Zobacz pełną wersję : pompa paliwa-usterka bład P0230
robert240489
18-05-2015, 12:42
Witam, kilka dni temu w mojej cromie zapaliła sie żółta kontrolka od ,,czeka" po podłączeniu pod komputer wyskoczył mi bład P0230... Znaczenie tego błedu znalazłem na internecie, oznacza on ,,pompa paliwa-usterka". Błąd zostal skasowany ale po przejechaniu kilku kilometrow znow sie zapalił. Oprocz tego dodam ze samochód podczas jazdy nierówno pracuje, niereaguje na wciskanie pedału gazu, poprostu podczas jazdy sie zacina i szarpie jakby paliwo nie dochodzilo.... Czy ktoś może mi cos doradzic w tej sprawie?
Przyczyną może być pompa paliwa, przekaźnik pompy czy brudny filtr paliwa. Gdybyś czasem był w mojej okolicy to na regale mam sprawną pompę można podmienić i sprawdzić.
Pozdrawiam
robert240489
18-05-2015, 20:40
czyli od czego najlepiej zaczac aby niepotrzebnie nie wpędzać sie w duże koszty....? czy sam zabrudzony filtr paliwa może być przyczyną takiego zachowania sie samochodu? każda rada i uwaga będzie ważna.... z góry dzięki za pomoc
Kiedy pojawiły się objawy, po wyskoczeniu kontrolki czy były cały czas?
robert240489
19-05-2015, 19:58
Dopóki kontrolka się nie zapaliła było wszystko dobrze. Raz mi sie zdażylo odnieść wrażenie ze delikatnie sie zamulił wlasnie jakby paliwa nie mial, ale to bylo raptem dwa czy trzy dni przed zapaleniem kontrolki. A gdy juz sie zapalila to nie idzie jechac
Witam.Wymień sobie filtr paliwa,to podstawa przy takich obiawach.
Dopóki kontrolka się nie zapaliła było wszystko dobrze. Raz mi sie zdażylo odnieść wrażenie ze delikatnie sie zamulił wlasnie jakby paliwa nie mial, ale to bylo raptem dwa czy trzy dni przed zapaleniem kontrolki. A gdy juz sie zapalila to nie idzie jechac
Z tego widać iż układ pracuje prawidłowo do momentu aż system wykryje coś nieprawidłowego. Teraz musiałbyś trochę poczytać w elernie a tym jak to jest zbudowane. A więc, jeśli sygnalizacja błędu jest tylko informacją i komputer nie podejmuje innych ograniczeń to faktycznie nie podaje ci paliwa pompa w zbiorniku (ale to powinno się stwierdzić FES-em w trakcie pracy silnika- ciśnienie paliwa szyny common rail). Prawdopodobnie również można zasymilować samą pracę pompy paliwa (przy wielokrotnych próbach powinno już coś się objawić).
Wymianę filtra oczywiście wykonać jako pkt. 1 i od tego zacząć dodatkowe diagnozowania.
robert240489
29-05-2015, 20:28
Witam uporałem sie z awarią i w skrocie napisze co bylo przyczyna; po podlaczeniu pod oryginalny program fiata wyskoczym komunikat ze jest uszkodzony czujnik powietrza zasysanego, ktory najprościej mówiac przekazywal zle informacje do komputera przez co ten źle dawkowal paliwo itp. Wyzej wymieniony czyjnik jest na stale połączony z przeplywomierzem wiec wymienilem przeplywke i problem znikł..... Czasami objawy, ktore jednoznacznie wskazywaly by na jakąś usterke mogą prowadic zupełnie do czegos innego.....
Ciekawa jest jeszcze jedna sprawa czy za każdym razem jak zapaliła się kontrolka sprawdzałeś czy wyskakuje dokładnie ten sam błąd.
układ pracuje prawidłowo do momentu aż system wykryje coś nieprawidłowego.
Przeważnie tak się na świecie dzieje. Cuda kurde cuda.
robert240489
03-06-2015, 16:06
Witam ponownie, ale niestety to nie koniec moich problemow.... Jesli chodzi o to czy za kazdym razem pojawia sie ten sam blad to odpowiadam ze tak, kilkakrotnie podpinałem pod kompa i zawsze ten sam komunikat. Jak wyzej napisalem jest uszkodzony fzujnik temp powietrza zasysanego który żekomo mial sie znajdowac w przeplywce. Wymienilem przeplywke, błąd został skasowany i bylo dobrze ale tylko przez kilka dni. Po trzech dniach jazdy wszystkie poprzednie objawy wrocily i znow zapalil sie ten sam błąd P0111. Po wizycie u innego mechanika dowiedzialem sie ze czujnik nadal sie uszkodzony tylko ze nie znajduje sie on w przeplywomierzu lecz gdzie indziej. Wiec niepotrzebnie wymienialem przeplywomierz.... Do tego dodal ze raczej nie jest to usterka mechaniczna lecz jakies problemy z elektryka.... A ja dodam ze kolejnym objawem jaki zauwazylem jest wyłączanie sie wspomagania kierownicy zwłaszcza przy wrzucaniu biegu wstecznego.... Jesli ktokolwiek moglby cos doradzic to bede wdzieczny
)
Po trzech dniach jazdy wszystkie poprzednie objawy wrocily i znow zapalil sie ten sam błąd P0111.
)
Błąd P0111 to nie jest ten sam błąd (zacząłeś watek od błędu P0230).
Po wizycie u innego mechanika dowiedzialem sie ze czujnik nadal sie uszkodzony tylko ze nie znajduje sie on w przeplywomierzu lecz gdzie indziej.
)
Cromy z 2005 roku mają montowane różne jednostki napędowe jest ich 7 .Skąd mamy wiedzieć którą masz ty
robert240489
08-06-2015, 22:35
To fakt ze temat zaczął sie od bledu p0230 ale z tym sie uporałem lecz nie moge sie uporać z p0111
a jesli chodzi o silnik to jest 1.9jtd 150KM automat
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.