel tuż przy starej wtyczce, i zdjąłem izolację z ok 1 cm
4 krok - wsunąłem końcówkę ze stykiem z nowego kabla w odpowiednie gniazdo nowej wtyczki, analogicznie do tego który obiąłem na starej (jak obciąłęm lewy, to wsunałęm nowy w lewą dziurę nowej końcówki)
5 krok - przyciąłem na odpowiednią długość nowy kabel, ściągnąłem izolację z ok 1 cm kabla, a następnie skręciłem oba przewody (stary i nowy)
6 kok - upewniłem się że podpiąłem właściwe przewody (jeśli robię lewą stronę to stary lewy łączy się z nowym lewym)
7 krok - Powtórzyłem kroki 3,4,5,6 dla prawej (drugiej) strony
8 krok - wpiąłem końcówkę we wtryskiwacz, i lekko zaizolowałem kable by nie było możliwości zwarcia ani styku do body silnika
9 krok - podpiąłem kompa, załączyłem zapłon, odpaliłem silnik. Pracował jak należy, ale wyświetlał bład eobd, Skasowałem ten błąd i zacząłem monitorować korekty na wtryskach
10 krok - po 10 min poprawnej i równej pracy silnika - jazda próbna na ekspresówce i w warunkach miejskich. Wszystko było cacy, silnik pracował równiutko
11 krok (po ok 2 godz jak silnik ostygł) - rozebrałem izolację, polutwałem przewody, założyłem ponownie, tym razem już solidnie izolację

Wszystko działa jak nalezy ;) Koszt roboty - 94,87 (zestaw naprawczy Opla), + ok godziny pracy (wymiana to ok 15 min, do tego jazda próbna)