Zobacz pełną wersję : pytanie o kopcenie
GrzesiekDDZ
07-06-2015, 23:47
panowie mam pytanie mam stilo 1.9 jtd 115 km, i dzis jak znajomy zamna jechał mówił mi że momentami jak mocno depnełem to w momencie jak auto wchodzi nagle powyzej 2,5tys obrotów przykopci momentalnie na czarno raz i potem już nic,wszystko normalnie bez kopcenia, i dzieje sie tak czasami,i teraz moje pytanie czy jest to normalne, błędów żadnych nie wywala, obroty tez nie falują, moc jest,oleju ani grama nie bierze,turbinka tez sucha, filtry suche,moc jest,i według mnie jest to normalne ale pytam zeby se upewnic bo mnie troche postraszyli,ze moze wtryskiwacze i takie same czarne wizje.takze licze na jakas podpowiedz dodam jeszcze że EGR zaślepiony jezeli to moze byc istotne.pozrawiam
Przez to że EGR jest zaślepiony może troche mocniej kopcić jak mu się depnie.Ale kopcenie zależy od wielu czynników np: jakości paliwa.Natomiast jeśli kopci na czarno przy przyśpieszaniu nie przejmował bym się tym.
GrzesiekDDZ
08-06-2015, 12:54
tez tak myslę w sumie ale chciałem zasięgnąć jakieś opini użytkowników stilo którzy maja troche wieksza wiedze niż ja i kolega który stwierdził że coś może być nie tak.dzięki za odpowiedz i pozdrawiam
krzychu86
10-06-2015, 12:35
zdrowy silnik diesla nie dymi, stwierdzenie , że diesel musi dymić jest chore .Każda oznaka dymienia s to sygnał, że coś nie tak dzieje się...
autor odpowiedział sobie sam. należy przyjrzeć się wtryskiwaczom. być może leją, stąd nieprzepalona mieszanka wylatuje z wydechu w postaci czarnych bąków.
Jeśli wtryski bądź wtrysk leje to wtedy jest problem z rozruchem po dłuższym postoju.A każdy diesel przykopci jak mu się depnie,chyba że ma DPF.
krzychu86
12-06-2015, 07:56
A ten dalej swoje... ZDROWY DIESEL NIE KOPCI TAK SAMO JAK ZDROWA TURBINA NIE GWIZDZE!!!
Jeśli wtryski bądź wtrysk leje to wtedy jest problem z rozruchem po dłuższym postoju.A każdy diesel przykopci jak mu się depnie,chyba że ma DPF.
no właśnie nie. u mnie przy sprawnym filtrze DPF auto przydymia w górnym zakresie momentu obrotowego co wychwycił tuner podczas testowania auta na hamowni. Próba była przeprowadzana bez rury odprowadzającej spaliny z wydechu i co nieco można było wychwycić. Nie były to jakieś spektakularne czarne bączki z racji filtra cząsteczek stałych, ale dla kogoś kto siedzi w tej branży objawy wystarczające aby stwierdzić, że wtrysk/wtryski lekko podlewają. w lipcu autko trafi na próby przelewowe. po korektach już widać, że idealnie nie jest. przez pierwszych parę minut po odpaleniu zimnego silnika korekta na pierwszym wtrysku wynosi ponad 2mm3/w. w weekend zrobię logi wtrysków podczas jazdy ze szczególnym nastawieniem na max. moment obrotowy oraz zakres 1400-1600 obrotów, w których występuje lekkie poszarpywanie silnika.
GrzesiekDDZ
12-06-2015, 11:40
boch pewnie masz racje ale do krzycha86,według mojej wiedzy niewielkie kopcenie nie musi oznaczac odrazu jakies usterki silnika, duzo zależy również od paliwa z tego co sie oriętuje, nie twierdze również że należy bagatelizować takie objawy,ale nie popadajmy w paranoje i nie głośmy haseł że żaden disel nie ma prawa czasem zakopcić,bo przyczyn tego może być wiele a nie koniecznie musi to juz oznaczać koniec silnika.ja jeszce poczekam zaleje paliwo na innej stacji bo mam jjeszcze paliwo które tankowałem tydzien temu na pierwszej stacji na granicy polski w olszynie,i z tego co wiem to na tych stacjach zawsze paliwo lipne,dlatego zaleje na swojej stacji i zobaczę,tym bardziej że od kiedy zatankowałem tam znowu pojawia mi sie czasem komunikat water in fuel więc może coś w tym jest,jezeli nic sie nie zmieni pojade na jakas diagnostyke i ewentualnie wymienie końcówki wtrysków bo widziałem że nie są jakieś kosmicznie drogie.
Disel zawsze puści dym jak nie zdąży spalić paliwa. W niewielkich ilościach jest dopuszczalne przecież. Może być np mała nieszczelnośc w dolocie i juz będzie kopcił.
Wprowadzę trochę danych do tego wątku. A mianowicie mam silnik bez DPF i mi kopci jak mu przydepnę i nie jest to wina wtrysków. Dlaczego nie wtryski, bo są po kontroli w serwisie BOSCH-a i dwa po regeneracji bo za mało podawały na zasilaniu a za dużo na powrocie, co się objawiało nierówną pracą silnika i przerwami przy wyższych obrotach podczas jazdy. Kopcenie z rury moja teoria jest następująca w momencie depnięcie na gaz jest niewłaściwy stosunek paliwa do powietrza co wyrównuje się po chwili. Jeśli macie wątpliwości do odłączcie rurę za turbiną i zobaczycie wtedy jak kopci, gdy idzie bez doładowania. Pytanie które należy sobie postawić to , co zrobić aby turbina szybciej doładowywała? czyli z niższych obrotów. Może interculery mamy zabrudzone i trzeba je wyczyścić, a zresztą jak się mocno nie depta to też nie kopci. Też mi ten dym przeszkadza i mój krok następny będzie w tym kierunku. A tak na marginesie to przyglądam się innym samochodom i mają tak samo jak docisną to jest za nimi czarno.
GrzesiekDDZ
01-07-2015, 14:12
no tez właśnie ostatnio zaczełem sie przyglądać innym dislom i widze że 99% kopci jak sie depnie,mój generalnie nie kopci tylko przez ułamek sekundy jak magle wejdzie na wyższe obroty,także uważam że nie ma co siac paniki że coś sie złego dzieje bo widocznie jest to normalne.pozdrawiam i dzieki za ciekawe sugestie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.