PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo Abarth 2.4 Salespeed Problem z LPG



.:Arkadiusz:.
30-04-2015, 19:21
Marka: Fiat Stilo Abarth
Silnik: 2.4 20V 170 KM Benzyna
Instalacja LPG: chyba... ICOM
Skrzynia: Salespeed Automat

Opis problemu:
Przy przełączaniu biegów dość mocno szarpie tzn. odczucie jest takie, że jak ma dojść do zmiany biegu to tak,,, szarpie, szarpie... i wchodzi bieg!, ale to tak wchodzi gwałtownie! nie ma tej elastyczności zmiany, jak na benzynie. Co ciekawe, jak np mu wcisnę pedał gazu do spodu to już nie czuć tych szarpnięć przy zmianie biegów. Na wolnych obrotach strasznie nierówno pracuje silnik, jak mu przełączę na benzynę silnik pracuje bez zarzutu.

Dziękuję za odp.
Pozdrawiam.

karwoj25
30-04-2015, 19:30
Po pierwsze spróbować wyregulować gaz. Jak stara jest instalacja, wtryski, parownik?

.:Arkadiusz:.
30-04-2015, 23:12
Po pierwsze spróbować wyregulować gaz. Jak stara jest instalacja, wtryski, parownik?

I tak właśnie mam zamiar zrobić, tzn podjechać do kogoś kto ma pojęcie. Instalacja była montowana w 2005r Mam tylko nadzieję że to nie jakaś listwa bo ponoć do tanich nie należy...

cenioormo
06-05-2015, 09:27
zajmowałem się się lpg przez pewien okres więc coś ci mogę podpowiedzieć :) wtryski nie są takie drogie jak możesz to sobie myśleć :) za 400zł kupisz już hany.
Ale jeśli chodzi o LPG to napisz jeszcze..
-jak często serwisowałes tj.regulacje, wymiany filterków itp itd....
-i czy wszystkie graty od lpg masz od nowosci ?
-klable, świece, kopułka ?? to że na pb dobrze chodzi nie znaczy że problem leży z lpg (zapłon dostaje bardziej w dupsko na podtlenku).

po 10 latach wtryski od gazu bez częstych regulacji będą bardzo rozjechane i one już się kwalifikują z samego wieku na wymiane....to samo tyczy się reduktora/parownika twardniejąca membrana w zime i zbierająca się gasolina zabija, lub już po prostu nie trzyma ciśnienia. tak więc....jedz do goscia który ma pojęcie(niekoniecznie gazownik) weźmie go na kompa i wtrakcie jazdy zobaczycie co się dzieje...

.:Arkadiusz:.
06-05-2015, 10:41
zajmowałem się się lpg przez pewien okres więc coś ci mogę podpowiedzieć :) wtryski nie są takie drogie jak możesz to sobie myśleć :) za 400zł kupisz już hany.
Ale jeśli chodzi o LPG to napisz jeszcze..
-jak często serwisowałes tj.regulacje, wymiany filterków itp itd....
-i czy wszystkie graty od lpg masz od nowosci ?
-klable, świece, kopułka ?? to że na pb dobrze chodzi nie znaczy że problem leży z lpg (zapłon dostaje bardziej w dupsko na podtlenku).

po 10 latach wtryski od gazu bez częstych regulacji będą bardzo rozjechane i one już się kwalifikują z samego wieku na wymiane....to samo tyczy się reduktora/parownika twardniejąca membrana w zime i zbierająca się gasolina zabija, lub już po prostu nie trzyma ciśnienia. tak więc....jedz do goscia który ma pojęcie(niekoniecznie gazownik) weźmie go na kompa i wtrakcie jazdy zobaczycie co się dzieje...

Jedynie co tam ja tzn mechanik wymieniał to świece gdy był wymieniany rozrząd. Reszta typu parowniki, kable, filtry nieruszane... Ja ten samochód mam od 4 miesięcy, więc teraz wszystko wychodzi.... Coś czuje, że tu wszystko co wymieniłeś będzie do wymiany... 1500 zeta nie moje. Dzięki za konkretną odpowiedź

cenioormo
09-05-2015, 12:47
narazie podepnij na komputer...trzeba sprawdzic podczas jazdy czy trzyma cisnienie z butem w podłodze, jeśli tak to parownik masz ok.
wtryski jeśli będą strasznie rozjechane to żadne ustawienie w kompie nie pomoże na dłużej niż kilka kilometrów...czyli regulujesz, płacisz, jeździsz ze 3 dni srogo i znów na kompa w celu sprawdzenia ustawienia (masz 7 dni gwarancji na regulacje lpg) jeśli są rozjechane to masz winowajce. Jak możesz to otwórz maske i sprawdz jakie masz wtryski i parownik, to nic trudnego :) i daj znac.

gebert83
19-05-2015, 09:26
Najprościej chyba znaleźć jakiegoś ogarniętego gazownika w Twojej okolicy. Podłączy komputer, sprawdzi czy instalacja działa prawidłowo i od razu będzie wiadomo czy problemu szukać w instalacji czy w samym silniku.


__________________________
Polecam - dobra wypożyczalnia samochodów dostawczych wrocław tanio (http://www.lacart.pl/wynajem-busow/)

.:Arkadiusz:.
01-12-2015, 18:48
Odświeżam temat ponieważ być może komuś ta informacja pomoże:) Otóż powodem tego był PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA http://img.bazarek.pl/141558/10975/6706090/250_168863229054caa2ad446d8.jpg

Niesprawny przepływomierz może być też powodem blokady skrzyni salespeed tzn będzie wam przerzucał z 1 na 2, a na 3 dopiero przy 6,5 tyś obr/min i pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej będzie wam się cały czas świecić o awarii silnika.