PDA

Zobacz pełną wersję : Czy silniki 1.4 T-Jet biorą olej ?



Kris_73
27-06-2015, 19:55
Przeglądałem forum i nie spotkałem się z informacją by komuś brał. Mój bierze i zastanawiam się czy to jakiś felerny silnik.
Stąd moje pytanie czy silniki te biorą olej.
Proszę o info w formie:
- ile KM ma silnik,
- przebieg,
- marka i rodzaj oleju oraz po jakim przebiegu wymieniany,
- zużycie oleju na 1kkm

Start, zaczynam od siebie:
- 1. 4 T-Jet 120 KM,
- 93800 km,
- Motul 8100 x-clean 5w40, wymaina co 15 kkm,
- 200 ml/1kkm

szprotqiu
01-07-2015, 23:43
Witam,
Gdzie kupowałeś olej ??? na rynku krąży pełno podróbek.

bubuu77
02-07-2015, 07:23
Z silnikami to jest tak że jeden może brać olej,drugi już nie musi.Dużo też zależy jak był wcześniej eksploatowany.Ja mam 1.4 90kM i niby te silniki biorą olej i jeżdżąc normalnie nie kręcąc go na obrotach to nie bierze oleju,ale wystarczy że pojadę w dłuższą trasę 1000 i więcej jadąc 150,160 kM/h gdzie to już jest dużo dla tego silnika muszę dolać trochę oleju po powrocie.Dużo też zależy od oleju inni pisali że brał olej i po zmianie oleju przestał brać,więc może wymień na inny i obserwuj.

PeterS
16-08-2015, 19:19
mam takiego t-jeta i oleju raczej nie bierze. W każdym razie od wymiany do wymiany nie dolewam. Wymiana co 15 tys. olej mobil 1 5w-50 . Przebieg bardzo podobny jak twój. Samochód w większości eksploatuję w mieście /Katowice/. Specjalistą nie jestem ale słyszałem, że niektóre oleje tak mają że musi ubywać.

markshall
17-08-2015, 11:09
Mój poĸi co też nie bierze, przebieg 115k, aczkolwiek w tych silnikach czasem puszczają uszczelnienie w chłodnicy oleju i wtedy olej wykapuje a nie spala się ;)

PeterS
17-08-2015, 13:53
po latach uszczelnienia parcieją. Zresztą w moim mechanik w ASO uszkodził gwint przy korku miski olejowej. Też się pocił. Nie zaliczał bym tego do kategorii brania oleju :). Dobrze jednak wiedzieć o chłodnicy. Podobno, kiedyś w tych samochodach problemem była lamelki chłodnicy które wypadały! W poprzednim samochodzie miałem podejrzenie że kapie olej. Pomyślałem, pójdę na sobotnie zakupy do dużego hiper, wrócę i sprawdzę czy na podłożonej gazecie nie ma oleju. Nie znalazłem jednego, wolnego i czystego miejsca! Obok stało Audi A6 czy coś większego tej marki i pozostawił tłusty kleks na pół podwozia. Widać z tego że to przypadłość wszystkich marek.

CER_Marek
20-08-2015, 13:19
Mój benzyniak 1.4 brał odkąd go kupiłem 2 lata temu. Podczas jazd w mieście było to jeszcze delikatne, najgorzej objawiało się w dalszych trasach, szczególnie przy większych obrotach (np. autostrada). Gdy pytałem o temat w ASO przy kupnie stwierdzili że mogą spróbować ale za 2-3 miesiące znów będzie brał.

-1.4 90 km
-130 k KM
-Mobil 5w50
-100-150 ml na 1000km

Kris30
02-10-2015, 22:45
Mój T-jet także bierze olej nawet więcej bo 300ml/1000km wersja 150km i takze olej Motul 8100 x-clean 5w40. Przebieg mam 158tys. Teraz bede wymieniał na selenie k.p.e zobaczymy czy bedzie różnica. Mój Bravo w ogóle nie kopci więc może jednak wyciek.

Tz2008
16-02-2016, 18:42
Bravo 1.4 t-jet 120KM. Ostatnia wymiana oleju przy 102.000 km w czerwcu, przejechał DO niej 17 tyś, ubyło wtedy 0,5 litra od przeglądu do przeglądu. Teraz ma 113.000 km. Dwa dni temu zauważyłem, że kontrolka oleju nie gaśnie jak zwykle wraz z odpaleniem, tylko świeci się jeszcze 1-2 sekundy, silnik bardziej słyszalny w tym czasie. Nie zmartwiłem się za bardzo, ale dzisiaj wjeżdżając na parking podziemny przy otwartym (na szczęście) oknie usłyszałem charakterystyczny dźwięk "świerszczy", cykania, czy jak to określić- przerabiałem kiedyś w astrze i wiem czym to śmierdzi. Pytanie jest jedno, czy silnik ma prawo nagle zacząć brać olej? Wcześniej 0,5 litra na 17k km, a teraz nagle 3,5 litra (tyle chyba wchodzi) na 10.000 km? Eksploatowany tak samo: miasto/ autostrada, delikatnie do rozgrzania silnika, po wysiłku odczekanie przed wyłączeniem dla zdrowia turbiny. Olej Selenia 5W-40 multiair (serwisowany w ASO) nie mam czasu podjechać, na razie dolałem litr jeżdżę i słucham.

