PDA

Zobacz pełną wersję : turbina



andrzej-72
29-06-2015, 23:55
Jestem przed wymianą turbiny na używaną .Moje pytanie czy pasuje turbina od modelu 120 multijet do 115 jtd . Czy są jakieś przeciw wskazania lub inne niedogności :confused::confused::?::?:

Dżambo
01-07-2015, 12:42
Ja mam 120KM i turbinę z ruchomymi łopatkami a reszta to chyba jest kwestią mocowania. Może są takie same ja w swoim chętnie bym zamontował wydajniejszą.

BS
01-07-2015, 13:53
Jestem przed wymianą turbiny na używaną .Moje pytanie czy pasuje turbina od modelu 120 multijet do 115 jtd . Czy są jakieś przeciw wskazania lub inne niedogności :confused::confused::?::?:

Podstawowe pytanie, dlaczego używka?

boch
01-07-2015, 21:11
odpowiedź raczej oczywista - cena. ja bym raczej rozejrzał się za rzetelną firmą regenerującą turbiny na certyfikowanych wyważarkach, z gwarancją na przeprowadzoną regenerację.

krzychu86
01-07-2015, 21:21
bałbym się brac używkę.... lepiej zapłacić trochę więcej dac do porządnej firmy i mieć gwarancję...

BS
01-07-2015, 23:23
Jeśli wymiana turbiny to tylko dwie opcje.
1. Regeneracja - około 1300-1500zł
2. Zakup nowej - około 2200-2800zł ...

MichalStilo
06-01-2016, 14:53
Witam ja swoją zregenerowane, zrobiłem 3 000 kilometrów po regeneracji niby wszystko ok a tu nakapany olej, więc na kolana i patrze a tu kapie z wejścia gumowe przewodu do interculera. Skąd ten olej? Cały układ umyty, czyżby turbo poszło? Co myślicie

cenioormo
07-01-2016, 09:12
Nie bierz używki bo możesz trafić na taki sam egzemplarz jak twój !!. Cena regeneracji u nas w stalowej woli w bosch service kosztuje 500/600zł ale musisz jechać lub wysłać do nich zdjętą turbinkę, masz gwarancje na rok czasu lub 100tyś km i robią to naprawdę fachowo(filmik na yt) i jeśli dostaną turbinkę rano to po południu jest do odebrania jeśli mają części na stanie.
Do kolegi michała...każda turbinka nie ważne czy nowa czy regenerowana puszcza olej do dolotu, u mnie też olej sobie pokapywał z tego węża ale w aso fiat podczas przeglądu diagnosta powiedział że to normalne i nie ma się czym przejmować, u mnie kapanie ustało po tym jak wymieniłem olej na nowy a dopiero potem dokręcałem wszystkie opaski. To że umyłeś dolot to fajnie ale nie potrzebnie !! tam zawsze będzie olej, i jeśli na bagnecie nie ubywa to ja bym się nie przejmował, ciśnienie sprawia że robi się mgiełka i w całej ilości trafia do silnika. Co innego jesli naprawdę się leje, wtedy zapewne do wymiany uszczelniacze na turbinie. Sprawdź sobie jeszcze odmę.

MichalStilo
08-01-2016, 19:26
Odme sprawdziłem dmucha po dodaniu gazu nie pluje olejem, oleju trochę ubyło, pierwszy raz wlalem motula na seleni wr nie ubywalo

cenioormo
11-01-2016, 09:21
Olej olejowi nie równy, jeśli na seleni nie ubywało to wlej selenie, przejedź z 5 tyś kilometrów i wtedy patrz. Jaka lepkość tego motula ?? 5w40 ?? ile ci tego oleju bierze ?? ja w swoim silniczku miałem lany 10w40 bo taki był na karteczce i wtedy mi kapało sobie z węża dolotowego do IC, po wymianie na 5w40 ustało(mechanik powiedział że nie można od tak sobie zmieniać lepkości), ale przed jak i po oleju na bagnecie nie ubywało. Z nikąd już nie kapie a ja jestem happy, a już miałem oddawać swoją do regeneracji.
Czytałem wiele wątków na temat oleju i wiele osób miało problemy z motulem w naszych 1.9, wszyscy szybko przechodzili z powrotem na selenie.
Jeśli chodzi o pytanie czy 120 pasuje do 115, otóż tak pasuje ale jest małe ale...musisz wymienić oczujnikowanie (map sensor....etc etc) bo będziesz miał laga albo będzie wywalać marchewe, były już wątki o tym, i wypowiadał się nawet cinek z cinsoftu. Więc gra nie warta świeczek.
lepszym projektem byłoby wsadzenie kolektora wraz z turbawkami od lanci 1.9 Mjtd BiTurbo, albo w ogóle całego takiego silnika, ahh te 190kucy na blacie fabrycznie :D ew wirusek na 250 :D

