Zobacz pełną wersję : Swap hamulców: tarcze 305 zamiast 285 mm
maciekpt
07-05-2015, 22:35
Cześć,
zbliża się u mnie wymiana tarcz i klocków z przodu (a może i z tyłu) i okazało się, że mam z przodu tarcze 285 mm. Zastanawiam się co trzeba wymienić, żeby udało się zamontować większe tarcze (305 mm)? Pewnie trzeba inny zacisk i jarzmo - ktoś może potwierdzić? Coś oprócz tego?
Z tego co widzę to przy mniejszych tarczach jest użyty system ATE a przy większych TRW - czy tu nie będzie jakiegoś problemu przy ewentualnej zmianie.
Python28
08-05-2015, 00:01
Zgadza się musisz wymienić zacisk i jarzmo bez tego nie zmieścisz tarczy. Co do reszty to raczej nie będzie żadnego problemu. Zastanów się czy wejdą ci później zaciski w felgi bo jest to sporo większe.
maciekpt
08-05-2015, 09:43
Racja z tymi felgami. Letnie mam 18" więc spokojnie ale zimowe 16" i tu widzę potencjalne zagrożenie.
Swoją drogą dziwne to podejście Fiata - auto prawie z końca produkcji, cięzki diesel z automatem a tarcze mniejsze i z przodu i z tyłu (z tyłu chyba mam 278 mm, niewentylowane). Wszystkie katalogi cześci pokazują w tym aucie raczej ten większy komplet.
Python28
08-05-2015, 23:24
U mnie jest większy zestaw hamulców i mam zimowe koła 16'' ale pamiętam że tylko stalowe w tym rozmiarze pasowały. Przymierzałem jakieś aluminiowe ale niestety obcierały o zacisk. Wypadało by żeby między zaciskiem a felgą było troszkę miejsca żeby kamyk który ewentualnie tam wpadnie miał możliwość wypaść a nie narobił szkód.
Swoją drogą przy mocy którą masz wpisaną w profilu to chyba nie za ciekawie się jeździ. U mnie po kilku mocniejszych hamowaniach czuć że hamulec się kończy a tarcze wentylowane przód tył, nie wyobrażam sobie mniejszych hamulców przy tej mocy.
W alfie mam z przodu tarcze 330 mm i w połączeni ze znacznie mniejsza wagą hamulce są dużo lepsze, w zasadzie nie ma problemu z przegrzewaniem się tarcz.
maciekpt
09-05-2015, 09:09
Szczerze mówiąc uważam, że hamowanie było bardzo dobre zanim zaczęły się kończyć tarcze i klocki. Naprawdę byłem pod wrażeniem jak auto sprawnie hamuje. Oczywiście mam na myśli codzienną, zwykłą jazdę a nie jakieś ściganie czy tor, na który Croma się nie nadaje ;) Jakie tarcze są założone to nie wiem ale klocki na pewno Ferodo bo widać. Teraz, gdy zaczęły się kończyć, następuje dziwny objaw po rozgrzaniu: przy dohamowaniu zaczynają wyć a i hamowanie jest zdecydowanie słabsze. Klocki nie są jeszcze całkiem wykończone, raczej obwiniam zbyt cienkie tarcze.
No nic, zmianę na większe odpuściłem przez wątpliwości z felgami 16", i zamówiłem nowe tarcze Zimmermann i do tego klocki EBC Green Stuff. Powinno hamować bardzo dobrze :))
Taki zestaw na pewno będzie hamować dobrze; )
Python28
09-05-2015, 09:57
Bardziej chodziło mi o warunki autostradowe niż torowe, jak wiadomo Polska to nie Niemcy i tutaj nie ma zwyczaju ustępowania pierwszeństwa szybszemu który nadjeżdża z tyłu a wręcz nawet celowe zajeżdżanie drogi. Ja wiem w Polsce jest ograniczenie prędkości na autostradach i nie powinno się jeździć szybciej ale czasami zdarza się że musimy być w dwóch miejscach na raz i wtedy ograniczenia na autostradzie nie są aż tak ważne przynajmniej dla mnie. Po zahamowaniu kilka razy z 200 do 100 bo są tacy co ciężarówki z taka prędkością wyprzedzają zaczyna być czuć że hamulec ma już wysoką temperaturę.
