PDA

Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja manualna



jezollo
27-04-2015, 19:28
Witam, w moim stilo jest problem z klimatyzacją manualną. Prawdę mówiąc nie wiem czy to problem z samochodem czy moją niewiedzą dot. użytkowania tej opcji.

Z tego co wiem wystarczy temperaturę ustawić na mróz, nacisnąć śnieżynkę i ustawić siłę nawiewu (może się mylę, poprawcie mnie). Przedwczoraj jadąc w trasę w upale zamykam wszystkie szyby, daję temperaturę na pole niebieskie, naciskam śnieżkę, nawiew na full i... wiaterek ledwo wiał, niezależnie czy nakierowałem nawiew na nogi, na twarz czy na szybę... po 10ciu minutach czekania na jakiś rezultat poddałem się, wyłączyłem w cholerę i otworzyłem szyby, ulga natychmiastowa.

Po naciśnięciu śnieżki nie słychać pod deską jakby jakieś urządzenie się włączało. Nawiew ciepły dmucha aż miło. Klimatyzacja z tego co wiem była nabijana przez poprzedniego właściciela gdzieś w okolicach jesieni. Wiadomo, ta informacja nie musi być sprawdzona.. no ale jeśli tak, to co to może być..?!

ktoś niedawno powiedział mi, że spod auta chyba wycieka mi jakiś "bezbarwny płyt z domieszką oleju". Osoba która mi to mówiła nie ma jednak pewności że to z mojego auta, plama po prostu wyglądała na świeżą. Olej monitoruję na bieżąco i ubytków nie odnotowuję, raczej to nie płyn hamulcowy bo na pewno poczułbym zmiany na pedale, skrzynia biegów również bez zarzutów, płyn w spryskiwaczu i chłodnicy w normie... czy prawdopodobny do mojej sytuacji byłby wyciek płynu klimatyzacyjnego?

Jak wspomniałem moja wiedza na ten temat jest maleńka.. Co mogę zrobić w celu zdiagnozowania i naprawienia usterki? jakie kroki powinienem podjąć i co przekazać mechanikowi do którego ewentualnie powinienem się udać?



Dodam, że dziś, kiedy tych upałów już nie ma to zimny nawiew dosyć dmucha, natomiast po załączeniu śnieżki nic się nie dzieje. Nie jest to typowy chłód.

qronax
27-04-2015, 20:02
chłód nie wieje od pierwszych sekund ale po minucie powinieneś już czuć chłodek
pod autem możesz mieć wode skroploną w układzie klimatyzacji
możesz zacząć od udania się do gości którzy zajmują się klimatyzacją celem sprawdzenia szczelności i uzupełnienia czynnika.
sprawdź/wymień filtr przeciwpyłkowy!! powinno się to robić 2 razy do roku (na wiosne i jesień) i podobno nie warto dopłacać do węglowego gdyż zbyt mocno ogranicza wydajność układu.
jak włączysz klime to powinieneś zauważyć delikatny wzrost obrotów - przynajmniej JTD tak ma

qqryk
27-04-2015, 20:58
Prawdopodobnie brak czynnika i zapchany filtr przeciwpyłkowy.Tak jak kolega wyżej napisał najlepiej kupić zwykły a nie węglowy filtr.Ja kupowałem węglowy i potwierdzam że mocno ograniczał nadmuch.

jezollo
27-04-2015, 21:51
Jutro zajrzę do filtra, prawdopodobnie będę wrzucać zdjęcie jeśli nie będę pewien co do zużycia się filtra. Obyscie Panowie mieli rację, lato bez klimy przykra sprawa

qronax
27-04-2015, 22:24
filtr kosztuuje tak mało ze nie zastanawiaj się nawet tylko go wymień
FIAT STILO 01-08 FILTR KLIMATYZACJI PRZECIWPYŁKOWY (5236039543) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-stilo-01-08-filtr-klimatyzacji-przeciwpylkowy-i5236039543.html)
zwłasza że jesli nie wiesz czy i kiedy był wymieniany to jego wymiana będzie mniej kosztowała niż realizacja recepty w aptece od badziewia jakie sie rozwija w tym filtrze

Grześko
28-04-2015, 10:40
Jeżeli od chwili kupna Stilona nie wymieniałeś filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) to bezwzgledu na jego stan (podejrzewam, że jest pożądnie zabrudzony) wymień go.
Co do samej klimatyzacji, w wypadku klimatyzacji manualnej, to niezależnie od ustawienia pokrętła temperatury po włączeniu jej (tzn. wciśnięciu "śnieżynki") powinny lekko podnieść się obroty silnika (o około 100-200 obr/min, nieazleżnie od typu silnika) i powinno być słyszalne cyknięcie przekaźnika załączajacego sprężarkę.
Tak jak sam zauważyłeś twierdzenie poprzedniego właściciela iż "w okolicach jesieni napełniał klimatyzację" nie musi być prawdą. Dlatego najlepiej, żebyś podjechał do firmy zajmującej się klimatyzacją, aby sprawdzili czy czynnik jest w układzie.
Jeżeli czynnik jest w wystarczajacej ilości to powodem niewłączania się klimy może być niesprawny presostat (czujnik ciśnienia czynnika w układzie), któryś bezpiecznik lub przekaźnik w układzie sterowania klimatyzacją, ewentualnie niesprawny może być sam kompresor.
Plama pod samochodem najprawdopodobniej nie była związana z klimatyzacją. Owszem przy poprawnie pracującej klimatyzacji pod stojącym samochodem, w czasie dużych upałów może (a nawet powinna) pojawiać się plama wody wyciekającej odpływem z parownika, ale powinna to być tylko i wyłącznie czysta woda.

qronax
28-04-2015, 12:03
być może problemem jest czujnik temperatury - poniżej pewnego poziomu klima się nie włącza (a kontrolka zaświeca). jeśli czujnik przekazuje sfałszowane dane to klima myśli że jest za zimno na włączenie sprężarki

jezollo
28-04-2015, 12:21
Dobra Panowie to ja zabieram się za wymianę filtra i czekam na cieplejszy dzień by spsprawdzic czy jest poprawa. Daliście mi masę cennych informacji, za co dziękuje :)

jezollo
01-05-2015, 16:13
http://static.pokazywarka.pl/i/5830736/209808/p-20150501-142514.jpg

http://static.pokazywarka.pl/i/5830736/393164/p-20150501-142518.jpg


Tak wygląda stary filtr. Po wymianie dmucha jak diabeł. Klima chłodzi, fajnie jest :)

qqryk
03-05-2015, 21:30
To jest filtr z aktywnym węglem.Nie polecam.:diabelek

Mordka
03-05-2015, 21:40
Przepraszam za offtop ale również nie polecam tego filtru z aktywnym węglem strasznie parują szyby i po ok 2 minutach na 4 prędkości nawiewu ledwo co schodzi tragedia.

jezollo
03-05-2015, 22:25
czym się różni wizualnie zwykły z aktywnym węglem?
wydaje mi się że zamontowałem obecnie zwykły filtr ale wyglądał podobnie jak na zdjęciu ( z tym że nowy był śnieżnobiały)

Grześko
04-05-2015, 15:47
czym się różni wizualnie zwykły z aktywnym węglem?
"Budowę" mają identyczną więc i wyglądają tak samo, z tą różnicą, że zwykły jest


...śnieżnobiały.
a z aktywnym węglem jest szarawy (jakby lekko przybrudzony ;-), co spowodowane jest domieszką owego węgla).