seweryn58
14-06-2015, 10:11
Witam
Mam taki dość spory problem z lewego koła powyżej 40km/h słychać szum,buczenie brzmi to jak padnięte łożysko więc łożysko zostało wymienione na nowe ale szum jest taki sam im szybciej jadę tym głośniej...
Sprawdziłem tarcze hamulcowe klocki były na wykończeniu i od wewnętrznej strony lewa tarcza była mocno porysowana więc zostały wymienione klocki+tarcze przód i tył od razu + płyn hamulcowy jaki zaleca producent(Tutela Top 4 Dot 4)myślałem że może to było przyczyną szumu tak samo jak w przypadku łożyska się myliłem tak czy siak hamulce były do wymiany i teraz są nowe..
Po wymianie łożyska od razu jak przekroczyłem 10-15km/h zapaliła się kontrolka ABS i podczas hamowania jest takie bicie jak by lewego klocka o tarcze (stukanie) i pedał skacze dzieje sie tak tylko gdy odpalę samochód i bardzo powoli jadę do 30km/h jak przekroczę tę prędkość to ABS cały czas się świeci ale klocek nie wali podczas hamowania i pedał hamulca jest normalny bez drgań...
Mechanik powiedział że prawdopodobnie pierścień ABS-U jest do wymiany bardzo sie męczył z odkręceniem śruby żeby dostać sie do łożyska gdy je wymieniał na nowe i powiedział gdy stukał w klucz żeby śruba puściła ten pierscien musiał się posypać.....
Jak myślicie co to może być?
Układ hamulcowy mam cały nowy łożysko też(Lewe) opony też wymieniłem 3 dni temu na nowe (Uniroyal RainSport 3 ) i dalej szum jest tylko że teraz po wymianie łożyska doszedł problem ABS u ....
Samochód ma przejechane od nowości 74000tys km Bravo 2007 1.4 T-jet 150.
Mam nadzieje że ktoś z was spotkał się z takim problemem kiedyś i mi pomoże bo jeżeli okaże sie że pierścień:roll: abs jest ok to ja już nie wiem a naprawy w UK nie należą do tanich...POZDRAWIAM
Mam taki dość spory problem z lewego koła powyżej 40km/h słychać szum,buczenie brzmi to jak padnięte łożysko więc łożysko zostało wymienione na nowe ale szum jest taki sam im szybciej jadę tym głośniej...
Sprawdziłem tarcze hamulcowe klocki były na wykończeniu i od wewnętrznej strony lewa tarcza była mocno porysowana więc zostały wymienione klocki+tarcze przód i tył od razu + płyn hamulcowy jaki zaleca producent(Tutela Top 4 Dot 4)myślałem że może to było przyczyną szumu tak samo jak w przypadku łożyska się myliłem tak czy siak hamulce były do wymiany i teraz są nowe..
Po wymianie łożyska od razu jak przekroczyłem 10-15km/h zapaliła się kontrolka ABS i podczas hamowania jest takie bicie jak by lewego klocka o tarcze (stukanie) i pedał skacze dzieje sie tak tylko gdy odpalę samochód i bardzo powoli jadę do 30km/h jak przekroczę tę prędkość to ABS cały czas się świeci ale klocek nie wali podczas hamowania i pedał hamulca jest normalny bez drgań...
Mechanik powiedział że prawdopodobnie pierścień ABS-U jest do wymiany bardzo sie męczył z odkręceniem śruby żeby dostać sie do łożyska gdy je wymieniał na nowe i powiedział gdy stukał w klucz żeby śruba puściła ten pierscien musiał się posypać.....
Jak myślicie co to może być?
Układ hamulcowy mam cały nowy łożysko też(Lewe) opony też wymieniłem 3 dni temu na nowe (Uniroyal RainSport 3 ) i dalej szum jest tylko że teraz po wymianie łożyska doszedł problem ABS u ....
Samochód ma przejechane od nowości 74000tys km Bravo 2007 1.4 T-jet 150.
Mam nadzieje że ktoś z was spotkał się z takim problemem kiedyś i mi pomoże bo jeżeli okaże sie że pierścień:roll: abs jest ok to ja już nie wiem a naprawy w UK nie należą do tanich...POZDRAWIAM