Zobacz pełną wersję : Problem z 5 i 6 biegiem w Cromie 2006 150km
frydland
26-06-2015, 13:31
Witam wszystkich !
Jestem na forum zupełnie nowym nabytkiem ,takim samym jak moja Croma .którą kupiłem w zeszłym tygodniu.
Jak na razie jestem umiarkowanie zadowolony ,choć to już 4 fiat w rodzinie (maluch,marea weekend,punto,croma) :)
Wymieniłem na dzień dobry tylne sprężyny - obie pęknięte i oba amory wraz z prawym tylnym łożyskiem.
Mam problem ze skrzynią biegów .Niby wszystko chodzi płynnie ale po wrzuceniu 6 biegu n przy 110/h spod silnika słychać
dziwne odgłosy jakby wycie .Nie za wielkie ale coś jest nie tak .Czasami pojawia się również na 5 biegu choć sporadycznie.
Miał ktoś podobny przypadek ?
Niestety czasem zdarzają usterki tych skrzyń, ich symbol to M-32. Ten temat był już poruszany na forum, skrzynia występuje też w Oplu Vectra C, Zafira, Signum, Insygnia, Astra.
Tutaj możesz poczytać o ich przypadłościach. Prawdopodobnie masz do wymiany łożyska.
Skrzynia biegów Opel M32 M40 | Auto-Serwis: tuning, elektronika, diagnostyka, mechanika (http://www.auto-krak.pl/mechanika/skrzynia-biegow-opel-m32/)
mirek8423
26-06-2015, 13:53
Hej. Takie tematy już były, poszukaj tematów o skrzyni M-32 bo taką mamy. o bob mnie uprzedził
Krzysiek89
26-06-2015, 14:01
Polecałbym szybką wymianę oleju w skrzyni biegów. Co prawda nie wyciszy to wyjących łożysk ale poprawi jakoś smarowania w pewnym stopniu chyba że od razu chcesz robić remont skrzyni.
Polecałbym szybką wymianę oleju w skrzyni biegów. Co prawda nie wyciszy to wyjących łożysk ale poprawi jakoś smarowania w pewnym stopniu chyba że od razu chcesz robić remont skrzyni.
Wymień łożyska, przynajmniej w deklu skrzyni. Tu masz wątek na Alfaholikach o tym problemie: [159] łożyska / skrzynia m32 (http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/110642-lozyska_skrzynia_m32.html)
Jak będziesz zwlekał, to rozwali Ci gniazdo łożyska w skrzyni i będziesz musiał całą skrzynię wymienić (pewnie na używaną, w której od razu będziesz musiał zmienić łożyska ;-))
Łożyska w deklu można zmienić bez wyjmowania skrzyni. Ale jak niektórzy piszą, to półśrodek. Ja tak jednak zrobiłem, mam od tego czasu 10 000km przejechane i spokój.
Rodzaje łożysk, symbole Timkena znajdziesz ww wątku.
P.S. Mi wymiana oleju nic nie dała. Po prostu jak to łożysko jest rozwalone to się już nie naprawi...
Pamiętaj, że na pusto po remoncie skrzyni oleju wlewa się 2,4L, a jeśli wymieniasz, to 2,2. Leje się przez górny (nie boczny!) korek i takie ilości jak podałem. Bocznego nie ruszasz. Jest to opisane w Eperze. Częstym błędem jest zalewanie w JTD przez boczny korek! Wtedy wchodzi za mało oleju. Olej taki jak każe producent Tutela Matryx. Wiem, że nie jest tani, ale jak poszukasz opinii to znajdziesz info, że olej GM (ta skrzynia jest z Opla...) jest gorszy od Tuteli.
Pozdrawiam
Toper
BART_osz
29-06-2015, 00:31
Olej to raczej Fusch Titan sintofluid... Codziennie grzebiacy w tych skrzynkach leją ten właśnie olej. Raczej się nie mylą.
Frydland raczej masz już "po temacie" ale ostatnia deska ratunku to dolanie do oleju w skrzyni ceramizera. Czasem pomaga ale to musi być delikatny szum na 6tce. Jak buczy juz na piątce to raczej wyrok - zrzut skrzynki i remont.
Olej to albo Tutela Matryx albo Fusch Titan Sintofluid. Pierwszy zalecany przez Fiata oraz akceptowany przez firmy remontujące te skrzynie, drugi to polecany przez te warsztaty.
Osobiście zmieniłem na Tutela Matryx z dodatkiem AR9100.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.