PDA

Zobacz pełną wersję : Dziura w przyspieszeniu Bravo 1.9 JTD



Lukasz12
05-07-2015, 11:24
Witam

Posiadam Fiata bravo 1.9 JTD 100km, mam problem z brakiem mocy a mianowicie auto przyspiesza w miarę ok natomiast w przedziale ok. od 2700 do 3000 obr. auto łapie dziurę w przyspieszeniu i jest odczuwalne takie "zadławienie" a w aucie słychać wyraźne piszczenie powyżej tych obrotów. Szukałem po różnych forach ale nie znalazłem identycznego przypadku :roll:

Artysta
05-07-2015, 11:47
Być może turbo się zmęczyło. A te piski to pewnie łożysko na turbo. Czy auto w ostatnim czasie nie dymiło na kolor niebieskawy ?

monkey22
05-07-2015, 21:25
Ja mam u siebie w marysce 1.9 jtd dokladnie to samo. miedzy 2700 - 3000 przymula na kazdym biegu, ale brak piszczenia

karwoj25
05-07-2015, 21:31
Turbodziura się pojawia, ot co... :roll:

Lukasz12
06-07-2015, 20:03
Auto nie puszcza żadnych dymów za sobą przy każdych obrotach na postoju czy podczas jazdy, natomiast co do tego pisku to jest on dość dziwny bo wydaje się jak by nie wydobywał się spod maski lecz w kabinie samochodu.

Zielony
08-07-2015, 11:04
Spadek mocy między tymi obrotami jest dość popularny.W google znajdziesz sporo tematów o tej usterce.
U mnie było to spowodowane przeładowaniem turbiny.Sprawdź i wyczyść czujnik (map sensor) doładowania w kolektorze ssącym.
Czy u Ciebie jest turbina jest ze zmiennym geo :?:

Lukasz12
08-07-2015, 22:35
Czujnik myłem wcześniej w benzynie ekstrakcyjnej i brak zmian d przyspieszeniu. Z tego co czytałem jest to silnik CF3 i ma zmienną geometrię.

_adi
09-07-2015, 00:12
EGR jest zaślepiony? Też mam ten silnik i przy ok. 2800-2900obr czasami mi delikatnie szarpnie, zwłaszcza jak sie na czwórce wyprzedza - ale spadku mocy nie ma. Powyżej tego progu idzie jak rakieta:)

Zielony
09-07-2015, 00:54
Z tego co czytałem jest to silnik CF3 i ma zmienną geometrię.
Jeżeli ma zmienne geo to przeglądnij cały układ podciśnienia łącznie z zaworkiem overboost.
Na temat czyszczenia overboost-a znajdziesz w necie masę poradników.

Lukasz12
10-07-2015, 22:50
EGR zaślepiony, układ podciśnienia szczelny a co do overboosta to kupiłem drugi taki sam zaworek za okazyjną cenę 10 zł:tongue ale brak różnicy, spróbuję jeszcze przeczyścić i zobaczę czy będą efekty.

Nie mogę nic znaleźć jak wyczyścić mój zaworek... gdzieś przeczytałem że jest nierozbieralny :(
Mój zaworek 20505

Zielony
11-07-2015, 12:07
Tego raczej nie rozbierzesz niestety.
W takim razie pozostaje zrobienie logów MES-em podczas jazdy żeby sprawdzić co powoduje spadek mocy.