PDA

Zobacz pełną wersję : odczyt z ECU proszę o diagnoze



Brownking
11-07-2015, 16:59
Witam
Czy mógłby ktoś rzucić okiem profesjonalisty na zestawienie parametrów
Fiat Bravo 2 1.6 MJ 120kM

ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 13,959 V
Korekta paliwa (cylinder 1): 0,38 mm³/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0,69 mm³/w
Korekta paliwa (cylinder 3): -0,41 mm³/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0,66 mm³/w
Zmierzona masa powietrza: 348,5 mg/w
Okres sygnału masy powietrza: 0,415 ms
Temperatura powietrza (przepływomierz): 47,56 °C
Temperatura powietrza (turbo): 45,16 °C
Temperatura powietrza (przetwornik, turbo): 2267,5 mV
Ciśnienie atmosferyczne: 1003 mBar
Oczekiwana pozycja turbo: 0,62 mm
Sterowanie turbiny 2: %
Otwarcie zaworu EGR: 128 %
Zmierzona pozycja EGR: -0,05 mm
Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
Temperatura paliwa: 42,76 °C
Temperatura paliwa (przetwornik): 2316,4 mV
Zmierzone ciśnienie paliwa: 371,40 bar
Oczekiwane ciśnienie paliwa: 376,00 bar
Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1339,0 mV
Otwarcie regulatora ciśnienia (MPROP): 38,06 %
Zużycie paliwa: 0,9000 l/h
Sterowanie przekaźnika pompy paliwa: WŁ.
Ciśnienie oleju w silniku: Normalny
Temperatura wody: 87,96 °C
Poziom oleju w silniku: %
Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: 0,00 %
Włącznik światła stop: WYŁ.
Prędkość wentylatora: 2
Ciśnienie klimatyzacji: 22120 mBar
Diagnostyka centralki świec żarowych: Nie OK
Temperatura filtra cząstek stałych: 167,46 °C
Czujnik różnicy ciśnień: 3 mBar
Stan filtra cząstek: Zatkanie normalne
Zatkanie filtra cząstek stałych: 48,74 %
Przebieg przy ostatniej wymianie DPF: 161690 km


Auto od tygodnia dość dużo mi pali ( nawet na postoju mam zużycie paliwa chwilowego )


proszę o napisanie czy te wartości nie odbiegają od normy?

bruno1009
11-07-2015, 17:21
Otwarcie zaworu EGR wygląda kiepsko. Na liście jest zmierzona masa powietrza, a oczekiwana? Auto ma muła? Myślę że egr wartałoby wyczyścić chociaż bo nieźle się tam nazbierało.
Auto na postoju zawsze będzie ci pokazywać to 2,0l/100km to normalne. Przejedź się z programem i zrób zapis z mas powietrza i korekt paliwa(wtrysków).
EGR na 100% trzeba wyczyścić.

Brownking
14-07-2015, 21:13
Witam ponownie, zrobiłem ponownie zapis z ecu, odczyt był robiony przy dłuższej jeździe po obwodnicy:

