Zobacz pełną wersję : Bardzo wysokie temperatury - Brava 1.2 16v Steel
Witam Forumowiczów,
Mam problem ze swoim Fiatem :)
Samochod:
Brava 1.2 16v Steel 2001 rok z klima (183 tyś km).
Objawy:
Po przejechaniu około 5KM samochód się grzeje - wstazówka w 3/4 skali.
Wskaźnik zatrzymuje się w połowie skali na 4-5 min a potem rośnie jak oszalały...
Podczas podjazu pod górkę bądź na niskich obrotach wstazówka rośnie do czerwonej kreski.
Podczas postoju auto chłodzi się do około 100 stopni.
Przy wysokich obrotach - 3,5 tyś + tez spada do 3/4 skali.
W pewnym momencie nie było ciepłego nawiewu, dałem pozycie na maksymalną i zaczelo dzialac.
Sprawdzone do tej pory:
Odpowietrzylem cały układ.
Nie ubywa płynu, płyn nie kipi ze zbiorniczka wyrównawczego.
Nie przybywa poziomu oleju.
Brak masła, plam oleju w płynie.
Dolne i górne węże gorące.
Rozrząd z pompą wody z metalowymi wirnikami od Magneti Marelli wymieniany 10 tyś temu.
Pytanie:
Czy to UPG czy uszkodzona pompa?
Zacznij od sprawdzenia termostatu. Na rozgrzanym silniku sprawdź czy jest ciepła chłodnica. Czy przy takiej temperaturze wentylator się załacz ?
No i sprawdź, czy samochód faktycznie się grzeje, czy tylko wskaźnik jak często pokazuje głupoty.
Witam :)
Właśnie odpowietrzałem samochód jeszcze raz (brak powietrza, leci sam płyn).
Są 2 dodatkowe objawy:
1. Nawiew działa tylko na najwyższej pozycji. Tzn jeśli ustawie np 26 albo 30 - wieje zimne powietrze. W momencie kiedy ustawie HI, coś się odblokowuje i leci gorące powietrze (oraz działa regulacja). Kiedy zmienię na LOW i znowu ustawie 26 - nadal jest zimne (dopóki nie dam HI) itd.
2. Dodatkowo zagrzałem samochód (1 kreska powyżej połowy), wentylator chłodnicy się załączył lecz chłodnica wydawała się zimna (jedna i druga). Dodatkowy wąż gruby na dole był parzący natomiast ten który idzie do spodu zbiorniczka wyrównawczego był letni/ciepły.
michal16170
20-07-2015, 23:33
Jeśli chłodnice masz zimna, wentylator się załącza to na 99% termostat do wymiany, bo jeżeli nie masz tzw masełka oraz nie ubywa Ci płynu, oleju nie przybywa to raczej nie będzie UPG. Sprawdź jeszcze czy na rozgrzanym silniku i układzie wydechowym nie dymi obficie na jasno/biało, jeżeli nie to następny argument eliminacji UPG. Co do pompy spróbuj na rozgrzanym silniku, po załączeniu wentylatora kilka razy przegarować i sprawdź czy chłodnica się zagrzeje czy dalej nie. Oczywiście uważaj żeby nie przegrzać
Witam :)
Po wymianie termostatu chłodnica jest gorąca - wreszcie, ale przestał działać wentylator chłodnicy i w czasie postoju samochód znowu się grzeje.
Podłączyłem wentylator to akumulatora - działa.
Na plastikowej obudowie wentylatora jest dodatkowy wtyk z niebieskim i brązowym kablem. Brązowy kabel odpadł (zaśniedział)- połączyłem oba kable ze sobą - wentylator działa powyżej 90 stopni C i temperatura jest stabilna.
Wentylator natomiast wyłącza się od razu po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki.
Nie jestem pewien czy ten "czujnik" działał wcześniej i do czego służy.
Może ktoś pomoże?
Ten "czujnik" to rezystor sterujący wyższymi obrotami wentylatora po przekroczeniu zadanej temperatury. Niestety w Bravach, prawdopodobnie, wentylator wyłącza się po przekręceniu kluczyka w stacyjce i wyłączeniu silnika. U mnie tak jest ale nie uważam tego rozwiązania za szczęśliwe. Szukam natomiast na forum schematu instalacji elektrycznej do bravy 1.2 16v i nie mogę znaleźć. W książce Zambrowskiego akurat tego schematu brakuje (połączenie ECU z regulatorem wolnych obrotów). Wietrzę pęknięty kabel (słynne falujące obroty), ale nie wiem który bo w prosty sposób można sprawdzić tylko masę. Co do reszty to nie mogę odczytać oznakowań na pinach ECU i chwilowo jeżdżę na zdemontowanym regulatorze.
Tylko teraz pytanie brzmi, czy z pominiętym regulatorem obroty są na maksymalnym poziomie czy na minimalnym?
Tylko teraz pytanie brzmi, czy z pominiętym regulatorem obroty są na maksymalnym poziomie czy na minimalnym?
Coś pomiędzy, przy zasterowaniu na minimum zrywał obroty przy około 3000 ale potem szedł dolej do pełnego zakresu . Przy zaseterowaniu na ok. 70-90% otwarcia przepustnicy wchodzi normalnie na obroty i nawet spalanie ma na swoim zwykłym poziomie. Zrobiłem w ten sposób już ok. 2500 km ale szukam opisu pinów na ECU, żeby zmierzyć kable, które prawdopodobnie są przyczyną problemu.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.