PDA

Zobacz pełną wersję : Lekkie dławienie się przy obrotach 1600-2000



panopticum
25-06-2015, 14:58
Witam.
Jakieś 2 tygodnie temu odebrałem auto (Croma 1,9 150KM) od mechanika, bo przestało jeździć. Wymieniono zawór EGR, wyczyszczono katalizator, dpf, wymieniono filtr paliwa. Odebrałem... i okazało się, że dosyć często, przy nieco mocniejszym naciskaniu na gaz, tak przy obrotach 1600-2000, silnik lekko dławi się, krztusi. Występuje to najczęściej przy 3,2 i 4 biegu. Nie pokazuje żadnych błędów. Wróciłem do mechaników; niby naprawili, podobno jakąś uszczelkę zmieniono, ale problem po chwili wrócił. Nie mam ochoty wracać już do w/w "fachowców", szkoda mi nerwów:mad:... czytałem na tym forum i innych, że podobno pomaga częściowe zaślepienie EGR. Przyznam się też, że bardzo słabiutko znam się na autach, jak typowa, przysłowiowa blondynka...
Co robić? Jakieś podpowiedzi, co to może być? Czy dalej EGR?

Dzięki z góry.

Bubu895
25-06-2015, 17:35
może Ci to pomoże 588 Zaślepka EGR OPEL SAAB 1.9 CDTI TiD Z19DTH (4859955210) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/588-zaslepka-egr-opel-saab-1-9-cdti-tid-z19dth-i4859955210.html) . Poza tym silnik 1.9 multi-jet dopiero po 2000obr zaczyna jechać

bzykol
27-06-2015, 15:25
Poza tym silnik 1.9 multi-jet dopiero po 2000obr zaczyna jechać

Bzdura.

Należałoby się przyjrzeć masom powietrza i doładowaniu. Egr rzeczywiście częściowo zaślepić i zerknąć co się dzieje z powietrzem. Trzeba też zerknąć jak zachowuje się zawór overboost.

Quasi
30-06-2015, 00:03
też to mialem.naczytalem sie o tym egr.wlazlem w yt.podpatrzylem.wjechałem do garazu rozkreciłem.przeczyscilem tylko z małym mankamentem tych malutkich torxów nie moglem wewnątrz egr odkrecic.szarpie mniej ale jednak.podejme prubę jeszcze raz.a może jakies pomysły?

robert240489
30-06-2015, 21:57
Witam, mam taki sam problem z moją cromą. Silnik 1.9 150KM rok 2005. Chwilowe dlawienia przy obrotach 1600-2000 , pedal gazu niereaguje na wciskanie dopiero po kilku sekundach się "odmula". Wyczyściłem egr, założyłem dodatkową zaślepkę ale było dobrze tylko przez tydzien... Zapala mi sie kontrolka tzw "czek" po podłączeniu pod kompa pojawia sie komunikat ze uszkodzony jest czujnik powietrza dolotowego czy zasysanego-jakos tak. Czujnik podobno znajduje sie w przepywomierzu ktory wymienilem ale nic nie pomoglo a wszystkie objawy nadal sa..... Brak słów... Doradźcie cos

CzarnyGD
01-07-2015, 10:27
Po wymianie czujnika, błąd zniknął?

Zapoznaj się z tematem klap wirowych w kolektorze dolotowym. Nasze auta z tego rocznika niestety cierpią na tą przypadłość. Może być, że owe klapki masz już w bardzo kiepskim stanie i nie pracują poprawnie, a do tego ciśnienie doładowania ucieka bokami.

robert240489
01-07-2015, 16:23
Wymienilem przeplywke i podlaczypem pod kompa to błąd jeszcze widnial w komputerze ponieważ błedy podobno zapisują sie w pamieci kompa wiec skasowalem bład ale jak juz mowilem po kilku dniach problem wrocil na nowo

CzarnyGD
01-07-2015, 22:18
To fakt, błędy zapisują się w pamięci. Pytanie czy po wykasowaniu pojawiły się znowu.

Przejrzałem pod maską i przejrzałem EPER. Nigdzie pomiędzy wlotem a turbo nie znalazłem żadnego innego czujnika niż przepływkę, więc musi ona mieć też funkcję mierzenia temperatury. Poczytaj o tych klapkach.

maka131
02-07-2015, 00:09
a czujnik doładowanie na kolektorze dolotowym oglądałeś?
wykręć to się zdziwisz :tongue, jedna wilka kulka sadzy wymieszanej z oparami oleju. Mały pędzel i trochę benzyny i ponownie zacznie działać. może to coś poprawi, znowu chociż na chwile. :lol:
na pewno potrzebne jest czyszczenie kolektora i należy sprawdzić klapy. jeśli listwa stoi to dobrze byłoby wszystko rozkręcić i porobić.

michalpodroznik
10-06-2017, 20:49
Panowie, od niedawna zmagam się z podobnym problemem, co kolega który rozpoczął wątek. U mnie dławienie się silnika występuje przy przyspieszaniu na drugim i trzecim biegu, w zakresie obrotów silnika od ok. 2400 do ok. 3000 obr/min.