1.ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 14,115 V
Licznik przebiegu: 161936,3 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 1
Licznik czasu obrotów max: 0,07 s
Max prędkość obr. silnika: 5440 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Predkość pojazdu: 51,8 km/h
Obroty silnika: 1549 obr/min
Dawka ogólna paliwa: 12,411 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,93 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,28 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 1,00 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 0,16 mmł/w
Zmierzona masa powietrza: 488,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 478,5 mg/w
Okres sygnału masy powietrza: 0,339 ms
Temperatura powietrza (przepływomierz): 26,96 °C
Temperatura powietrza (turbo): 52,56 °C
Temperatura powietrza (przetwornik, turbo): 1964,5 mV
Ciśnienie atmosferyczne: 998 mBar
Zmierzone ciśnienie doładowania: 1395 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1157 mBar
Ciśnienie doładowania (przetwornik): 2145,3 mV
Zamknięcie zaworu overboost: 58,90 %
Zmierzona pozycja turbo: 1,10 mm
Oczekiwana pozycja turbo: 1,11 mm
Sterowanie turbiny 2: %
Otwarcie zaworu EGR: 133 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,79 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 0,81 mm
Sterowanie EGR: WŁ.
Zawór wyłączenia wymiennika EGR: WYŁ.
Otwarcie elektrozaworu przepustnicy: 5,00 %
Otwarcie zaworu gaszącego: %
Temperatura paliwa: 44,66 °C
Temperatura paliwa (przetwornik): 2238,2 mV
Zmierzone ciśnienie paliwa: 518,60 bar
Oczekiwane ciśnienie paliwa: 516,30 bar
Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1642,0 mV
Otwarcie regulatora ciśnienia (MPROP): 36,92 %
Zużycie paliwa: 1,6200 l/h
Wskaźnik poziomu paliwa: 13,013 %
Sterowanie przekaźnika pompy paliwa: WŁ.
Ciśnienie oleju w silniku: Normalny
Temperatura wody: 87,56 °C
Poziom oleju w silniku: %
Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: 13,21 %
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 1383,0 mV
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 679,2 mV
Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia
Styk pedału hamulca: Zwolniony
Włącznik światła stop: WYŁ.
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Prędkość wentylatora: Nie aktywny
Wentylator chłodzenia 1: WYŁ.
Wentylator chłodzenia 2: WYŁ.
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 10570 mBar
Diagnostyka centralki świec żarowych: Nie OK
Sterowani świec żarowych: 0,00 %
Kontrolka awarii: WYŁ.
Kontrolka temp. wody: WYŁ.
Kontrolka świec żarowych: WYŁ.
Kontrolka wody w filtrze paliwa: WYŁ.
Kod uniwersalny: Unieważniony
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Wyposażenie samochodu: z DPF i sondą lambda
Typ zainstalowanej skrzyni biegów: Nie przyswojony
Włączony bieg: Czwarty
Kod Wtryskiwacza (cylinder 1): 717Z7I6SA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 2): 8SHX3S8SA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 3): DBKPMEEAA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 4): 788R2E7SA
Przycisk tempomatu - wł./wył.: WYŁ.
Żądanie z dźwigni tempomatu: Brak żądania
Napięcie sondy lambda: 0,3615 V
Zawartość tlenu lambda: 12,865 %
Temperatura filtra cząstek stałych: 207,76 °C
Czujnik różnicy ciśnień: 6 mBar
Stan filtra cząstek: Nie zatkany
Zatkanie filtra cząstek stałych: 24,37 %
Postęp regeneracji: 0,000 %
Stan regeneracji wymuszonej: Nie aktywny
Przebieg przy ostatniej wymianie DPF: 161770 km
Przebieg przy ostatniej regeneracji: 12,1 km
Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 111 km
Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 524 s
Średnia temp. podczas ostatnich 5 regeneracji: 644,36 °C
Łączna liczba regeneracji: 1356
Ilość regeneracji od ostatniej wymiany oleju: 0
Numer procedury wymiany oleju: 7
Wskaźnik stopnia zużycia oleju: 11,00 %
Przebieg przy ostatniej wymianie oleju: 133507,0 km
Odległość do następnej wymiany oleju: 3800 km

