PDA

Zobacz pełną wersję : Tuleje na tylnej belce



Lukasz22
01-07-2015, 09:26
Witam. Czeka mnie wymiana tulei na tylnej belce w Stilo bo mi mocno tył dobija i są to niestety tuleje, troche szybko sie zkonczyły bo auto 2003r. i ma przejechane 51tys. ale cóz :D Pytanie takie czy trzeba wymontować cała belke i na prasie hydraulicznej je wcisnać? czy da rade wymienić je jakimś innym sposobem. Tak żeby porządnie zrobic a sie nie narobić ;)

Dżambo
01-07-2015, 11:10
Niestety trzeba wyjąć tylną belkę a tuleje możesz wcisnąć lewarkiem hydraulicznym jeśli zrobisz do tego oprzyrządowanie. Wbić nie próbuj bo zniszczysz tuleje.

KOBRA
01-07-2015, 13:21
Tak żeby porządnie zrobic a sie nie narobić
Dać komuś mądremu 200zł za robotę i odbierasz gotowe

Lukasz22
01-07-2015, 14:03
To będzie trzeba wymontowac cala beleczke i zawieść na prase hydrauliczna ;)

Dzięki za info. Pzdr

igner
24-07-2015, 07:28
Zgadza się belka out i prasa, wymieniałem u siebie ostatnio na Lemfordera, robocizna 200 zł i trochę gadania mechaniora ile to roboty. U mnie nic tył nie pływał jedynie po wjeździe w dziurę odgłos jakby chciało pól budy urwać po wymianie efekt mega zadowalający

krystian750
24-07-2015, 21:41
Mnie czeka też wymiana tulei :( zrobie fotoporade jak bede wymieniał lecz to a 2 miesiące.

petarda
17-08-2015, 21:39
Jestem pod wielkim wrażeniem Waszych fachowych porad.
Tuleje tylnej belki da się wymienić samodzielnie nawet na wolnym powietrzu bez kanału, jedynie potrzebny dostęp do prądu.
Podnosimy autko, podpieramy na progach,
zdejmujemy koła, podpieramy tylną belkę na lewarku, drugi podkładamy w miejscu osadzenia tuli,
odkręcamy w bagażniku amortyzatory,
odkręcamy nakrętki śrub tulei, wybijamy śruby,
jeśli wcześniej fachura mechanik włożył odwrotnie, po częściowym wypukaniu śruby odcinamy szlifierką łeb śruby, wybijamy to co zostało ze śruby,
powoli opuszczamy belkę uważając na przewody,
kiedy widzimy tuleję wiercimy gumę długim wiertłem do usunięcia środkowej tulejki z częścią gumy,
zewnętrzną tuleje rozcinamy brzeszczotem, ja użyłem wyrzynarki z długim brzeszczotem do wycięcia gumy i tulei,
po przecięciu tulei wybijamy ją,
czyścimy starannie otwór pod nową tuleję papierem ściernym,
smarujemy otwór i nową tuleje,
wciskamy nową tuleję zwracając uwagę na oznaczony kierunek przodu auta,
do wciśnięcia jest potrzebny ściągacz oferowany na allegro, można zrobic też samodzielnie na tokarce z ulepszonego materiału, koniecznie z drobnozwojnym gwintem i łożyskami oporowymi.
Wprowadzamy belkę na swoje miejsce i ustawiamy otwory stożkowym prętem,
wbijamy NOWE śruby i częściowo nakręcamy nowe nakrętki.
Po opuszczeniu na koła ładujemy do bagażnika 200 kg lub zapraszamy kolegów jako obciążenie,
dopiero wtedy dokręcamy ostatecznie nakrętki.
Rozmazujemy brud na gębie i cieszymy się :lol:
Moje doświadczenie, oddanie do warsztatu nie gwarantuje poprawności wykonania, w moim ktoś założył tuleje odwrotnie czyli strzałkami do tyłu i zgubił jeden talerzyk, tuleja nie pracowała na gumie tylko tarła o śrubę aż wytarła prawie milimetr.

Tadek1975
07-09-2015, 18:11
Trzeba robic Geometrie po takiej wymianie tulejek na belce tylnej??

Bo przy wyciagnieciu calej belki trzeba robic.

petarda
07-09-2015, 20:07
Nie trzeba, ponieważ nie odkręcamy mocowania belki do budy.
Po wymianie u mnie sprawdzenie nie wykazało skręcenia belki.

Tadek1975
07-09-2015, 21:16
ok
czyli sposobem przy wyciaganiu belki z sanek i wybijaniu tulejek na prasie lub wymiana specjanym sciagaczem do tulejek tak czy tak nie trzeba robic geometrii,zbierznosci ?? Bo sa stale kąty

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

http://allegro.pl/s50-sciagacz-tulejek-fiat-stilo-multipla-albea-i5596899232.html

Dżambo
08-09-2015, 09:49
Zamiast wiercić wystarczy podgrzać belkę do odpowiedniej temperatury i wybić.