PDA

Zobacz pełną wersję : Rodzaj ramy multipla



faster
20-05-2015, 11:23
Witam Wszystkich,
Mam pytanie odnośnie typu ramy w multipli '99, natknąłem się tylko na jeden artykuł który mówi że rama jest aluminiowa ale nigdzie indziej nie mogę znaleźć potwierdzenia, wujek google wymięka.
Dlatego też pytanie do braci klubowej czy jest to rama stalowa czy aluminiowa?

pajel
20-05-2015, 11:40
jaka rama w multipli? przecież to konstrukcja samonośna...

faster
20-05-2015, 12:36
Zadając pytanie sugerowałem się wycinkiem artykułu z tej strony:
Fiat Multipla (http://www.motofakty.pl/artykul/fiat-multipla.html)
"Konstrukcja samochodu, oparta na aluminiowej ramie(...)", dlatego zadałem pytanie z jakiego metalu jest zrobiona konstrukcja

karwoj25
20-05-2015, 14:28
Artykuł pochodzi z poczatku roku... 1999 :) ale ani wtedy, ani teraz multipla nie miała żadnej ramy. A żeby to sobie udowodnic wystarczy że wejdziesz pod auto ;)

faster
20-05-2015, 15:15
Pytałem się ponieważ multiplę posiadam od ok roku i chciałem zainwestować trochę w nią ale troszkę boję się że pod spodem może być zjedzona przez rudą (w ten weekend dopiero jadę na kanał żeby obadać temat), dlatego jeżeli tak jak pisali w artykule rama była by aluminiowa to nie miałbym się czym martwić ale z tego co widzę jest to konstrukcja pospawana z metalowych belek które mogą już być bardziej podatne na rdze.
Mam jeszcze pytanie do osób które mają multiple czy miały problem z tym że rdza zaczynała konsumować podwozie tak ostrzej?

byrrt
20-05-2015, 15:43
Wszystko zależy gdzie i jak jeździło auto i jak dbał właściciel.. Pojedziesz na kanał zobaczysz - nie ma co gdybać.

roberrtback
18-06-2017, 12:47
Pytałem się ponieważ multiplę posiadam od ok roku i chciałem zainwestować trochę w nią ale troszkę boję się że pod spodem może być zjedzona przez rudą (w ten weekend dopiero jadę na kanał żeby obadać temat), dlatego jeżeli tak jak pisali w artykule rama była by aluminiowa to nie miałbym się czym martwić ale z tego co widzę jest to konstrukcja pospawana z metalowych belek które mogą już być bardziej podatne na rdze.
Mam jeszcze pytanie do osób które mają multiple czy miały problem z tym że rdza zaczynała konsumować podwozie tak ostrzej?

U mnie było tak że w tylnym zawieszeniu z prawej strony wyrwało mi mocowanie belki z powodu korozji
Mechanik pobawił się i coś tam wspawał i jest OK
Ale ogólnie to od spodu korozja bierze dość mocno tą konstrukcje jak w porę nie zadbasz to może być chyba spory problem :(