Zobacz pełną wersję : Egr
Witam.jakie są objawy padającego EGRa?
coś mi się wydaje że mój EGR zaczyna padać,objawy występują od czasu do czasu są takie że słabo wkręca się na obroty a po przekroczeniu 3000 zaczyna jechać normalnie.czy to EGR się kończy czy może coś innego?
Proszę o jakieś wskazówki.
marekwodniak
20-04-2015, 16:36
Miałem podobnie przyczyną był nie domknięty zawór .U mnie dało się go wyczyścić ale to renault Thalia .Ale to starczyło na krótki czas.
U mnie przy uszkodzeniu egr-u wywaliło żółtego checka
mirek8423
20-04-2015, 23:59
ale to przy uszkodzeniu. Przy zasyfionym tak się będzie działo jak kolega fredi13 pisze z tym, że u mnie od 2500 obrotów idzie jak burza a tak to trochę go muli. Jest wątek o egr na forum, znajdź i poczytaj.
mirek8423
25-04-2015, 13:13
Panowie wyczyściłem sobie egr i nie był bardzo zasyfiony ale po zdemontowaniu go zobaczyłem taką blaszkę i czy to znaczy, że mam częściowo zaślepiony?1975119752
Tak. To jest częściowa zaślepka
Dokładnie to samo. To dotyczy wszystkich silników M-jet. Z forum o 159:
"W zakresie obrotów 2700-3000. Odczuwalne szczególnie na pierwszym lub drugim biegu, tak jakby z turbiny silnik dostał większe ciśnienie doładowania ( i tak dosłownie się dzieje ). Dodam, że nie dzieje sie to za każdym razem. Raczej jest to spontaniczna reakcja silnika. Niektóre modele 159 tak mają. Lekki dyskomfort spowodowany niepłynnym wchodzeniem na obroty. Walczyłem aby to usunąć z serwisami Alfy od pół roku. Odpowiedzi miałem w stylu,
Pana model tak ma i już...
Rzeczywiście cos jest, ale powinien się Pan cieszyć, bo to extra moc... itd...
W zeszłym tygodniu dowiedziałem się, że FIAT wie o tym problemie i maja rozwiązanie. Dodatkowa uszczelka jest montowana gdzieś w okolicach zaworu EGR, która ma za zadanie niwelować nadmiar ciśnienia. Chyba pomogło, bo od dwóch dni, nic się nie dzieje. Alfa twierdzi, że ta uszczelka jest montowana standardowo we wszystkich nowych modelach 19 JTDm.
Proponuję, aby wszyscy posiadacze w ciemno jechali do ASO, żeby wykonać "naprawę wg. rozwiązania serwisowego nr 10801491RA", czyli dołożenie uszczelki / blaszki pod zawór EGR. Rożnica jest kolosalna, w zasadzie powinienem dostać odszkodowanie od FAP za jeżdżenie beznadziejnym autem przez 1,5 roku. Teraz to jest nowy silnik. Zero szarpnięcia w tym krytycznym momencie, auto przyspiesza płynnie, co więcej mam wrażenie, że szybciej od 0,8 dochodzi do 1,5 bara.
Read more: Zaślepienie EGR (http://www.forum.alfaholicy.org/147_156_166_gt/12542-zaslepienie_system_recyrkulacji_spalin_z_ang_exhau st_gas_recirculation.html#ixzz3YX2MeMrL)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
taki opis znałazłem u kolegów z forum alfy a tutaj link na allegro http://allegro.pl/09-zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-8v-2-4-10v-jtdm-cdti-i5001905275.html
Cześć,
Przy 159 tys. km właśnie miałem czyszczony EGR (pojawił się błąd silnika) - zawór był faktycznie zawalony. Przed czyszczeniem auto pięknie wchodziło na obroty - od 2000 była moc. Po wizycie w warsztacie zbiera się dopiero od 2900 obrotów, na 5-6 biegu brak mocy... Jakieś sugestie?
