Zobacz pełną wersję : Przelewy wtrysków
aras1978
26-06-2015, 20:15
witam kolegów,
chciałem sie upewnić i zapytać was jakie macie zdanie..
byłem dzisiaj u mechanika i robiliśmy test przelewowy wtrysków a wynik to 25ml na każdym wtrysku,tyle przelało ropy przez 1 minute.
auto kiepsko odpala na zimnym silniku,pózniej ok,nie muli obroty nie falują,nie dymi.
widac że żaden wtrysk nie odstaje, po równo przelało po 25ml na każdym.
mechanik stwierdził że wtryski do wymiany bo 15ml to max,a wy jak uważacie brać sie za wtryski?czy 15ml to rzeczywiscie górna granica bo czytajac inne fora kierowcy mieli przelewy podobne i nie brali sie za wymiane.
Witaj
To kiepskie odpalanie to raczej mała dawka startowa.Przelewy takie równe to na plus a wielkość przelewów nie wiem.
aras1978
27-06-2015, 13:40
Dawka startowa mówisz hmm...auto ciepłe pali od strzała,rano trzeba piłować rozrusznikiem ale gdy 3 razy przekręce zapłon to pali od razu.
musze wszytko wyeliminowac,wtryski to ostatecznosc zostawie na koncu.Ostatnio Croma daje mocno ''popalić'' po kieszeni.
W multijecie sprawdzisz korekty na komputerze. To Ci powie więcej niż przelewy.
Objawy bardziej by pasowały do cofającego się paliwa. Może pompka daje za małe ciśnienie wstępne przed pompą cr. Albo paliwo się cofa i zanim dojdzie to musisz pokręcić kluczykiem albo poczekać aż je zaciągnie z baku.
CzarnyGD
27-06-2015, 19:49
Podłączę się do tematu.
Od samego początku jak mam Cromę (07.2014) korekta na wtryskiwaczu 1 wskazywała 0,00 zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Natomiast na pozostałych wartości zmieniały się podczas pracy (wtrysk 3 przekraczał wartość 1,2).
Olewałem to dość długo, bo samochód jeździł ok, a też poziom wiedzy miałem niższy.
Ostatnio do tematu wróciłem, bo zaczęły mnie martwić rozmiary bąka jakiego puszczam przy ostrym przyśpieszaniu (2000rpm, 4 bieg, gaz do dechy). Ciśnienia doładowania, ciśnienie paliwa, masy powietrza w normie (zgodnie z oczekiwaniami), EGR zaślepiony i wyprogramowany, klapy usunięte a sam kolektor wyczyszczony na błysk, dpf usunięty. Po zabiegu z kolektoram, zniknął poranny dymek a kolor bąka zmienił się z trupio czarnego na szary. Obstawiam nie dopaloną mieszankę. (muszę się zebrać i w innym temacie opisać jak to wyglądało (mam zdjęcia).)
Olej wymieniam regularnie, co 5kkm dolewam środka do konserwacji wtrysków, dodatkowo co drugie tankowanie olej 2T do ropy.
Osatatnio (po długiej trasie do Austrii z full obładowaniem) nasiliły mi się wibracje (dość wysoka częstotliwość). Obstawiałem dwumas, bo nie ruszany od nowości a mam już 175kkm na liczniku. Wibracje jednak czasami znikają, a dodtkowo jak są, to nie wpływa na nie wciśnięcie sprzęgła. Teraz zacząłem się zastanawiać, czy to nie wina tych korekt.
Dziś robiłem teścik: (temp silnik 86, wszystkie źródła wyłączone, bieg jałowy)
1. 0.00 (bez zmian podczas jazdy)
2. 0.52
3. -1.17 (ostatecznie urosło do -1.30)
4. -0.25
Wtyczki na wtryskych poodpinałem i przeczyściłem. Stare żółte, ale nie przepalone i dociśnięte tytyrytką. Błędów brak.
Kody wtrysków się zgadzają, nawet próbowałem jeszcze raz zakodować 1 i nic to nie dało.
Auto jest po chipie, ale bardzo delikatnym 175KM i 350Nm.
Ktoś ma jakieś sugestie z tymi wtryskami? Czemu ciągle pokazuje zero (nie wierzę że jest idealny, bo w silnik wciśnięty od nowości).