2.odczyt
Napięcie akumulatora: 14,076 V
Licznik przebiegu: 161936,9 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 1
Licznik czasu obrotów max: 0,07 s
Max prędkość obr. silnika: 5440 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Predkość pojazdu: 36,1 km/h
Obroty silnika: 848 obr/min
Dawka ogólna paliwa: 5,034 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,36 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,26 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,68 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0,25 mmł/w
Zmierzona masa powietrza: 237,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 251,5 mg/w
Okres sygnału masy powietrza: 0,445 ms
Temperatura powietrza (przepływomierz): 27,66 °C
Temperatura powietrza (turbo): 53,46 °C
Temperatura powietrza (przetwornik, turbo): 1930,3 mV
Ciśnienie atmosferyczne: 998 mBar
Zmierzone ciśnienie doładowania: 899 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1021 mBar
Ciśnienie doładowania (przetwornik): 1490,5 mV
Zamknięcie zaworu overboost: 61,16 %
Zmierzona pozycja turbo: 0,62 mm
Oczekiwana pozycja turbo: 0,62 mm
Sterowanie turbiny 2: %
Otwarcie zaworu EGR: 153 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,40 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 0,45 mm
Sterowanie EGR: WŁ.
Zawór wyłączenia wymiennika EGR: WYŁ.
Otwarcie elektrozaworu przepustnicy: 81,95 %
Otwarcie zaworu gaszącego: %
Temperatura paliwa: 44,36 °C
Temperatura paliwa (przetwornik): 2243,1 mV
Zmierzone ciśnienie paliwa: 270,30 bar
Oczekiwane ciśnienie paliwa: 270,00 bar
Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1089,8 mV
Otwarcie regulatora ciśnienia (MPROP): 38,06 %
Zużycie paliwa: 1,0800 l/h
Wskaźnik poziomu paliwa: 13,013 %
Sterowanie przekaźnika pompy paliwa: WŁ.
Ciśnienie oleju w silniku: Normalny
Temperatura wody: 88,66 °C
Poziom oleju w silniku: %
Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: 0,00 %
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 674,4 mV
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 449,6 mV
Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia
Styk pedału hamulca: Zwolniony
Włącznik światła stop: WYŁ.
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Prędkość wentylatora: Nie aktywny
Wentylator chłodzenia 1: WYŁ.
Wentylator chłodzenia 2: WYŁ.
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 10660 mBar
Diagnostyka centralki świec żarowych: Nie OK
Sterowani świec żarowych: 0,00 %
Kontrolka awarii: WYŁ.
Kontrolka temp. wody: WYŁ.
Kontrolka świec żarowych: WYŁ.
Kontrolka wody w filtrze paliwa: WYŁ.
Kod uniwersalny: Unieważniony
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Wyposażenie samochodu: z DPF i sondą lambda
Typ zainstalowanej skrzyni biegów: Nie przyswojony
Włączony bieg: Czwarty
Kod Wtryskiwacza (cylinder 1): 717Z7I6SA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 2): 8SHX3S8SA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 3): DBKPMEEAA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 4): 788R2E7SA
Przycisk tempomatu - wł./wył.: WYŁ.
Żądanie z dźwigni tempomatu: Brak żądania
Napięcie sondy lambda: 0,3050 V
Zawartość tlenu lambda: 10,413 %
Temperatura filtra cząstek stałych: 215,66 °C
Czujnik różnicy ciśnień: 6 mBar
Stan filtra cząstek: Nie zatkany
Zatkanie filtra cząstek stałych: 24,44 %
Postęp regeneracji: 0,000 %
Stan regeneracji wymuszonej: Nie aktywny
Przebieg przy ostatniej wymianie DPF: 161770 km
Przebieg przy ostatniej regeneracji: 12,4 km
Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 111 km
Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 524 s
Średnia temp. podczas ostatnich 5 regeneracji: 644,36 °C
Łączna liczba regeneracji: 1356
Ilość regeneracji od ostatniej wymiany oleju: 0
Numer procedury wymiany oleju: 7
Wskaźnik stopnia zużycia oleju: 11,00 %
Przebieg przy ostatniej wymianie oleju: 133507,0 km
Odległość do następnej wymiany oleju: 3800 km

plus zapis z wykresu:
s V km km s obr/min km/h obr/min mmł/w mmł/w
0 14,056 161938 0 1 0,07 5440 0 8,7 842 9,405 0,31
19,57 14,135 161938,1 0 1 0,07 5440 0 45,5 1925 18,339 -0,59
39,08 14,076 161938,3 0 1 0,07 5440 0 0 831 10,932 0,66
58,63 14,017 161938,3 0 1 0,07 5440 0 0 841 10,872 0,14
78,14 13,998 161938,3 0 1 0,07 5440 0 0 841 10,851 -0,04
97,75 14,017 161938,3 0 1 0,07 5440 0 31,8 1099 1,374 -0,26
117,31 13,9 161938,4 0 1 0,07 5440 0 1,2 839 11,826 1,02


