PDA

Zobacz pełną wersję : Uszczelka pod Głowicą



aras1978
06-05-2015, 00:27
witam,
chyba mnie dopadlo i uszczelka przepuszcza.

objawy...
-wyrzucanie cieczy chlodzacej ze zbiornika wyrownawczego
-wydobywajacy sie bialy dymek(chyba to spaliny) z odpowietrznika zbiornika
-przy odpaleniu zimnego auta troche dymi na biało(pozniej jest normalnie)

auto nie muli,nie falują obroty,poziom oleju nie ubył i jego poziom nie wzrósł,wskazówka temperatury stoi w pionie,wentylator wlacza sie,termostat dziala poprawnie,w zbiorniku wyrownawczym brak sladow oleju.

chyba uszczelka przepuszcza miedzy cylindrem a kanalem wody...
chcialem zapytac czy ktos juz przerabiał temat i jakie są koszta takiej naprawy?
Koledzy z Krakowa jesli mozecie prosze dajcie namiar na jakis warsztat ktory robi solidnie takie naprawy.
Bylem dzisaj w PZMOT FIAT w Krakowie,poprosilem zeby zrobili badanie czy w zbiorniku wyrowczym sa slady spalin...ale w odpowiedzi uslyszalem ze nie bardzo mają jak to zrobic,hmmmm SERVIS...
ale dobra cza jakos życ dalej..

pozdrawiam Arek

boch
06-05-2015, 07:40
Wejdź na allegro i wpisz - tester szczelności uszczelki głowicy. Kosztuje ok 10 zł + przesyłka.
Dodatkowo sprawdź węże od chłodnicy na lekko rozgrzanym silniku. Nie powinny być twarde. Jeśli masz walniętą uszczelkę i przedmuchy, węże szybko będą twardnieć.

michasio
06-05-2015, 09:33
jeżeli piszesz, że po jakimś czasie jest dobrze, to faktycznie z dużym prawdopodobieństwem jest uszczelka... silnik się zagrzeje,uszczelka trochę "spuchnie " i trzyma.
A jedno pytanie jeszcze, nie masz czasem masła pod korkiem oleju...???

SAR37
06-05-2015, 09:55
Cóż, podobny temat przerabiałem w poprzednim aucie - żadnego "masła" pod korkiem oleju, normalna praca silnika, normalne temperatury cieczy chłodzącej i tylko komunikat o niskim poziomie płynu. Ki diabeł??? Pojechałem do ASO i tam dokładnie sprawdzili auto - diagnoza: padła uszczelka pod głowicą. O tyle nie był to klasyczny przypadek, że pod autem nie zaobserwowałem żadnych podcieków! Przedmuch wystąpił na odcinku pomiędzy cylindrem a płaszczem wodnym bloku silnika. Układ był cały czas pompowany ciśnieniem. Jeżdżąc dużo po trasach i autostradach, nie miałem okazji zaobserwować czegokolwiek bo ze względu na wzrost ciśnienia w układzie, płyn wywalało przez korek ale ulegał on odparowaniu w połączeniu z gorącymi elementami silnika i pędem powietrza. Dodatkowo, dolna osłona silnika miała nieckę, w której gromadził się płyn po wyłączeniu silnika na postoju.
Dopiero w ASO (u znajomego) potrzymali autko na obrotach i sprawdzili węże oraz poziom płynu: po "przygazowaniu" węże mocno twardniały a lekkie odkręcenie korka powodowało wodotrysk...
Koszt 800zł (w ASO) bo wymiana uszczelki łączyła się z planowaniem głowicy i wymianą szpilek (Peugeot miał już spory przebieg..).
Nie wiem jak w Cromce ale myślę, że koszty mogą być na poziomie 400 - 700zł w zależności od serwisu.
PZDR

aras1978
06-05-2015, 15:38
Jest diagnoza...
test spalin w zbiorniku cieczy chlodzacej pozytywny,wiec uszczelka puszcza.
Mechanik powiedzial ze moze jest jeszcze nadzieja ze chłodniczka cos przepuszcza,oby tak było.
Po naprawie napisze co jak i za ile... ty tyle narazie