PDA

Zobacz pełną wersję : Weryfikacja problemu z chłodzeniem silnika - Brava 1.2 16V



Rick
05-07-2015, 20:13
Witam,
Mam problem z temperaturą silnika która dochodzi prawie do czerwonej kropki.

Odpowietrzyłem układ chłodzenia na zimnym silniku.
1) Odkręciłem wszystkie 3 zawory [w tym jeden na chłodnicy]
2) Jak zaczęło się przelewać to zakręcałem
3) Ostatni wystający w górę - nie przelewało się
20436
4) Musiałem spuścić trochę płynu chłodniczego bo został prawie pod korek ;/

No i wentylator chłodnicy nie uruchamia się!
Wentylator sprawny i czujnik również - dlatego że ostatnio podniosła mi się temperatura i jak odkręciłem tylko odpowietrznik przy chłodnicy [dodałem trochę gazu i jak płyn zaczął ubywać to wentylator uruchomił się] to załączał się ale wracam do punktu wyjścia - generalnie nie chce się uruchomić..

Myślę czy to może wina termostatu że nie chce otwierać i czy nie jest uszkodzony chociaż kupowałem go z 8 miesięcy temu..

Dodatkowo jak pacnę w kokpit to wskazówka wraca na środek ...

Sprawa też jest dziwna ponieważ na Fiat Ecu Scan pokazuje temperaturę ok np.

Przed uderzeniem w kokpit
20434

Po uderzeniu
20435

No i generalnie jak Ecu wskazuje 97 stopni to wentylator i tak nie kręci..

Proszę o wsparcie...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Analizując instrukcję
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1fe1d34cc9fe1c71.html

1) Odkręcam wszystkie zawory
2) Wlewam płyn przez zbiornik i czekam aż zacznie wyciekać płyn z zaworu na chłodnicy [ wycieka mi najpierw na wężu przy silniku ;// ?? ]
3) Mam lać mimo to?

Pomocy...

Rick
06-07-2015, 09:01
Jeszcze raz odpowietrzyłem układ - wentylator załącza się..

Pojeździłem trochę i.. po ok 2h znów to samo - temperatura podniosła się i wentylator przestał odpowiadać - gdzie powinienem szukać przyczyny?

KOBRA
06-07-2015, 09:28
Sprawdź czy przypadkiem nie poszła ci uszczelka pod głowicą.Przez uszkodzoną uszczelkę może występować zapowietrzanie układu. Czy płyn jest czysty ,czy nie pojawiają się bąbelki powietrza w płynie. Czy chłodnica jest gorąca na całej powierzchni, czy przewody oba dochodzące do chłodnicy są gorące ,czy nie ubywa płynu
np.wyciek z nagrzewnicy. Spróbuj na zimnym silniku i odkręconym korku dmuchnąć do odpowietrznika za silnikiem.

marcij
06-07-2015, 11:40
Skoro FES pokazuje dobrze, to uderzaj w kokpit :) Mozesz wyjąć wskaźniki poprawić luty i przez chwilę będzie trochę lepiej, potem problem znów powróci :) TTTM (Ten Typ Tak Ma) :)

Rick
06-07-2015, 15:11
- Płyn czysty
- Brak bąbelków
- Chłodnica gorąca na całej powierzchni
- Płynu nie ubywa
- Przewody gorące

W który? Ten wystający? ;] A co to da?

KOBRA
06-07-2015, 18:43
W który? Ten wystający? ;] A co to da?
Jeżeli tamtędy płyn nie wycieka podczas odpowietrzania to może coś zatkane .

Rick
07-07-2015, 08:27
Jeżeli leję płyn na zimnym to najpierw leje się z odpowietrznika idącego do nagrzewnicy, potem leje się z odpowietrznika na chłodnicy i tyle.
Nie mam co więcej lać bo płyn w zbiorniku jest na full i muszę go spuszczać...

Rick
05-11-2015, 00:13
Jeżeli leję płyn na zimnym to najpierw leje się z odpowietrznika idącego do nagrzewnicy, potem leje się z odpowietrznika na chłodnicy i tyle.
Nie mam co więcej lać bo płyn w zbiorniku jest na full i muszę go spuszczać...

Co zrobić żeby było inaczej czy tak ma być?
Spróbuję trupa odpowietrzyć raz jeszcze to może dam radę przyjechać z Gliwic do Katowic...