Brownking
11-07-2015, 16:59
Witam
Czy mógłby ktoś rzucić okiem profesjonalisty na zestawienie parametrów
Fiat Bravo 2 1.6 MJ 120kM
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 13,959 V
Korekta paliwa (cylinder 1): 0,38 mm³/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0,69 mm³/w
Korekta paliwa (cylinder 3): -0,41 mm³/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0,66 mm³/w
Zmierzona masa powietrza: 348,5 mg/w
Okres sygnału masy powietrza: 0,415 ms
Temperatura powietrza (przepływomierz): 47,56 °C
Temperatura powietrza (turbo): 45,16 °C
Temperatura powietrza (przetwornik, turbo): 2267,5 mV
Ciśnienie atmosferyczne: 1003 mBar
Oczekiwana pozycja turbo: 0,62 mm
Sterowanie turbiny 2: %
Otwarcie zaworu EGR: 128 %
Zmierzona pozycja EGR: -0,05 mm
Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
Temperatura paliwa: 42,76 °C
Temperatura paliwa (przetwornik): 2316,4 mV
Zmierzone ciśnienie paliwa: 371,40 bar
Oczekiwane ciśnienie paliwa: 376,00 bar
Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1339,0 mV
Otwarcie regulatora ciśnienia (MPROP): 38,06 %
Zużycie paliwa: 0,9000 l/h
Sterowanie przekaźnika pompy paliwa: WŁ.
Ciśnienie oleju w silniku: Normalny
Temperatura wody: 87,96 °C
Poziom oleju w silniku: %
Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: 0,00 %
Włącznik światła stop: WYŁ.
Prędkość wentylatora: 2
Ciśnienie klimatyzacji: 22120 mBar
Diagnostyka centralki świec żarowych: Nie OK
Temperatura filtra cząstek stałych: 167,46 °C
Czujnik różnicy ciśnień: 3 mBar
Stan filtra cząstek: Zatkanie normalne
Zatkanie filtra cząstek stałych: 48,74 %
Przebieg przy ostatniej wymianie DPF: 161690 km
Auto od tygodnia dość dużo mi pali ( nawet na postoju mam zużycie paliwa chwilowego )
proszę o napisanie czy te wartości nie odbiegają od normy?
Brownking
14-07-2015, 21:13
Witam ponownie, zrobiłem ponownie zapis z ecu, odczyt był robiony przy dłuższej jeździe po obwodnicy:
1.ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 14,115 V
Licznik przebiegu: 161936,3 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 1
Licznik czasu obrotów max: 0,07 s
Max prędkość obr. silnika: 5440 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Predkość pojazdu: 51,8 km/h
Obroty silnika: 1549 obr/min
Dawka ogólna paliwa: 12,411 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,93 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,28 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 1,00 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 0,16 mmł/w
Zmierzona masa powietrza: 488,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 478,5 mg/w
Okres sygnału masy powietrza: 0,339 ms
Temperatura powietrza (przepływomierz): 26,96 °C
Temperatura powietrza (turbo): 52,56 °C
Temperatura powietrza (przetwornik, turbo): 1964,5 mV
Ciśnienie atmosferyczne: 998 mBar
Zmierzone ciśnienie doładowania: 1395 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1157 mBar
Ciśnienie doładowania (przetwornik): 2145,3 mV
Zamknięcie zaworu overboost: 58,90 %
Zmierzona pozycja turbo: 1,10 mm
Oczekiwana pozycja turbo: 1,11 mm
Sterowanie turbiny 2: %
Otwarcie zaworu EGR: 133 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,79 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 0,81 mm
Sterowanie EGR: WŁ.
Zawór wyłączenia wymiennika EGR: WYŁ.
Otwarcie elektrozaworu przepustnicy: 5,00 %
Otwarcie zaworu gaszącego: %
Temperatura paliwa: 44,66 °C
Temperatura paliwa (przetwornik): 2238,2 mV
Zmierzone ciśnienie paliwa: 518,60 bar
Oczekiwane ciśnienie paliwa: 516,30 bar
Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1642,0 mV
Otwarcie regulatora ciśnienia (MPROP): 36,92 %
Zużycie paliwa: 1,6200 l/h
Wskaźnik poziomu paliwa: 13,013 %
Sterowanie przekaźnika pompy paliwa: WŁ.
Ciśnienie oleju w silniku: Normalny
Temperatura wody: 87,56 °C
Poziom oleju w silniku: %
Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: 13,21 %
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 1383,0 mV
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 679,2 mV
Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia
Styk pedału hamulca: Zwolniony
Włącznik światła stop: WYŁ.