Dziś EGR wymieniony został na nowy, oryginalny. Przed wymianą EGR-u dławienie się na ww. obrotach też występowało. Wymianę EGR-u zrobił fachowiec. W zeszłym roku wtryski były kalibrowane i do ok. miesiąca temu wszystko było ok. W zeszłym roku czyszczony był także filtr DPF, więc to nie to. Widać ewidentnie podczas jazdy (a raczej jest to wyczuwalne i słyszalne), że problem dławienia występuje w silniku, tzn. nie jest to wina układu przeniesienia napędu.

Dodam, że dziś odebrałem auto z wyremontowaną skrzynią biegów (nowe łożyska i szósty bieg; zalana nowiutkim olejem) oraz z wymienioną dwumasą, sprzęgłem i wysprzęglikiem (komplet Valeo). Ze strony tych części też wszystko jest w porządku. Problem z dławieniem wystąpił ok. miesiąca temu i wymiana EGR - u miała pomóc.

Pytanie do szanownych forumowiczów - jak poradziliście sobie z przedmiotowym problemem? Czy to moze być wina np. któregoś z wtrysków, albo zbyt słabo naciągnięte paski osprzętu albo objawy np. jakiegoś defektu turbiny?

P.S. W zeszłym roku został też zalożony nowy kolektor dolotowy (ori, Pierburg) przy przebiegu 200 tys. km, więc z nim chyba też w porządku. Obecny przebieg: 233 tys. km. Dodam, że nie wyskakuje żaden błąd (kompem nie sprawdzałem, a mój mechanik będzie dostępny dopiero za kilka dni).

Prośba o pomoc.

luk202
11-06-2017, 03:11
Dławienie czy szarpnięcie?U mnie pomogło czyszczenie n75.

michalpodroznik
11-06-2017, 09:09
Dlawienie.
Zapomniałem dodac- wystepuje na rozgrzanym silniku. Na zimnym o dziwo tego objawu nie ma.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

michalpodroznik
11-06-2017, 13:29
A co to n75?

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

bob96
11-06-2017, 13:41
A co to n75?

Zawór turbiny

ZAWÓR TURBINY EGR FIAT BRAVO CROMA STILO IDEA 1.9D (6851994044) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-fiat-bravo-croma-stilo-idea-1-9d-i6851994044.html)

Poczytaj też ten post

http://fiatklubpolska.pl/croma-446/croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-33564/

michalpodroznik
11-06-2017, 13:50
Egr mam zupełnie nowy i oryginalny Pierburga, więc to nie to.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Pivko76
11-06-2017, 14:34
Egr mam zupełnie nowy i oryginalny Pierburga, więc to nie to.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
N75 nie ma z egr nic wspólnego. Steruje geometria turbiny. Mój padł po 150 tys.

Wysłane z mojego LEX820 przy użyciu Tapatalka

michalpodroznik
11-06-2017, 14:40
Ok

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Szuszu
11-06-2017, 16:32
N75 masz na chłodnicy, idzie do nie go kabel i trzy wężyki.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Pivko76
11-06-2017, 19:57
N75 masz na chłodnicy, idzie do nie go kabel i trzy wężyki.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Dwa wężyki

Wysłane z mojego LEX820 przy użyciu Tapatalka

Szuszu
11-06-2017, 20:01
Tak zgadza się. Mój błąd.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

michalpodroznik
12-06-2017, 08:47
W najbliższą środę podpinam cromke pod komputer. Przejedziemy sie razem z mechanikiem i bedziemy widziec, co sie dzieje.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

michalpodroznik
12-06-2017, 15:23
Ps. Koledzy, a czy problem z dlawieniem moze byc efektem niewlasciwie dzialajacej przepływki?

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Stomil
13-06-2017, 23:37
Jeżeli to ten sam as, który wymieniał dwa gniazda łożysk w M32 (lub potwierdził taką naprawę przez swojego kolegę) to nie wierz mu w nic więcej.

michalpodroznik
14-06-2017, 08:09
Jeżeli to ten sam as, który wymieniał dwa gniazda łożysk w M32 (lub potwierdził taką naprawę przez swojego kolegę) to nie wierz mu w nic więcej.
Czyli ściema?

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Stomil
14-06-2017, 09:31
Tak, tam się nie wymienia gniazd łożysk.

michalpodroznik
14-06-2017, 09:45
Mowil, ze cos było nadspawywane i rozfrezowywane, bo dwa lozyska rozwalily gniazda i obracaly sie całe. Dalej sciema?
Znasz z autopsji te skrzynie? Robiłeś lub robisz przy nich?

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Stomil
14-06-2017, 10:00
Jeżeli taki magik to zwracam honor. Myślałem, że opowiadał banialuki o wymianie czegoś (gniazd) czego się nie wymienia. W takich przypadkach najczęściej wymienia się całą pokrywę. Najważniejsze, że wszystko działa. Kończę z OT w tym temacie, pozdrawiam.

michalpodroznik
14-06-2017, 10:21
Ok. DZięki. Off topic zakonczony.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka