Zobacz pełną wersję : cieknąca chłodnica w bravolocie
pablo686
26-05-2015, 20:16
Mam pytanie odnośnie chłodnicy silnika w naszych fiatach czy są tak wadliwe jak skraplacze klimy? Zadaję to pytanie bo dziś bardzo się zdziwiłem otwierając maskę, przód silnika cały w czerwonym nalocie a w zbiorniczku wyrównawczym dużo poniżej minimum płynu. Odpaliłem silnik poczekałem chwilkę i zauważyłem lekkie sączenie się płynu z chłodnicy, sączy się od strony silnika z górnej części chłodnicy. Ciekawi mnie czy to częsta przypadłość, pewnie parę stówek trzeba szykować!
Abramsik
28-05-2015, 18:00
Przypadłość częsta. Jeśli masz chłodnicę od nowości (Twój rydwan jest z 2008) to i tak długo wytrzymała. Ja swoją wymieniłem po ok. 100 tys. i 4 latach. Bierz Niessensa a będziesz zadowolony. Dużo lepsze wykonanie i wydajność od ori. Co do skraplacza klimy - nie wymieniałem ale koledzy z "bratniego" forum polecają także Niessensa.
Posiadam bravo z 2007r garażowany przebieg teraz to 54800 i nic nie uchroniło Mnie przed tym że skraplacz klimy już w zeszłym roku zaczął niedomagać (słabiej chłodzi i cały czas słychać syczenie) i teraz padł co do chłodnicy wody to w zeszłym roku musiałem dolać wody ze dwa razy bo ubyło coś koło 1 cm.po obejrzeniu chłodnicy widać na niej zaciek około 10 cm różowego paraflu.Koniec końcem wymieniam obydwie chłodnice na nissensa (dużo pozytywnych opinii,jak i mało reklamacji). stare chłodnice nie wyglądają źle,ale widać poprzesuwane lamelki i to jest powodem całego nieszczęścia w Naszych autach.za chłodnice wody nissensa 370 pln,za skraplacz razem z osuszaczem nissensa 350 pln tyle płace za te chłodnice w warsztacie gdzie będą wymieniać wiem że można wylukać taniej w necie ale warsztat je zamawia i daje gwarancje 2 lata.
pablo686
30-05-2015, 19:33
Aha czyli koleiny przykład że części do samochodów nowych na pierwszy montaż są badziewne, to nawet w polonezie po 7 latach chłodnicy nie musiałem wymieniać:) No nic w poniedziałek wymiana na wspomnianego niessensa koszt chłodnicy ok 360 zł. Oprócz głównego rozszczelnienia w górnej części widać wycieki w różnych innych miejscach. Pocieszające jest to że zaliczam to do usterki można jeździć tylko kontroluję stan płynu:)
Abramsik
30-05-2015, 23:37
Pocieszające jest to że zaliczam to do usterki można jeździć tylko kontroluję stan płynu
Można spokojnie. Ja wymieniłem chłodnicę po powrocie z Chorwacji. Ubytki były kontrolowane a "wycisk" z Cro przyspieszył wymianę.
Potwierdzam. Na pierwszym montażu instalowane są chłodnice Denso. Są bardzo kiepskiej jakości. Mnie chłodnica cieczy silnika zaczęła ciec po 4 latach użytkowania samochodu, a ze skraplacza klimatyzacji zaczęły odchodzić lamelki. Wymieniłem obie na Nissensa. Dużo lepsze wykonanie i wydajność.
Te chłodnice denso to się sypią nie tylko w Bravo.. W Pandzie po 3 latach zostają praktycznie rurki tylko :P
2014720148Wymienione dwie chłodnice.stare jedna i druga denso posiadały ślady przepuszczania po prawej stronie w dolnej części.chłodniczka od klimy stan dobry ale brakowało lamelek w kilku rzędach po około 10cm ale te które zostały też jest kwestią czasu aby wypadły a te które były luźne ściskałem w palcach i można powiedzieć że zamieniały się w popiół.chłodnica wody po całości wyglądała pięknie,ale zacieki popuszczającego płynu było widać od prawej strony zgrzewu chłodnicy i nic nie obcierało jak u innych.te wymienione nowe firmy nissens wyglądają porządnie dobrze pasują i teraz tylko śmigać i testować.stare chłodnice wytrzymały 54.000 przelotu od 2007 roku auto jest też garażowane i chyba tylko dla tego tak długo wytrzymały :-)
To i tak chłodnica klimy ze zdjęcia wygląda nieźle. U mnie lamelki z Denso wypadały same i wyglądały jak prujące się sznurki :D
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.