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Prędkość wentylatora: Nie aktywny
Wentylator chłodzenia 1: WYŁ.
Wentylator chłodzenia 2: WYŁ.
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 10570 mBar
Diagnostyka centralki świec żarowych: Nie OK
Sterowani świec żarowych: 0,00 %
Kontrolka awarii: WYŁ.
Kontrolka temp. wody: WYŁ.
Kontrolka świec żarowych: WYŁ.
Kontrolka wody w filtrze paliwa: WYŁ.
Kod uniwersalny: Unieważniony
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Wyposażenie samochodu: z DPF i sondą lambda
Typ zainstalowanej skrzyni biegów: Nie przyswojony
Włączony bieg: Czwarty
Kod Wtryskiwacza (cylinder 1): 717Z7I6SA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 2): 8SHX3S8SA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 3): DBKPMEEAA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 4): 788R2E7SA
Przycisk tempomatu - wł./wył.: WYŁ.
Żądanie z dźwigni tempomatu: Brak żądania
Napięcie sondy lambda: 0,3615 V
Zawartość tlenu lambda: 12,865 %
Temperatura filtra cząstek stałych: 207,76 °C
Czujnik różnicy ciśnień: 6 mBar
Stan filtra cząstek: Nie zatkany
Zatkanie filtra cząstek stałych: 24,37 %
Postęp regeneracji: 0,000 %
Stan regeneracji wymuszonej: Nie aktywny
Przebieg przy ostatniej wymianie DPF: 161770 km
Przebieg przy ostatniej regeneracji: 12,1 km
Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 111 km
Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 524 s
Średnia temp. podczas ostatnich 5 regeneracji: 644,36 °C
Łączna liczba regeneracji: 1356
Ilość regeneracji od ostatniej wymiany oleju: 0
Numer procedury wymiany oleju: 7
Wskaźnik stopnia zużycia oleju: 11,00 %
Przebieg przy ostatniej wymianie oleju: 133507,0 km
Odległość do następnej wymiany oleju: 3800 km
2.odczyt
Napięcie akumulatora: 14,076 V
Licznik przebiegu: 161936,9 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 1
Licznik czasu obrotów max: 0,07 s
Max prędkość obr. silnika: 5440 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Predkość pojazdu: 36,1 km/h
Obroty silnika: 848 obr/min
Dawka ogólna paliwa: 5,034 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,36 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,26 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,68 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0,25 mmł/w
Zmierzona masa powietrza: 237,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 251,5 mg/w
Okres sygnału masy powietrza: 0,445 ms
Temperatura powietrza (przepływomierz): 27,66 °C
Temperatura powietrza (turbo): 53,46 °C
Temperatura powietrza (przetwornik, turbo): 1930,3 mV
Ciśnienie atmosferyczne: 998 mBar
Zmierzone ciśnienie doładowania: 899 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1021 mBar
Ciśnienie doładowania (przetwornik): 1490,5 mV
Zamknięcie zaworu overboost: 61,16 %
Zmierzona pozycja turbo: 0,62 mm
Oczekiwana pozycja turbo: 0,62 mm
Sterowanie turbiny 2: %
Otwarcie zaworu EGR: 153 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,40 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 0,45 mm
Sterowanie EGR: WŁ.
Zawór wyłączenia wymiennika EGR: WYŁ.
Otwarcie elektrozaworu przepustnicy: 81,95 %
Otwarcie zaworu gaszącego: %
Temperatura paliwa: 44,36 °C
Temperatura paliwa (przetwornik): 2243,1 mV
Zmierzone ciśnienie paliwa: 270,30 bar
Oczekiwane ciśnienie paliwa: 270,00 bar
Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1089,8 mV
Otwarcie regulatora ciśnienia (MPROP): 38,06 %
Zużycie paliwa: 1,0800 l/h
Wskaźnik poziomu paliwa: 13,013 %
Sterowanie przekaźnika pompy paliwa: WŁ.
Ciśnienie oleju w silniku: Normalny
Temperatura wody: 88,66 °C
Poziom oleju w silniku: %
Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: 0,00 %
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 674,4 mV
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 449,6 mV
Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia
Styk pedału hamulca: Zwolniony
Włącznik światła stop: WYŁ.
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Prędkość wentylatora: Nie aktywny
Wentylator chłodzenia 1: WYŁ.
Wentylator chłodzenia 2: WYŁ.
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 10660 mBar
Diagnostyka centralki świec żarowych: Nie OK
Sterowani świec żarowych: 0,00 %
Kontrolka awarii: WYŁ.
