Zobacz pełną wersję : Doblo 1.3 - 75 KM. Check engine i błąd P0234
rebee1986
04-06-2015, 21:59
Witam
Mam pewien problem ze swoim Doblo cargo 2007.
Zapalająca się kontrolka check engine przy próbie wkręcenia na obroty na 3 biegu w granicach 3000 obr. Po zapaleniu kontrolki silnik dostaje tzw bloka.
NIe bede ukrywał, że taka jazda na niskich obrotach jest męcząca.
Podłączyłem pod komputer i mam bład P0234
20159
Próbowałem szukać rozwiązania z wujkiem google. Wymieniłem za namową przepływomierz, niestety nic nie pomogło
Czy ma ktoś jakieś rady, gdzie szukać przyczyny?
Tam nie ma turbiny ze zmienną geometrią? W stilo to zwiastowało problem nie z przepływomierzem a z zaworem overboost (od sterowania łopatkami turbiny) albo zapieczonymi kierownicami. Raczej zawór. Jeśli masz rozbieralny, to wystarczy rozebrać i przesmarować białym smarem w sprayu albo smarem ptfe. Jeśli nie, to tylko wymiana. Niestety kosztuje to pod 200 zł.
rebee1986
17-06-2015, 00:02
Dziś wymieniony czujnik doładowania powietrza i błąd nadal występuje. Już powoli tracę siły.
Gdzie mogę sprawdzić czy mam turbinę ze zmienna geometria?
Bzykol gdzie znajduję się ten zawór overboost w moim silniku. Nie mogę go jakoś namierzyć :)
Ktoś*jeszcze jakieś*sugestie?
Dziś wymieniony czujnik doładowania powietrza i błąd nadal występuje. Już powoli tracę siły.
Gdzie mogę sprawdzić czy mam turbinę ze zmienna geometria?
Bzykol gdzie znajduję się ten zawór overboost w moim silniku. Nie mogę go jakoś namierzyć :)
Ktoś*jeszcze jakieś*sugestie?
Ten sam silnik co u mnie. Nie masz zmiennej geometrii i nie masz zaworu overboost. Zwykla prosta turbina. U mnie ten sam problem. Po rozmowach z roznymi mechanikami stwierdzam ze problem tkwi w gruszce na turbinie. Kierownica sie albo przycina albo peknieta jest membrana. Jak wyskoczy blad wystarczy ze zgasze silnik a po odpaleniu jest spokoj na jakis czas.
ja mjalem ten sam problem, spróbuj WD-40 oczyścić geometrije na turbine ...
Czysty egr i kolektor ssacy (robione miesiac temu) nasmarowana dzwignia zaworu turbiny. Czysty czujnik doladowania wywalalo tez blad p0069. Turbiniarz powiedzial zeby sprawdzic katalizator. Jakby kat byl zapchany to caly czas by mulilo. A tutaj jak wracam do domu z trasy wszystko ladnie chodzi. Rano wchodzi w tryb serwisowy/awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu albo od razu przejdzie w ten tryb albo przejade 50km i nic. Podpowiedzieli mi zeby zalac shell nitro+. Zalalem jezdze. Zobaczymy czy to cos da. Coprawda dzisiaj tylko dwa razy wszedl w tryb serwisowy. Nie mam zabardzo gdzie wejsc pod auto a podnosnika czy kanalu to mi nikt nie udostepni.
Witam
Mam pewien problem ze swoim Doblo cargo 2007.
Zapalająca się kontrolka check engine przy próbie wkręcenia na obroty na 3 biegu w granicach 3000 obr. Po zapaleniu kontrolki silnik dostaje tzw bloka.
NIe bede ukrywał, że taka jazda na niskich obrotach jest męcząca.
Podłączyłem pod komputer i mam bład P0234
20159
Próbowałem szukać rozwiązania z wujkiem google. Wymieniłem za namową przepływomierz, niestety nic nie pomogło
Czy ma ktoś jakieś rady, gdzie szukać przyczyny?
I jak tam poradziles sobie z problemem? U mnie sprawa umilkla. Raz ze tankuje na shellu a dwa pozadnie wyczyscilem czujnik doladowania. Po laniu ropy na shellu auto nie zostawia chmury za soba, chyba sie przeczyscil, bledu mi nie wywala a autko zapier***a.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.