Auto ma trochę muła, szczególnie na 1szym biegu, ale obstawiam turbo że zasyfione, bo przez lata nikt nic z nim nie robie. Ciśnienie podaje dobre, więc się jakoś nie przejmuje. Mój emerycki styli jazdy pasuje do tego.
Planuje potraktować turbinę chemią i sprawdzić czy coś to da. Muszę jeszcze sprawdzić te gumowe węże. Ale tak czy siak według komputera wszystko jest ok.
Będę wdzięczny za pomysły, bo mi się skończyły:/
aras1978
27-06-2015, 21:10
to masz podobnie jak u mnie...
1 0.00
2 1.2
3 1.0
a 4 wtrysk 3.5, ciekawe bo jak robiliśmy test przelewowy to wszystkie wtryski przelaly równo 25ml,zaden nie odstawał.
A auto gada równo,bez bąków tylko na zimnym trza piłować rozrusznik..chyba coś z ciśnieniem nie tego.
no to mam myślenice tera...
Na zimnym piłowanie rozrusznika do sprawdzenia : czujnik temp. zasysanego pow. EGR
Korekta wtrysków jest po to aby wyrównać prędkość obrotową silnika (np poprzez zużycie się silnika spadek kompresji na którymś cylindrze lub lanie wtrysków)
CzarnyGD
28-06-2015, 12:47
Od wczoraj studiuję temat wtrysków na Alfaholikach. Do tej pory (jestem na 142 stronie) pojawiło się 5 postów od użytkowników Crom z tym samym problemem (korekta sztywna 0.00 na 1 szym wtrysku). Za każdym razem bez odpowiedzi.
Czytam dalej, jak nic nie znajdę to spróbuje napisać do tych użytkowników z pytaniem czy coś poradzili...
P.S. Nie zauważyłem że topic ma 143 strony :P No nic, piszę do chłopaków...
aras1978
28-06-2015, 13:16
Korekta wtrysków jest po to aby wyrównać prędkość obrotową silnika (np poprzez zużycie się silnika spadek kompresji na którymś cylindrze lub lanie wtrysków)[/QUOTE]
Czyli to co widzimy w ''FES'' a mianowicie korekta wtrysków ma sie nijak do ''lania wtrysków''?fizycznie u mnie wtryski przelały po równo każdy,a ''FES'' wyniki rozjechane.
próba przelewowa a korekta wtrysków to dwa inne pomiary?
Python28
28-06-2015, 13:36
Dwa zupełnie inne pomiary. Sterownik na pracę silnika ma wpływ jedynie przez mieszankę paliwową, a dokładnie poprzez paliwo. Odczytanie korekt w FES nie daje nam prawie nic i niczego nie dowiadujemy się na podstawie tych korekt. Jeżeli silnik jest już w jakimś stopniu zużyty to nie zużywa się idealnie równo na wszystkich cylindrach. Sterownik wprowadza korekty w dawce paliwa żeby zrównoważać pracę poszczególnych cylindrów. Na korekty te ma wpływ tak wiele czynników, że korekty są jedynie wskazówką do szukania w odpowiednim miejscu. Nadmierne zużycie jednego cylindra daje nam korektę, złe ustawienie pierścieni również daje nam korektę, problem w dolocie powietrza czyli słynne klapy również dają korektę, zasyfiony kolektor ssący to też korekta.
Jeżeli sterownik zasygnalizuje problem z dużymi różnicami korekt na cylindrach w sensie na jednym +1,5 a na drugim -1,5 wypadało by zacząć od pomiaru ciśnienia w cylindrach jeżeli tutaj nie ma problemu to później dolot. Próbuję napisać że naprawa wtryskiwaczy powinna być na samym końcu bo mimo wszystko uszkadzają się najrzadziej.
aras1978
28-06-2015, 15:18
Dziekuje jak pieron,
jasna sytuacja teraz, wykładnia na poziomie EXPERT.
CzarnyGD
28-06-2015, 15:22
Test przelewowy i korekty odczytane z FES napewno nie powinny być porównywane, zgadzam się z tym. Przy dzisiejszej dostępności interfejsów i oprogramowania, odczyt z FES jest napewno prostszy i łatwo można sprawdzić, czy coś się święci czy nie.
Zgodzę się też, że wpływ na pracę wtryskiwaczy ma szereg innych elementów, więc zanim ktoś się zdecyduje na dość kosztowne wymiany/regeneracje należy te elementy sprawdzić i wyeliminować.