MichalStilo
12-01-2016, 03:46
Około 100 ml na 1000 olej 5w40 zobaczymy jak będzie dalej, ale następna wymiana będzie na selenie nie ma co oszczędzać pozdrawiam

cenioormo
12-01-2016, 09:30
z tego co wiem to producent sobie zostawia jakiś zapas brania oleju i jest to ustawione na 0,2/0.3 litra na 1000. Jeśli się pogorszy to ja bym sprawdził uszczelniacze zaworów a potem turbawkę, i wtedy trzeba będzie coś zrobić z tym, gdzieś czytałem że ~85% wysłanych do regeneracji turbin jest w dobrym stanie a oni nie mają przy tym większej roboty ew. małe poprawki.
swoją drogą, mój wujek kupił VW pasata z silnikiem 2.0 bo twierdził że jak 1.9 niezniszczalny tak 2litry też :D niestety nie posłuchał mnie, teraz jadąc w trasę leje 1l/100km haha:lol2: a jak trochę szalejesz to więcej...:bravooo: to samo jest z nissanowskim silnikiem 1.8 QG18DE w primerze P11 normą jest lanie litra na 1000...a jeśli chcesz zregenerować turbinkę łap linka :
Regeneracja Turbosprężarek - Naprawa Turbiny - Turbo Serwis (http://www.regeneracja-turbosprezarek.pl/)

MichalStilo
13-01-2016, 04:36
Zakładać normy to sobie mogom nie interesuje mnie to za bardzo wiem tylko tyle że wcześniej nie ubywalo tak jak teraz choć turbo puszczalo. W t momencie po przebiegu 3500 km od wymiany oleju mam taki stan jak po 12000 na seleni, nie spominajac o kulturze pracy silnika zimnego, nie twierdzę że motul jest zły, ale jak dla mnie selenia bardzie odpowiadała temu silnikowi. Pozdrawiam

cenioormo
13-01-2016, 09:06
Nie chcąc wcześniej sugerować między innymi chodziło mi właśnie o kulturę pracy i inne czynniki :) czyli jesteś jednym z tych którym ten olej nie odpowiada :D
Mój mechanik bardzo poleca np. elfa :D a o seleni miał zdanie gorsze niż o lotosie :D dobrze że to mechanik nie decyduje co mam mieć wlane do mojego autka :)
Swoją drogą mogłeś kupić felerny olej (podrabiany) motul i castrol to najczęściej podrabiane oleje na rynku, na allegro co 3 sprzedawca motula sprzedaje bubla :) więc może i ty na takowy trafiłeś :(

boch
13-01-2016, 09:49
Kolega ma pomyłkowo wlany olej przeznaczony do aut z DPF. Jest w nim mniejsza ilość dodatków uszlachetniających niż w normalnym 5w40. Może tu tkwi problem...

MichalStilo
13-01-2016, 10:15
Dokładnie Kolego wali mi x-clen 8100 5w40 zamiast x-cess 5w40, może i przesto za dwa max trzy miesiące będę wymieniał to się jeszcze zastanowię ale raczej zostanę przy seleni od pięciu lat stosowałam i było pięknie

cenioormo
13-01-2016, 13:54
Czyli wlali typowo olej do silników z DPF ma on też płuczące właściwości. My nie mamy dpf więc powinien być x-cess, wtedy pewnie nie miałbyś tego problemu co masz w tej chwili :) Pozdro :)