PDA

Zobacz pełną wersję : Pierścień ABS-U ? szum w lewym kole



seweryn58
14-06-2015, 10:11
Witam

Mam taki dość spory problem z lewego koła powyżej 40km/h słychać szum,buczenie brzmi to jak padnięte łożysko więc łożysko zostało wymienione na nowe ale szum jest taki sam im szybciej jadę tym głośniej...

Sprawdziłem tarcze hamulcowe klocki były na wykończeniu i od wewnętrznej strony lewa tarcza była mocno porysowana więc zostały wymienione klocki+tarcze przód i tył od razu + płyn hamulcowy jaki zaleca producent(Tutela Top 4 Dot 4)myślałem że może to było przyczyną szumu tak samo jak w przypadku łożyska się myliłem tak czy siak hamulce były do wymiany i teraz są nowe..

Po wymianie łożyska od razu jak przekroczyłem 10-15km/h zapaliła się kontrolka ABS i podczas hamowania jest takie bicie jak by lewego klocka o tarcze (stukanie) i pedał skacze dzieje sie tak tylko gdy odpalę samochód i bardzo powoli jadę do 30km/h jak przekroczę tę prędkość to ABS cały czas się świeci ale klocek nie wali podczas hamowania i pedał hamulca jest normalny bez drgań...

Mechanik powiedział że prawdopodobnie pierścień ABS-U jest do wymiany bardzo sie męczył z odkręceniem śruby żeby dostać sie do łożyska gdy je wymieniał na nowe i powiedział gdy stukał w klucz żeby śruba puściła ten pierscien musiał się posypać.....

Jak myślicie co to może być?

Układ hamulcowy mam cały nowy łożysko też(Lewe) opony też wymieniłem 3 dni temu na nowe (Uniroyal RainSport 3 ) i dalej szum jest tylko że teraz po wymianie łożyska doszedł problem ABS u ....

Samochód ma przejechane od nowości 74000tys km Bravo 2007 1.4 T-jet 150.

Mam nadzieje że ktoś z was spotkał się z takim problemem kiedyś i mi pomoże bo jeżeli okaże sie że pierścień:roll: abs jest ok to ja już nie wiem a naprawy w UK nie należą do tanich...POZDRAWIAM

KOBRA
14-06-2015, 13:13
Pierścień magnetyczny ABS jest wbudowany w łożysko więc mechanik może dał ciała i założył łożysko na odwrót i teraz świeci ABS. Może uszkodził czujnik ?
Szukałbym dalej raczej w łożysku. Podnieś samochód chwyć za sprężynę i obracaj kołem . Wykonaj tą samą czynność z prawej strony może wyczujesz różnicę.
Może być uszkodzona piasta .Nie wiadomo jak mechanik używał młotka.

byrrt
15-06-2015, 10:55
Z ABS nie ma innej opcji jak... błąd mechanika! Najprawdopodobniej wyciągnął łożysko bez wyciągania czujnika ABS i tak go właśnie uszkodził. Ew. mógł też wsadzić odwrotnie łożysko ale aż o taki poziom idiotyzmu go nie posądzam. ;) Co do samego bicia to dziwne że nie występuje to przy wyższych prędkościach ale obstawiałbym mimo wszystko krzywą tarczę lub źle założoną (źle oczyszczona piasta). Ew. mechanik znów dał ciała. Co do szumu to w ogóle dziwne bo jeżeli jesteś pewien że to idzie od koła to nie ma innej możliwości jak łożysko. Jeszcze po prawej stronie to mógłbyś słyszeć podporę półosi ale po lewej? Generalnie mechanik kiepski skoro wypuszcza klienta z takim problemem i sam nie umie sobie z tym poradzić.

seweryn58
16-06-2015, 01:24
Z ABS nie ma innej opcji jak... błąd mechanika! Najprawdopodobniej wyciągnął łożysko bez wyciągania czujnika ABS i tak go właśnie uszkodził. Ew. mógł też wsadzić odwrotnie łożysko ale aż o taki poziom idiotyzmu go nie posądzam. ;) Co do samego bicia to dziwne że nie występuje to przy wyższych prędkościach ale obstawiałbym mimo wszystko krzywą tarczę lub źle założoną (źle oczyszczona piasta). Ew. mechanik znów dał ciała. Co do szumu to w ogóle dziwne bo jeżeli jesteś pewien że to idzie od koła to nie ma innej możliwości jak łożysko. Jeszcze po prawej stronie to mógłbyś słyszeć podporę półosi ale po lewej? Generalnie mechanik kiepski skoro wypuszcza klienta z takim problemem i sam nie umie sobie z tym poradzić.

Tarcza jest ok bo tak samo było przed wymiana najpierw wymienione zostało łożysko i po tym zabiegu zaczęło się stukanie i z tym ABS problem....

byrrt
17-06-2015, 10:08
No ale do wyciągania łożyska zapewne mechanik ściągał tarczę. Zakładając że jest ona prosta (i piasta i tarcza) może po prostu została tarcza źle przykręcona? Ew. jest krzywa piasta i wtedy wszystko będzie biło. Tak czy inaczej odstawiłeś auto z jednym felerem, odebrałeś z innym to kto jest winny? No na moje tak czy inaczej mechanik.