Zobacz pełną wersję : Wyciek oleju miedzy skrzynią, a silnikiem + wymiana poduszek
Witam, podczas dzisiejszej wymiany filtra powietrza zauważyłem wyciek oleju miedzy skrzynią biegów, a silnikiem. Czy ktoś orientuje się w kosztach naprawy tego?
Podczas ruszania i hamowania na światłach lub w korku mam czasem wrażenie, że ja hamuje, a silnik ciągnie dalej. Czy to jest wina poduszek silnika i czy droga jest wymiana?
Pozdrawiam
Wyciek między skrzynią a silnikiem to najprawdopodobniej uszczelniacz wału korbowego. Trzeba zrzucić skrzynię ,sprzęgło ,koło zamachowe. Koszty roboty i części.
Przy wymianie ewentualnej (a może okazać się konieczne ) sprzęgła może podnieść koszt naprawy.
Podczas ruszania i hamowania na światłach lub w korku mam czasem wrażenie, że ja hamuje,
Podczas ruszania hamujesz ?
Może to nie poduszki tylko ślizga zatłuszczone wyciekiem sprzęgło. Przy poduszkach byłoby kołysanie ,szarpanie, uderzenia silnika
Kolego chodziło mi o jazdę w korkach, ruszanie hamowanie. Poza tym szarpaniem i kangurkami mam jeszcze jakiś niezidentyfikowany stuk metaliczny- lewy przód. byłem kilka razy na szarpakach i nie znaleźli luzu w zawieszeniu. Wymieniłem w lewej półosi krzyżak i dalej to samo.
W końcu stuki i szarpanie ogarnięte :) Przyczyny stuków - poduszka skrzyni biegów, szarpanie - wymiana wysprzęglika i oleju w selespeedzie.
Pozdrawiam
Bartek_K
09-09-2015, 09:03
Witam, mógłbyś napisać jak z wyciekami? Ja akurat w zeszłym roku wymieniałem sprzęgło z wysprzęglikiem, a w tym roku leci olej, w tym miejscu wszystko uwalone- pół sanek i pół silnika w tym połączeniu. Robiłeś sam, czy warsztat?
Witam, kolego jak ktoś ma miejsce i czas można to zrobić osobiście. Ja oddałem auto na warsztat bo nie dysponuje na chwilę obecną dojściem do kanału. Trzeba zwalić skrzynie i sprzęgło żeby dostać się do uszczelniacza wału. Zrób to jak najszybciej bo od wycieku oleju może ci się rozwulkanizować poduszka dolna skrzyni, a każdy posiadacz abartha wie jak ciężko ją dostać.
henes222
27-09-2015, 18:06
Miałem taki sam problem z moim stilonkiem 1.6 16v i to nie był uszczelniacz wału tylko była nieszczelnosć między skrzynią a silnikiem za naprawe u zaprzyjaznionego mechanika i za wymianę gum na półosiach zapłaciłem 400 zł do tego za jedną drogą wymienił mi od razu sprzegło
za wymianę juz nie płaciłem razem wyszło mi 800 zł
to nie był uszczelniacz wału tylko była nieszczelnosć między skrzynią a silnikiem
Czyli co ? uszczelniacz wałka sprzęgłowego ?
Bartek_K
28-09-2015, 15:19
U mnie padł korek/brok 50mm gumowo-metalowy, który się nie kręci - on nic nie robi, a zaczął ciec tak sobie. Wyglądał tak jakby guma z niego wyparowała, bo na kapslu jest napisane "NBR 110st C" tak więc materiały ktoś dobrał tak sobie. Nowy też jest 110 stopni, nie chciałem wbijać metalowego.
Uszczelniacz wymieniłem przy okazji bo miałem już kupiony.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.