PDA

Zobacz pełną wersję : Wolne obroty, zimny silnik Siena 1.6 16v



guslarz
25-04-2015, 11:40
Dzień dobry Panowie,
Temat rzeka: wolne obroty w fiacie 1.6 16V. Moja Siena na zimnym silniku (i tylko na zimnym) ma ogromne problemy z ustaleniem wolnych obrotów. Wygląda to tak jakby coś generowało błędy do komputera, bo komputer zaczyna świrować i obroty falują i skaczą jak głupie. Jeśli auto zagrzeje się i wyłączę go na chwilę, odepnę klemę problemy ustępują. Auto na ciepłym silniku pracuje idealnie. Ale jeśli nie odepnę klemy obroty nadal szaleją.
Po kolei: po zapaleniu silnika obroty najczęściej przez chwilę są OK. Po chwili coś jakby się przełączało i zaczynają rosnąć (np do 2000) później spadają i falują. Czasem po zapaleniu jak tylko dotknę pedału gazu to obroty rosną nadmiernie a potem zaczyna się problem.
Pytanie jest takie: co oprócz silnika krokowego odpowiada za wolne obroty? Silniczek czyściłem i zmieniałem więc nie powinien dawać numerów.
Próbowałem też "pomacać" przewody pod maską ale nie znalazłem żadnej przerwy ani zwarcia.
Oczywiście po podłączeniu do testera ECU nie daje żadnych błędów ( jak to w Sienie :/ )
Pomyślałem że mógłbym zaryzykować i podmienić np mapsensor, czujnik położenia przepustnicy, albo coś jeszcze ale może macie jakieś sugestie co sprawdzić. Noszę się też z zamiarem czyszczenia przepustnicy, ale nie wiem czy to coś da bo samo gniazdo silniczka krokowego jest czyste i silniczek też.
Macie jakieś pomysły? Proszę o pomoc

lutkolba2
01-06-2015, 00:41
Prawdopodobnie masz problem z kątem przepustnicy.Rozłączenie akumulatora na chwile powoduje reset pozycji kąta przepustnicy w sterowniku i dlatego przez pewien czas jest lepiej.Nie będzie błędu przy diagnostyce komputerem trzeba właściwie interpretować wyświetlane parametry.Kąt przepustnicy musi być na biegu jałowym ok. 0.0-0,67 stopnia,jak przekracza 1 stopień to silnik faluje.Jest to częsta przyczyna w tych sterownikach IAW1AFXX. Jeśli kąt jest nieprawidłowy i się sam zmienia na biegu jałowym to proponuje oczyścić przepustnice i zdublować masę czujnika położenia przepustnicy względem mas silnika.Po każdym czyszczeniu odłączamy na chwile akumulator aby centrala zresetowała kąt na 0,0 stopnia.