Co do grubości tarcz to oczywiście masz rację im tarcza cieńsza tym mniejsza skuteczność hamulca, tarcza szybciej się nagrzewa zaczyna wyć a w skrajnie cienkich tarczach nawet szarpie nieprzyjemnie kierownicą.
malutki640
09-05-2015, 19:56
ja to robiłem, potrzeba: tarcze, klocki, zaciski z jarzmami i przewody elastyczne. Koła 16-ki stalowe bez problemu -et37- alu 16-ki zależy jakie, u mnie były "na żyletki" tzn na grubość ciężarków do wyważania, musiałem dać je głębiej do środka felgi bo naklejone prawidłowo "cykały" o zaciski podczas jazdy. Ale warto, hamulce dużo lepsze, tyłu nie ruszałem.
radek_p14
09-05-2015, 22:20
Ja mam tarcze 305 mm przód i 292 mm tył i felgi aluminiowe 16 cali z Cromy po FL pasują bez problemu. Pasują też felgi stalowe 16 cali z ET41.
A czy ktoś może powiedzieć z jakich modeli Cromy, Saba, Opla można przeszczepić te większe komplety zacisków i jarzm na przód i na tył.
Mam Chrome 2010 końcówka 150 koni diesel i tam niestety jest ten mniejszy zestaw i tyle tarcze nie są wentylowane. Też byłem zaskoczony że auto z końcówki z produkcji a zubożone pod kątem zestawu hamulcowego. Co nie zmienia faktu że z siły hamowania byłem zadowolony a obecnie przód i tył się kończy i może by coś pomodził.
Będę jechał prawdopodobnie na szrot gdzie stoi rozbitek 2.2 benzyna się zastanawiam czy tam nie było większego zestawu hamulców który mógłby zostać do mnie przełożony.
A czy ktoś może powiedzieć z jakich modeli Cromy, Saba, Opla można przeszczepić te większe komplety zacisków i jarzm na przód i na tył.
Mam Chrome 2010 końcówka 150 koni diesel i tam niestety jest ten mniejszy zestaw i tyle tarcze nie są wentylowane. Też byłem zaskoczony że auto z końcówki z produkcji a zubożone pod kątem zestawu hamulcowego. Co nie zmienia faktu że z siły hamowania byłem zadowolony a obecnie przód i tył się kończy i może by coś pomodził.
Będę jechał prawdopodobnie na szrot gdzie stoi rozbitek 2.2 benzyna się zastanawiam czy tam nie było większego zestawu hamulców który mógłby zostać do mnie przełożony.
Pasuje z Cromy 2,4 200 KM - wszystkie roczniki i 1,9 150KM ale 2005/6
Tylko że musisz wymienić i zaciski i prowadnice i oczywiście tarcze.. Już nie jeden tak zrobił
Oszczędności zaczęły się w 2007 roku ;-)
Pasuje z Cromy 2,4 200 KM - wszystkie roczniki i 1,9 150KM ale 2005/6
Tylko że musisz wymienić i zaciski i prowadnice i oczywiście tarcze.. Już nie jeden tak zrobił
Oszczędności zaczęły się w 2007 roku ;-)
Dzięki.
Chyba zacznę poszukiwania
A czy ktoś może powiedzieć z jakich modeli Cromy, Saba, Opla można przeszczepić te większe komplety zacisków i jarzm na przód i na tył.
Mam Chrome 2010 końcówka 150 koni diesel i tam niestety jest ten mniejszy zestaw i tyle tarcze nie są wentylowane. Też byłem zaskoczony że auto z końcówki z produkcji a zubożone pod kątem zestawu hamulcowego. Co nie zmienia faktu że z siły hamowania byłem zadowolony a obecnie przód i tył się kończy i może by coś pomodził.
Będę jechał prawdopodobnie na szrot gdzie stoi rozbitek 2.2 benzyna się zastanawiam czy tam nie było większego zestawu hamulców który mógłby zostać do mnie przełożony.
Mam z przodu 314 z vectry C. Wymieniałem komplet czyli zaciski, jarzma i przewód hamulcowy. P&P. Felgi 16 i stalówki i alu wchodzą.