s V km km s obr/min km/h obr/min mmł/w mmł/w
0 14,056 161898,3 0 1 0,07 5440 0 17,1 1184 8,16 -0,28
19,3 14,115 161898,4 0 1 0,07 5440 0 32,1 1358 12,48 -0,8
38,51 14,076 161898,5 0 1 0,07 5440 0 11 1425 22,59 0,19
57,83 14,017 161898,6 0 1 0,07 5440 0 7,2 849 9,927 0,22
77,02 14,056 161898,6 0 1 0,07 5440 0 30 1017 0,702 -0,24
96,27 14,135 161898,8 0 1 0,07 5440 0 53,4 2232 10,671 -1,19
115,54 14,115 161899,1 0 1 0,07 5440 0 68,2 2027 8,862 -1,1
134,79 14,135 161899,5 0 1 0,07 5440 0 63,2 1906 21,567 -1,13
154,09 14,174 161899,9 0 1 0,07 5440 0 69,9 2086 14,4 -1,08
173,24 14,174 161900,2 0 1 0,07 5440 0 77 2299 13,062 -1,45
192,52 14,115 161900,6 0 1 0,07 5440 0 46,5 1977 20,712 -0,83
211,81 14,135 161900,8 0 1 0,07 5440 0 59,6 1332 0,249 -0,72
231,18 14,135 161901,2 0 1 0,07 5440 0 54,4 1608 3,978 -0,53
250,62 14,115 161901,5 0 1 0,07 5440 0 57,6 1704 3,153 -0,73
270,11 14,115 161901,7 0 1 0,07 5440 0 3,4 837 10,41 0,37
289,75 14,017 161901,7 0 1 0,07 5440 0 0 842 11,286 0,49

Strasznie duże dawkowanie paliwa jest nawet na postoju, ostatnia kolumna to korekta dla pierwszego cylindra, nie mogłem ustwaić dla 3 pozostałych.

Proszę o opinie, samochód mi spalił pond 20l a przejechanych mam 160 km....

EGR jutro czyszcze, czy to moze byc przyczyną ?

pomruff
15-07-2015, 18:31
A dpf jest? Może nie może się oczyścić?

Brownking
15-07-2015, 21:20
A dpf jest? Może nie może się oczyścić?

Jest, ale diagnostyka pokazuje że nie jest zatkany

gargamel86
15-07-2015, 22:26
a moze poprostu masz gdzies dziure w baku albo przewodach bo 20l/100 to dla mnie niezrozumiale jest......reset kompa walnij i koniecznie wyczysc ten EGR bo faktycznie glupoty pokazuje....

Brownking
15-07-2015, 22:43
a moze poprostu masz gdzies dziure w baku albo przewodach bo 20l/100 to dla mnie niezrozumiale jest......reset kompa walnij i koniecznie wyczysc ten EGR bo faktycznie glupoty pokazuje....

A jak widzowie dawkowanie paliwa oraz korekty na cylindrach, a może przepływomierz? Termostat mam okej, 90 stopni trzyma w trasie. Zobacze jutro pod spod auta poszukać jakiś plam.

gargamel86
16-07-2015, 08:59
moim zdaniem korekty paliwa masz ok.....przepływomierz na zmierzonym osiaga oczekiwane masy wiec tez raczej ok......egr wyczysciles??moze innego paliwa zatankuj....tzn nie jakiegos supermena tylko na innej stacji ale markowej koniecznie;)

Brownking
16-07-2015, 20:12
moim zdaniem korekty paliwa masz ok.....przepływomierz na zmierzonym osiaga oczekiwane masy wiec tez raczej ok......egr wyczysciles??moze innego paliwa zatankuj....tzn nie jakiegos supermena tylko na innej stacji ale markowej koniecznie;)

Przeczyscilem cylindry płynem oraz egr w myjce ultradźwiękowe, powiem szczerze że nie był uwalony zbytnio, więc dlaczego takie otwarcie ma? A mam pytanie, czy normalne jest że jak dojeżdżam na luzie do świateł to mi chwilowe spalanie wzrasta i nagle zeruje się?

