PDA

Zobacz pełną wersję : Urwany zawór Croma 2,4 200km



mietus555
01-07-2015, 11:06
Witam
Przytrafił mi się dziwny przypadek , a mianowicie wypiął się zawór i trochę nabałaganił.
Moje pytanie do szanownych Panów jest takie z racji tej że zastanawiam się nad wymianą silnika ( koszt naprawy tego będzie duuuży) to czy silnik z AR 156 175 km goły słupek to jest to samo co nasz w Cromie, czyli czy mogę go zastąpić tym z AR ponieważ jest trochę tańszy od tych 200km.

scrabit
01-07-2015, 13:51
wypiął się zawór?
jaka jest skala uszkodzeń?

mietus555
01-07-2015, 20:07
Zniszczenia są duże, uszkodzona mocno głowica oraz tłok na 4 cylindrze. Urwany grzybek zaworu tego , który się wypiął i wił się w tłok.

scrabit
01-07-2015, 20:22
No to taniej wyjdzie zmiana silnika.. pytanie czy lepiej. Tych na rynku niewiele.. mozw byc tak ze uzywanemu bedzie cos dolegac. Stracisz czas, zdrowie i pieniadze. Musisz oszacować co dla Ciebie jest korzystniejsze.

Python28
01-07-2015, 21:03
Silnik 175 konny prawdopodobnie jest inny w 200 konnym wzmacniane są górne panewki. nie wiem jak korbowody i tłoki nie porównywałem nigdy. Co do tego czy będzie chodził to trudno powiedzieć, teoretycznie po zmianie softu mają te silniki po 200 koni i podzespoły to wytrzymują. Nie bardzo za to rozumiem co to znaczy że przełożysz sam słupek? Bez głowicy? Co z elektroniką, oprogramowaniem, sterownikiem? Obawiam się że jak zaczniesz w ten sposób kombinować to będzie cię to kosztowało potem dużo nerwów.

mietus555
01-07-2015, 21:16
Słupek tzn. że dół+góra bez osprzętu, który przełożę ze swojego.

scrabit
01-07-2015, 21:20
Czyli silnik tyle ze bez osprzetu.. nie wiem czy to bedzie banglalo..

mietus555
01-07-2015, 21:35
Potrzebuję sprawdzić czy kod silnika 939A3000 pasuje do kodu 841H000

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Na przykładzie Opla wiem że sam słupek jest w kilku odmianach silnika np. Astra IV 1,7 DTH to może być 1,7 DTJ

Python28
01-07-2015, 23:51
Obawiam się że silniki 200 konne są wzmocnione, tak jak te panewki o których wiem na pewno. Dodatkowo pytanie czy wałek rozrządu nie ma inny wzniosów. Ogólnie uważam że bez przełożenia sterownika od słabszego silnika się nie obędzie. Ewentualnie możesz sprawdzić w eper czy części pasują zamiennie do tych silników które Cię interesują.

mietus555
11-08-2015, 21:54
Witam po dłuższej chwili, silnik jest już prawie złożony. Udało się kupić silnik od AR o tym samym kodzie.
Zrobiłem głowicę i przegląd wszystkich elementów osprzętu. Koszt dość wysoki ale mam nadzieję że silnik będzie pracował jak należy jeszcze przez kolejne 100000 km.

Lucek_
14-08-2015, 18:32
Co było pierwotną przyczyną awarii Twojego silnika? Spotkałem się z przypadkiem pęknięcia zmęczeniowego zaworu wydechowego w niemieckim silniku 1.9 tdi. Poszukuję do celów naukowych podobnie uszkodzonych zaworów z przełomem zmęczeniowym na którym widać linie pękania. Ma ktoś takie pamiątki?

mietus555
14-08-2015, 19:16
U mnie zaczęły się zacierać zawory w prowadnicach, są wygniecione dziury w dźwigienkach popychaczy jak też są ślady na talerzykach zaworowych od dźwigienek. Jak chcesz mogę podesłać kilka zdjęć, a nawet wysłać uszkodzone elementy. Zacieranie mogło nastąpić albo z powodu zmęczenia materiału (duży przebieg) albo ze złej jakości oleju. Teraz po remoncie będę zalewał tylko 5W40 zamiast 5W30.