Mam z przodu 314 z vectry C. Wymieniałem komplet czyli zaciski, jarzma i przewód hamulcowy. P&P. Felgi 16 i stalówki i alu wchodzą.
Czyli poszedłeś o krok dalej :cool:
A jaka dokładnie to była Vectra? Przekładałeś tylko przód a tył został po staremu?
A od Saaba 93 którego ciekawe będą pasować, takie może --> https://www.olx.pl/d/oferta/zaciski-hamulcowe-przod-do-saab-9-3-opel-vectra-3-CID5-ID18fzCN.html
Od Opla Signum chyba też powinny być takie same.
Lisek co masz na myśli mówiąc że o krok dalej?
A jaka dokładnie to była Vectra? Przekładałeś tylko przód a tył został po staremu?
A od Saaba 93 którego ciekawe będą pasować, takie może --> https://www.olx.pl/d/oferta/zaciski-hamulcowe-przod-do-saab-9-3-opel-vectra-3-CID5-ID18fzCN.html
Od Opla Signum chyba też powinny być takie same.
Lisek co masz na myśli mówiąc że o krok dalej?
O krok dalej to dokładnie o 9 mm większa średnica ponieważ największe tarcze w Cromie to były te o średnicy 305 mm ja mam u siebie nawiercane i nacinane ale 285 mm a kolega wpisał, ze ma 314 mm
Tylko trzeba uważać bo jak ktoś ma felgi 16" np na zimę to może się nie zmieścić - felga 16" feldze 16" nie jest równa i ma różne wypełnienie
Możesz też zamontować z 4 tłoczkami od Alfy jak się postarasz... To już twój wybór
Właśnie miałem pytać o wielotłoczkowe jakieś. Zależałoby mi na tym żeby nie dokonywać przeróbek i jakieś rzeźby tylko żeby to było plug & play.
To z jakiej konkretnie ALFY by pasowały zaciski?
Były z tego co pamiętam takie modyfikacje, poszukaj w historii ale nie było to P&P
Przykład pierwszy z brzegu:
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/zaciski-brembo-40549/
Miałem takie hamulce czterotłoczkowe duże Brembo w Stilo i było mega fajnie.
Ta aukcjach na OLX widziałem takie zaciski na przód kompletne od 700 do 1200 W zależności od stanu. Jakby było to wyjmij i załóż to mój mechanik by sobie z tym poradził Przód musiałbym w miarę sprawnie ogarnąć. A wiadomo że co nagle to po diable. Bo chodzi mi po głowie kilka opcji. Najpierw była sama wymiana tarczy klocków na fabrykę. Potem na większe tarcze sprzed lifta bądź 2.4 a teraz wróciły wspomnienia ze Stilo i przeszczep dużego Brembo.
Miałem takie hamulce czterotłoczkowe duże Brembo w Stilo i było mega fajnie.
Ta aukcjach na OLX widziałem takie zaciski na przód kompletne od 700 do 1200 W zależności od stanu. Jakby było to wyjmij i załóż to mój mechanik by sobie z tym poradził �� Przód musiałbym w miarę sprawnie ogarnąć. A wiadomo że co nagle to po diable. Bo chodzi mi po głowie kilka opcji. Najpierw była sama wymiana tarczy klocków na fabrykę. Potem na większe tarcze sprzed lifta bądź 2.4 a teraz wróciły wspomnienia ze Stilo i przeszczep dużego Brembo.
No tak, w Stilo jak go podkręciłem pod 165KM i pod 400 Nm tez mi brakowało hamulców ale to było dawno...
Z jednej strony u Pana Chińczyka można kupić z drugiej szukać czegoś z odzysku i adaptować. Croma ma zawieszenie z Opla więc może cos u Saaba było wartego uwagi. Nie wiem bo tego tematu nie rozpracowywałem. Ale jak Brembo z 4 tłoczkami to raczej z Alfy bym szukał.
Z tego co pobieżnie po Allegro polatalem no to takie duże Brembo z 159 by wybrał nawet. No ale wiadomo wygodny bym chciał być i najlepiej dostać tutorial jak to poskładać i czego się spodziewać a nie że kupię graty a później mechanik rozłoży ręce bo coś mu tam nie będzie grało.
Skoro i tak mam hamulce do robienia no to chętnie bym coś pomodził.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.