Tankuje tylko shell z nitro

Rzadzik27
16-07-2015, 21:35
sorry za głupie pytanie ale jak stwierdziłeś że spalił 20l po 160 km? tak pokazuje komputer czy tak stwierdzasz po poziomie paliwa w baku?
Ten DPF wygląda niepokojąco 1356 regeneracji na 160 kkm to średnia 118 km. Wliczając to że samochód był kiedyś nowy i wypalał na pewno rzadziej to ostatnio dzieje się to zdecydowanie częściej.
Co do EGR to widać że pozycja zmierzona jest zbliżona do oczekiwanej więc to chyba nie ten trop... Nie wiem co to za parametr ten procent otwarcia ale u mnie na postoju również było ponad 100% jak kiedyś patrzyłem a samochód pali w normie (tzn w ruchu mieszanym ok 7l a na trasie okolice 6 - zaznaczam że nie jeżdżę jak emeryt). No chyba że u mnie też jest źle...

Brownking
17-07-2015, 08:26
sorry za głupie pytanie ale jak stwierdziłeś że spalił 20l po 160 km? tak pokazuje komputer czy tak stwierdzasz po poziomie paliwa w baku?
Ten DPF wygląda niepokojąco 1356 regeneracji na 160 kkm to średnia 118 km. Wliczając to że samochód był kiedyś nowy i wypalał na pewno rzadziej to ostatnio dzieje się to zdecydowanie częściej.
Co do EGR to widać że pozycja zmierzona jest zbliżona do oczekiwanej więc to chyba nie ten trop... Nie wiem co to za parametr ten procent otwarcia ale u mnie na postoju również było ponad 100% jak kiedyś patrzyłem a samochód pali w normie (tzn w ruchu mieszanym ok 7l a na trasie okolice 6 - zaznaczam że nie jeżdżę jak emeryt). No chyba że u mnie też jest źle...



Zatankowałem za sto złotych paliwo ( zaraz po zaswieceniu sie rezerwy ), wyzerowalem licznik km, po przejechaniu 162 km znowu zaswiecila mi sie rezerwa, jeżdze tylko po miescie, dziennie około 22km ( do i z pracy ), to moze wymiana dpf'u pomoze?

Rzadzik27
17-07-2015, 11:52
poczekaj z tym DPF-em, bo to droga "zabawka".
1. zweryfikuj wynik poprzez zatankowanie do pełna i zresetowanie komputera - zatankuj, pojeździj, i znów do pełna. Sprawdzisz to co Ci pokaże komputer no i dystrybutor. Oczywiście do namiastki rzeczywistego wyniku potrzebujesz najmniej 200 km. Weryfikacja dlatego iż mogą występować jakieś przekłamania w pomiarze ilości paliwa w baku
2. Obserwacja DPF-a - jeżeli potrafisz rozpoznawać kiedy to ustrojstwo się wypala to policz ile razy się to wypalało przez okres próby. Jak sam wspomniałeś, drugi odczyt jest po przejażdżce obwodnicą więc prawdopodobnym jest że filtr właśnie wtedy się dopalił. Ale nie oznacza to tego że wcześniej nie dopalał się bądź próbował się dopalić przez większą cześć tych 160km...
3. Obserwacja wycieków - skontroluj czy gdzieś Ci to paliwo nie cieknie, sprawdź czy po postoju nie ma pod Tobą plamy.

Tak z ciekawości - poziom oleju jest ok?

karwoj25
17-07-2015, 17:20
Zatankowałem za sto złotych paliwo ( zaraz po zaswieceniu sie rezerwy ), wyzerowalem licznik km, po przejechaniu 162 km znowu zaswiecila mi sie rezerwa
http://fiatklubpolska.pl/forum-ogolne-o-fiat-433/jak-nie-liczyc-spalania-27240/

bruno1009
22-07-2015, 22:09
DPF się katuje strasznie... co 111 km wypalanie? bardzo często- a to wymaga dodatkowych dawek paliwa! i to wcale nie mało komputer dawkuje paliwo do procesu wypalenia filtra. Poza tym widzę że 3 wytryskiwacz odbiega od normy. Na pewno leje więcej paliwa niż powinien- co może też być problemem. A to nie zdrowo dla silnika. Być może wartałoby wyczyścić porządnie 3-ci wtryskiwacz w myjce? Jeśli to nie pomoże to dpf kuleje... skoro tak często się wypala musi być mocno zapchany ponieważ po 100 km już go zatyka i komputer nakazuje mu wypalenie. W sumie jak auto dużo po mieście jeździło przez swój żywot to stawiałbym na niego bo średni żywot tego ustrojstwa to 150 góra 200 tkm. A filtr niezależnie jaki po czasie i tak się zatka.