Kontrolka temp. wody: WYŁ.
Kontrolka świec żarowych: WYŁ.
Kontrolka wody w filtrze paliwa: WYŁ.
Kod uniwersalny: Unieważniony
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Wyposażenie samochodu: z DPF i sondą lambda
Typ zainstalowanej skrzyni biegów: Nie przyswojony
Włączony bieg: Czwarty
Kod Wtryskiwacza (cylinder 1): 717Z7I6SA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 2): 8SHX3S8SA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 3): DBKPMEEAA
Kod Wtryskiwacza (cylinder 4): 788R2E7SA
Przycisk tempomatu - wł./wył.: WYŁ.
Żądanie z dźwigni tempomatu: Brak żądania
Napięcie sondy lambda: 0,3050 V
Zawartość tlenu lambda: 10,413 %
Temperatura filtra cząstek stałych: 215,66 °C
Czujnik różnicy ciśnień: 6 mBar
Stan filtra cząstek: Nie zatkany
Zatkanie filtra cząstek stałych: 24,44 %
Postęp regeneracji: 0,000 %
Stan regeneracji wymuszonej: Nie aktywny
Przebieg przy ostatniej wymianie DPF: 161770 km
Przebieg przy ostatniej regeneracji: 12,4 km
Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 111 km
Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 524 s
Średnia temp. podczas ostatnich 5 regeneracji: 644,36 °C
Łączna liczba regeneracji: 1356
Ilość regeneracji od ostatniej wymiany oleju: 0
Numer procedury wymiany oleju: 7
Wskaźnik stopnia zużycia oleju: 11,00 %
Przebieg przy ostatniej wymianie oleju: 133507,0 km
Odległość do następnej wymiany oleju: 3800 km
plus zapis z wykresu:
s V km km s obr/min km/h obr/min mmł/w mmł/w
0 14,056 161938 0 1 0,07 5440 0 8,7 842 9,405 0,31
19,57 14,135 161938,1 0 1 0,07 5440 0 45,5 1925 18,339 -0,59
39,08 14,076 161938,3 0 1 0,07 5440 0 0 831 10,932 0,66
58,63 14,017 161938,3 0 1 0,07 5440 0 0 841 10,872 0,14
78,14 13,998 161938,3 0 1 0,07 5440 0 0 841 10,851 -0,04
97,75 14,017 161938,3 0 1 0,07 5440 0 31,8 1099 1,374 -0,26
117,31 13,9 161938,4 0 1 0,07 5440 0 1,2 839 11,826 1,02
s V km km s obr/min km/h obr/min mmł/w mmł/w
0 14,056 161898,3 0 1 0,07 5440 0 17,1 1184 8,16 -0,28
19,3 14,115 161898,4 0 1 0,07 5440 0 32,1 1358 12,48 -0,8
38,51 14,076 161898,5 0 1 0,07 5440 0 11 1425 22,59 0,19
57,83 14,017 161898,6 0 1 0,07 5440 0 7,2 849 9,927 0,22
77,02 14,056 161898,6 0 1 0,07 5440 0 30 1017 0,702 -0,24
96,27 14,135 161898,8 0 1 0,07 5440 0 53,4 2232 10,671 -1,19
115,54 14,115 161899,1 0 1 0,07 5440 0 68,2 2027 8,862 -1,1
134,79 14,135 161899,5 0 1 0,07 5440 0 63,2 1906 21,567 -1,13
154,09 14,174 161899,9 0 1 0,07 5440 0 69,9 2086 14,4 -1,08
173,24 14,174 161900,2 0 1 0,07 5440 0 77 2299 13,062 -1,45
192,52 14,115 161900,6 0 1 0,07 5440 0 46,5 1977 20,712 -0,83
211,81 14,135 161900,8 0 1 0,07 5440 0 59,6 1332 0,249 -0,72
231,18 14,135 161901,2 0 1 0,07 5440 0 54,4 1608 3,978 -0,53
250,62 14,115 161901,5 0 1 0,07 5440 0 57,6 1704 3,153 -0,73
270,11 14,115 161901,7 0 1 0,07 5440 0 3,4 837 10,41 0,37
289,75 14,017 161901,7 0 1 0,07 5440 0 0 842 11,286 0,49
Strasznie duże dawkowanie paliwa jest nawet na postoju, ostatnia kolumna to korekta dla pierwszego cylindra, nie mogłem ustwaić dla 3 pozostałych.
Proszę o opinie, samochód mi spalił pond 20l a przejechanych mam 160 km....
EGR jutro czyszcze, czy to moze byc przyczyną ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.