Zobacz pełną wersję : wymiana zamka w stacyjce
Czy ktoś może podpowiedzieć jak wyjąć wkładkę zamka stacyjki ? Kluczyk można wyjąć, ale nie da się nim obrócić, jest zablokowane położenie stacyjki STOP. Stacyjkę wymontowałem po ciężkich bojach, chciałbym wyjąć wkładkę i tu zabrakło umiejętności. Proszę o pomoc, do serwisu nie pójdę, bo koszt naprawy będzie wyższy niż wartość mojego autka.
Gdzieś kiedyś było to opisane, jednak aby wyciągnąć wkładkę na pewno musisz móc ją obracać! Chodzi o to że te blaszki, które blokują stacyjkę również blokują wkładkę w zamku. Pewnie jest jakaś śruba / klin, coś co widoczne jest po dobraniu się do stacyjki..
No to wygląda nieciekawie, bo obrócenie kluczyka jest niemożliwe. Coś tam się zaklinowało, nic nie pomaga ani WD-40, ani sprężone powietrze ani stukanie. Oglądam to ustrojstwo już parę godzin i nic nie mogę znaleźć żeby wyjąć wkładkę. Wujek Google też nic nie podpowiada.
Próbowałem to na szybko znaleźć ale się mi nie udało. Nie mniej na pewno czytałem o tym.. Nie wiem chyba trzeba obrócić stacyjkę w stronę odwrotną, jeszcze za pozycją zapalającą postojówki (potrzeba wcisnąć ten dzyndzel koło otworu na klucz), ale tego nie jestem pewien. Jak masz zablokowany klucz tak czy inaczej lipa..
markshall
09-06-2015, 20:53
Kiedyś wyciągałem wkładkę stacyjki, trzeba obróć maksymalnie do tyłu i wcisnąć takie metalowe coś z boku metalowej obudowy stacyjki i wtedy obróci się jeszcze bardziej i wyjdzie razem z kluczykiem. No ale jak nie możesz obrócić to lipa, coś się zacięło i ciężko powiedzieć co zrobić. Możesz wypiąć kostkę stacyjki (dwa zatrzaski z tyłu) ale wątpię, żeby ona blokowała.
markshall ale tam trzeba jeszcze coś przy stacyjce zwolnić co? Bo sama pozycja PARK nie zwalnia przecież wkładki w stacyjce..
No nie udało się jeszcze pokonać tej felernej wkładki. Zdobyłem inną stacyjkę, kluczyk się w niej obraca, ale w pozycję PARK nie da się go ustawić. Też pewnie ma jakąś wadę. Już tylko wiertarka mi pozostaje, tylko co potem?
markshall
10-06-2015, 19:12
markshall ale tam trzeba jeszcze coś przy stacyjce zwolnić co?
Tak, taki metalowy dzyndzel widoczny po zdjęciu obudowy kierownicy.
20202
Na powyższym zdjęciu go widać.
Zdobyłem inną stacyjkę, kluczyk się w niej obraca, ale w pozycję PARK nie da się go ustawić.
Bo trzeba wcisnąć czarny plastikowy przycisk obok wlotu kluczyka.
Tak, taki metalowy dzyndzel widoczny po zdjęciu obudowy kierownicy.
20202
Na powyższym zdjęciu go widać.
Bo trzeba wcisnąć czarny plastikowy przycisk obok wlotu kluczyka.
No, na tyle to wpadłem kiedyś po przeczytaniu instrukcji obsługi. A lekarstwo znalazłem, takie jak chciałem. Stacyjkę da się "rozbebeszyć" potraktowawszy ją tak, żeby pozbyć się tych najbardziej błyszczących blaszek (2szt.)
A potem trzeba się dobrać do takiego elementu umieszczonego prostopadle do otworu na kluczyk i wydłubać go szpikulcem. W efekcie mam stacyjkę działającą na ten sam kluczyk (więc immo nic nie blokuje), można ja obrócić nawet śrubokrętem. jako zabezpieczenie auta pozostają: zamknięte drzwi i blokada kierownicy wraz z immobilizerem. Jeśli jest to niedozwolona instrukcja na forum to proszę moderatora o interwencję. W dwóch stacyjkach próbowałem wyjąć wkładkę wg instrukcji, tj. ustawienie kluczyka w pozycji poniżej PARK i wciśnięcie "cypelka" z boku obudowy. Niestety ten trick nie działa, nie da się wyjąć wkładki.
Dziękuję forumowiczom za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam i wszystkiego jechanego!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.