boch
24-07-2015, 23:02
DPF się katuje strasznie... co 111 km wypalanie?
wreszcie ktoś to zauważył ;)


Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 111 km

kolejna rzecz:

Wskaźnik stopnia zużycia oleju: 11,00 %

jeśli wierzyć zapisom w kompie, przejechałeś na tym oleju 28,5 tys. km. no chyba, że zapomniałeś kasować inspekcji olejowych przy wymianie.

jeszcze jedna sprawa


Ilość regeneracji od ostatniej wymiany oleju: 0
coś tu przekłamuje. podejrzewam niedoskonałość programu diagnostycznego. jakby nie było, wymień olej, bo przy tylu regeneracjach co u Ciebie to tam bebelucha jest, a nie olej. oczywiście zrób wcześniej porządek z DPF. zapisy wykresu w takiej postaci w jakiej wrzuciłeś możesz sobie... :) nikt tu sobie oczu psuć nie będzie ;) logi wrzuca się w postaci plików .csv.

Brownking
27-07-2015, 19:03
wreszcie ktoś to zauważył ;)



kolejna rzecz:


jeśli wierzyć zapisom w kompie, przejechałeś na tym oleju 28,5 tys. km. no chyba, że zapomniałeś kasować inspekcji olejowych przy wymianie.

jeszcze jedna sprawa


coś tu przekłamuje. podejrzewam niedoskonałość programu diagnostycznego. jakby nie było, wymień olej, bo przy tylu regeneracjach co u Ciebie to tam bebelucha jest, a nie olej. oczywiście zrób wcześniej porządek z DPF. zapisy wykresu w takiej postaci w jakiej wrzuciłeś możesz sobie... :) nikt tu sobie oczu psuć nie będzie ;) logi wrzuca się w postaci plików .csv.




Kupiłem auto 1,5 miesiąca temu, wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne, w tym olej ( faktycznie nie wyzerowałem licznika ), wyczyściłem cylindry płynem liqui moly ( w warsztacie ) plus wyczyścili mi EGR w myjce, co do DPF ja osobiscie jeszcze nie widziałem ani razu by mi się wypalał, raz na tydzien jadę około 20 km poza miasto, prosta droga obwodnica, obroty 3000 ale nic nie wylapuje wypalania... czy to możliwe żeby się przoczyło? może komputer z tą częstotliwością wyp. pokazuje blędy?

Pokazuje jedynie błąd taki:

1: U0422 - Funkcja bezwładnościowa
No help available
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

boch
27-07-2015, 21:35
przy 3 tys. obrotów możesz dopalania nie wyłapać. jechałem ostatnio do Wrocka i też nie wyłapałem momentu kiedy to się stało, mimo że miałem ustawiony Trip Computer na chwilowe spalanie. proces wypalania najlepiej widać jadąc spokojnie na 5 biegu z prędkością do 90 km/h. normalnie przy takiej prędkości spalanie oscyluje u mnie wokół 4,5-5L/100. kiedy zaczyna się dopalanie, chwilowe spalanie wynosi 8l/100. niestety o trwającym dopalaniu nie informuje w naszych autach (zarówno w Stilo jak i w Bravo) żadna kontrolka. możesz jedynie podglądać przez soft kiedy miało miejsce ostatnie dopalanie. w Twoim przypadku odpowiada za to parametr "Przebieg przy ostatniej regeneracji". w Stilo nazywa się to bardziej logicznie "Dystans od ostatniej regeneracji".
co do błędu U0422, wklej w google i zobacz co wyjdzie ;)