Na forum AR czytałem o przypadku, w którym kolega miał korekty rzędu +5. Od razu poleciał, zapłacił 1,5 tysiąca za nowy wtrysk z wymianą, a korekta została dalej +5. Okazało się, że urwana klapka wirowa przytkała światło zaworu...
Mnie jednak ciągle trapi, czemu ten odczyt jest 0 i się nie zmienia. Może to kwestia programu? Ale sprawdzałem już na dwóch różnych wersja i jest to samo.
Python28
28-06-2015, 16:28
Masz starego FES czy juz nowego MES? Oryginał czy z witaminą? Może tutaj tkwi problem?
CzarnyGD
28-06-2015, 16:35
Masz starego FES czy juz nowego MES? Oryginał czy z witaminą? Może tutaj tkwi problem?
Multiecuscan 2.2 wersja pełna.
aras1978
28-06-2015, 16:38
u mnie na biegu jałowym na 1 wtrysku wskazywalo też ''0'',ale po dodaniu gazu wskakiwało na powiedział bym lekki minus -0.2 -0.8 ,po odjęciu gazu ''0''.
przegazuj motor może i zobacz...
CzarnyGD
28-06-2015, 16:55
u mnie na biegu jałowym na 1 wtrysku wskazywalo też ''0'',ale po dodaniu gazu wskakiwało na powiedział bym lekki minus -0.2 -0.8 ,po odjęciu gazu ''0''.
przegazuj motor może i zobacz...
Próbowałem, bez zmian. Robiłem też test podczas jazdy, przyśpieszając ostrzej i delikatniej. Też nic, zero pozostaje bez zmian. Dziwny przypadek :/
Python28
28-06-2015, 18:27
No dość dziwny, a pokazuje ci dawki paliwa na pierwszym wtryskiwaczu?
CzarnyGD
28-06-2015, 19:14
No dość dziwny, a pokazuje ci dawki paliwa na pierwszym wtryskiwaczu?
Hmm nie znalazłem takiej opcji w MES. Mogę sprawdzić korekty, kody, ilość paliwa całkowitą i oczekiwaną (pokrywa się).
Jest też sprawdzenie dawek pilotowych itd, ale tu nie mam rozróżnienia, na który wtrysk. Czegoś nie zauważyłem?
Python28
28-06-2015, 19:21
A jakie parametry masz w polach dawka paliwa pilot, pre, main, after post? Prawdo podobnie w post albo nie masz nic albo nie masz tego parametru.
aras1978
28-06-2015, 19:28
Zobacz temat - [EXX] Wtryski, korekcje, dawka paliwa (http://www.bmwsportuk.pl/printview.php?t=220&start=0)
zobacz na to może coś może..
CzarnyGD
28-06-2015, 19:53
A jakie parametry masz w polach dawka paliwa pilot, pre, main, after post? Prawdo podobnie w post albo nie masz nic albo nie masz tego parametru.
Pilot 0.000
Pre 1.203
Pozostałych nie czytałem, sprawdzę przy najbliższej okazji.
Zobacz temat - [EXX] Wtryski, korekcje, dawka paliwa
zobacz na to może coś może.. Przeczytałem. Na ten temat nic nie znalazłem. Oprócz tego, że ktoś ma podobny przypadek z cylindrem 4 i też pozostał bez odpowiedzi.
Python28
28-06-2015, 19:55
Czyli na pierwszym cylindrze nie pokazuje sterownik żadnych parametrów ani dawki ani korekty. Pytanie następne czy soft w sterowniku nie był przez przypadek modyfikowany, być może ktoś namieszał i teraz różne kwiatki będą wychodzić.
CzarnyGD
28-06-2015, 20:11
Czyli na pierwszym cylindrze nie pokazuje sterownik żadnych parametrów ani dawki ani korekty. Pytanie następne czy soft w sterowniku nie był przez przypadek modyfikowany, być może ktoś namieszał i teraz różne kwiatki będą wychodzić.
Soft był modyfikowany. Jednak korekta 0.00 na pierwszym wtrysku była przed wirusem też. Sprawdzałem kilkukrotnie.
Jak na podstawie dawek (pilot, pre, main, after, post), wywnioskowałeś że sterownik nie pokazuje parametru dawki?
