Zobacz pełną wersję : Ubyło płynu od wspomagania a nie ma żadnego wycieku - o co chodzi???
monkey22
11-06-2015, 20:50
Witam, od paru dni przy maksymalnym skreceniu kierownicy dziwnie buczało ( to ponoć norma) ale moją uwage przykuło dodatkowo do buczenia coś jakby bulgotanie . Sprawdziłem poziom płynu wspomagania i się okazało że jest go mało , sporo poniżej minimum ten patyczek co jest na korku ledwo byl zamoczony) ale zastanawia mnie fakt zena moim miejscy parkingowym przed domem nie ma nic sladów. zero plam a auto raz stoi przodem z górki a innym razem tyłem wiec jakby się gdzies płyn zbierał to by w koncu wyciekl i jakis slad zostawił.. Jak to wytłumaczyc?? mam założona osłone pod silnikeim.. Nakierujcie mnie gdzie pierwsze szukac mokrych węży , przwodów , cokolwiek co mnei nakieruje na dziwne znikanie płynu.te gumy przy kołach od przekładni są suche .. W starym aucie jak miałem ubytki płynu to odrazu pojawiały sie plamy na chodniku
pawel&palio
12-06-2015, 00:36
a pod pedałami masz sucho? tam jest taki simering może nim leci albo jest inny problem może miałeś koła skręcone minimalnie albo mocno jak sprawdzałeś ilość płynu musisz mieć na wprost koła bo lekko skręcisz i już inny pomiar ;)
monkey22
05-07-2015, 14:54
Od ostatniego dolania miesiac temu ubyło około 20 ml płynu ( niewiele ale jednak) wycieku nadal nei zlokalizowalem nigdzie ale co zaobserwowałem to to że jak auto stoi noc lub cały dzien to po nastepnym odpaleniu auta i kreceniu kierownica przez kilka ruchów słychac to dziwne buczenie z przekładni czy pompy :) tak jakby byl na maksymalnym skrecie a nie jest. Po chwili wszystko wraca do normy. Czy to jest rodzaj podpowiedzi ze wyciek musi byc gdzies na pompie i jak auto stoi to wycieka i robi sie jakas pustka a potem zaraz po uruchomieniu pompa zaczyna znów tłoczyc?? Dobrze myśle czy jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
PS gdzie w maryscie znajduje sie pompa wspomagania i ewentualnie co mozecie powiedziec o wyciekach przy pompie?? jakis simering? wezyk? Dzieki za porady
Sprawdź osłony na drążkach kierowniczych. Te harmonijkowe. Jeżeli masz wyciek na listwie to olej może się zbierać właśnie w tych osłonach. Najlepiej byłoby zrzucić je od strony przekładni tej szerszej .Ewentualnie (czego nie polecam) można zrobić delikatną dziurkę w tej osłonie i zobaczyć czy olej się tam zebrał. Przy tej metodzie przy regeneracji listwy zakłada się nowe osłony .
Pompa napędzana jest paskiem wielorowkowym .Znajdziesz ją od strony rozrządu
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.