Kris_73
14-04-2016, 12:38
I jak skończyła się ta sytuacja, faktycznie "wypił" czy może jest wyciek?
W moim przypadku bierze coraz więcej i teraz przy 119 tyś. chyba będę zmuszony udać się do serwisu.
Ciekawe ile sobie wycenią usunięcie usterki, aż boje się pomyśleć.

markshall
14-04-2016, 22:47
Sprawdź czy Ci nie wycieka z chłodnicy oleju (to ustrojstwo pod filtrem).

gego87.
31-01-2019, 15:06
Odświeżę temat, mój tjet 150KM po przejechaniu 1680km w miesiącu łyka pół wskaźnika na bagnecie. Teraz pytanie czy to dużo czy norma dla tego silnika, wychodzi jakoś 400 ml. Olej wymieniam co 10000 leje rowe 5w40 dedykowany do fiata . Jeżdżę głównie w trasie 80% i 20% miasto. Wycieku żadnego nie ma, płyn chłodniczy czysty bez śladu oleju, może uszczelniacze zaworowe się kończą? Przebieg 182000km.

Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka

kuba9869
31-01-2019, 16:24
w granicach normy mi dokladnie tyle samo co Tobie

qqryk
31-01-2019, 21:53
Ja wymieniam olej co 15 tys. i dolewam przez ten czas około 0.5L .Olej Selenia .Przebieg 131 tys.

Encepence
10-02-2019, 00:58
Ja również wymieniam olej co 10-15 tysięcy, między wymianami robię kilka dolewek, przypuszczam, że też wyjdzie około 0,5L.
Mój T-Jet ma przejechane około 165 tysięcy km. Z tym, że u mnie ciągnie trochę oleju przez separator (nawet po wymianie separatora) do dolotu przed turbo oraz delikatne poci się na chłodniczce oleju. Przy kolejnej wymianie przesiądę się na "dedykowaną" selenię, przez ostatni rok lałem castrola, zobaczymy czy to coś zmieni.

logan210
10-02-2019, 11:37
3 lata jeździłem na castrolu i brał litr oleju na 15 tyś km. Ostatnie 3 tyś km zrobiłem na motulu i jeszcze nie dolałem ani kropli

markshall
10-02-2019, 11:43
Ja leję również motul i między wymianami może 1/4 miarki na bagnecie zejdzie, więc nie dolewam.

kuba9869
10-02-2019, 14:19
Ja jak kupowalem to byl zalany mobil1 5w40 i przejchalem 3 kkm i wzial mi okolo 0,5l oleju zalalem sobie teraz motula 8100 5w40 tego z norma fiata i zrobilem okolo 1kkm i poziom sie stale utrzymuje, slyszlalem ze motul to tez bardzo dobry olej mechanik(nie, nie kupowalem u niego) powiedzial ze motul bije na glowe selenie, i ze polecaja selenie bo tu chodzi tylko i wylacznie o pieniadze choc moim zdaniem jesli wymieniasz ten olej raz na 10 tysiecy i masz na przyklad castrola to lepiej tak niz raz na 15 na przyklad jakis lepszy typu ten dedykowany.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ja wiem gdzie lezy moj problem , uszczelka obok wybieraka i gdzies jeszcze jedna ale to sa niskie ilosci poki co i ewentualna wymiana uszczelek tez by droga nie byla , ale i tak co wymiane bede kupowal sobie 5-ke oleju wleje 3l a reszta zostanie wiec jak nawet co wymiane wleje te dwa litry choc tak nie bedzie to nie zbiednieje , a jak dostanie nowego oleju to nawet lepiej

kompnet
23-01-2020, 19:33
Odświeżę temat, mój tjet 150KM po przejechaniu 1680km w miesiącu łyka pół wskaźnika na bagnecie. Teraz pytanie czy to dużo czy norma dla tego silnika, wychodzi jakoś 400 ml. Olej wymieniam co 10000 leje rowe 5w40 dedykowany do fiata . Jeżdżę głównie w trasie 80% i 20% miasto. Wycieku żadnego nie ma, płyn chłodniczy czysty bez śladu oleju, może uszczelniacze zaworowe się kończą? Przebieg 182000km.

Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka

Mam tak samo 1600 km zrobione i z full lekko poniżej połowy na bagnecie, jest artykuł o tym silniku ze lubi łykać olej sam używam Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 C3 1L 9510.

misiek77
21-11-2023, 19:46
Jak to możliwe że jeżdżąc po mieście Tipo spala mi około 400 ml oleju na 1000 km, a zrobiłem trasę 900 km, z prędkością 120-140 km/h i nie spalił nic?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Jak to możliwe że jeżdżąc po mieście Tipo spala mi około 400 ml oleju na 1000 km, a zrobiłem trasę 900 km, z prędkością 120-140 km/h i nie spalił nic?