Python28
28-06-2015, 20:14
Moim skromnym zdaniem jakiś chochlik wdarł się w soft, silnik jak rozumiem normalnie pracuje czyli jest sterowany prawidłowo problem tylko z diagnostyką. A nie wiesz czy soft który masz w tej chwili wgrany jest robiony na bazie twojego softu czy wgrywany jest jakiś gotowiec?
CzarnyGD
28-06-2015, 20:21
Moim skromnym zdaniem jakiś chochlik wdarł się w soft, silnik jak rozumiem normalnie pracuje czyli jest sterowany prawidłowo problem tylko z diagnostyką. A nie wiesz czy soft który masz w tej chwili wgrany jest robiony na bazie twojego softu czy wgrywany jest jakiś gotowiec?
Wgrany jest zmodyfikowany mój. Dopisałem do poprzedniego posta, że problem z odczytem był przed wirusem dokładnie taki sam:/
Naśmieszniejsz jest to, że ten problem pojawia się u innych tu i ówdzie (forum AR, angielskie forum Cromy itd) jednak nigdzie nie został rozwiązany. Mam nadzieję, że któryś z tych użytkowników problem rozwiązał i mi odpowie.
Python28
28-06-2015, 20:26
Wtrysk pilotujący jest w pompowtryskiwaczach w camonrail nie ma takiego parametru, stąd uważam że cokolwiek autor miał na myśli z tym opisem ale odpowiadają one dawkom paliwa na pierwszy drugi trzeci czwarty i piąty wtryskiwaczu. Pisałem że post u ciebie nie ma bo to odpowiada piątemu wtryskiwaczowi. Tak wynika z moich obserwacji.
CzarnyGD
28-06-2015, 20:41
Wtrysk pilotujący jest w pompowtryskiwaczach w camonrail nie ma takiego parametru, stąd uważam że cokolwiek autor miał na myśli z tym opisem ale odpowiadają one dawkom paliwa na pierwszy drugi trzeci czwarty i piąty wtryskiwaczu. Pisałem że post u ciebie nie ma bo to odpowiada piątemu wtryskiwaczowi. Tak wynika z moich obserwacji.
No, nie jest to tak jak piszesz:/
W silnikach CR każdy wtrysk może (nie musi) podczas każdego cyklu wtryskiwać paliwo w 5 fazach. Chodzi o dobre dopalanie mieszanki itd.
Polecam filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=d_LahS5T3DM
Dzisiejsze silniki TDI to też już Common Rail, a nie pompowtryski.
Python28
28-06-2015, 20:49
Być może tak jest, czemu więc masz 0.0 w parametrze pilot? Poza tym dość duże dawki były by na jeden cykl pracy.
Pisałem o pompowtryskiwaczach a nie o camonrail które dziś stosuje vw.
CzarnyGD
28-06-2015, 20:56
Przyjrzę się temu, nigdy na to szczególnie nie zwracałem uwagi. Tak jak Pan w filmie powiedział, te fazy mogą ale nie muszą występować w każdym cyklu.
Podana przeze mnie wartość pilotażowa była odczytana gdy auto stało na luzie bez żadnego obciążenia. Musiałbym test zrobić podczas jazdy.
Odniosłem się do Common Rail TDI bo o tym był filmik:)
No nic, czytam dalej o tej korekcie 0.0 (a raczej szukam czegoś do czytania).
Python28
28-06-2015, 21:05
Jeśli chodzi o VW to akurat mają najmniejsze doświadczenie i najkrótszą praktykę jeśli chodzi o camonrail to Fiat wymyślił tę technologię i sprzedał dalej i to w Fiacie pracuje ten system najmniej awaryjnie. W silnikach multijet faktycznie występuje dużo więcej wtryśnięć paliwa na jeden cykl pracy owszem dzięki temu podniesiono moc ale bardziej chyba chodziło o ekologię i o mniejsze zadymienie. Można tym sposobem wprowadzić więcej paliwa do cylindra przy mniejszym zużyciu wtryskiwacza i przy utrzymaniu dużego ciśnienia w listwie, bo gdyby wtryskiwacz otworzył się na zbyt długo ciśnienie w listwie by spadło i wtrysk nie był by już tak efektywny.
CzarnyGD
28-06-2015, 21:12
Wiedziałem, że ten filmik z Audi będzie mnie teraz prześladował, ale innego nie znalazłem.
Masz 100% racji, Fiat był pierwszy w te klocki i stosował szynę CR jak VW jeszcze się oszukiwał z pompowtryskami:)
Ale to już teraz OT.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.