Python28
12-05-2015, 00:12
A co zostało wyczyszczone? Sam zawór? A kolektor? Jeżeli zawór był mocno zawalony to istnieje podejrzenie że i kolektor wewnątrz jest mocno zanieczyszczony, w kolektorze jest czujnik ciśnienia doładowania może on jest mocno zabrudzony i niewłaściwie komputer steruje sprężarką.
A czy będzie problem jeśli mechanik wyłączył mi EGR (wywalił z komputera) ale nie zaślepił go fizycznie ?
Będzie to działało ? Chyba bez sensu trochę .
gopspeedy
17-05-2015, 20:21
Podepnę się: jeśli moc mam mega wysoko (2.4 jtd) i jest jej za mało to można podejrzewać EGR? Wywaliło mi jego błąd ostatnio, ale zgasł sam z siebie i auto nieco lepiej wchodzi na obroty (wcześniej było jak z VTECiem- do 2.5k RPM nic i raptem kop).
To jest mój wykres uzyskany na hamownii z checkiem palącym się:
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t34.0-12/11272244_951199891613179_403190654_n.jpg?oh=af9aef bc5f08dd212588490e274a71b2&oe=555BC567
A czy będzie problem jeśli mechanik wyłączył mi EGR (wywalił z komputera) ale nie zaślepił go fizycznie ?
Będzie to działało ? Chyba bez sensu trochę .
Jeżeli EGR jest zamknięty to OK. Jeżeli np. zawieszony jest w opcji otwarty lub uchylony to spaliny i tak będą szły do kolektora ssącego.
A czy będzie problem jeśli mechanik wyłączył mi EGR (wywalił z komputera) ale nie zaślepił go fizycznie ?
Będzie to działało ? Chyba bez sensu trochę .
No to będzie totalna lipa.
Jeżeli EGR jest zamknięty to OK. Jeżeli np. zawieszony jest w opcji otwarty lub uchylony to spaliny i tak będą szły do kolektora ssącego.
wszystko w temacie. ja dodam tylko, że z reguły ludzie zaczynają się interesować EGRem w momencie kiedy nadaje się on do czyszczenia lub wymiany, także samo wyłączenie programowe niewiele może pomóc.
Eee, dopytałem i jest O.K.
Żle zrozumiałem , usłyszałem. EGR mam wyłączony w kompie a fizycznie jest wstawiona zaślepka 100%.
On nie był tylko czyszczony jakoś specjalnie.
Jesli zaslepiony i wyłączony, to czyszczenie nie potrzebne, bo niby po co ;)
Witam
dzisiaj byłem na wyprogramowaniu EGR, troche to trwało ale widze poprawę.
Jutro odpalenie na zimno,jestem ciekaw?
CzarnyGD
26-05-2015, 10:58
Witam,
A ja mam takie pytanie.
Od samego początku posiadania Cromy, mam zaślepiony i wyprogramowany zawór EGR. W przyszłym tygodniu zabieram się za klapy wirowe i przy okazji, chciałem całkowicie usunąć EGR i zaślepić grubą blaszką.
Co będzie jak odepnę EGR (który powinien być wyprogramowany) od wtyczki? Wywali mi Check Engine? Ktoś kiedyś robił taką operację.
Dodam, że usuwam go fizycznie, ponieważ chce się pozbyć chłodniczki spalin (cieknie mi).
P.S Mogę mieć problemy na przeglądzie po takiej operacji?
(który powinien być wyprogramowany)
No właśnie zależy czy powinien czy jest ;) ale załóżmy, ze jest usunięty programowo, to nic się nie powinno dziać, co do przeglądu, to wszystko zależy od diagnosty jak mocno dociekliwy jest ;)
Odepnij wtyczkę od EGR i w trase, zobaczysz czy błąd się pokaże. Będziesz miał pewność.
alternatywa dla blaszek:
http://i160.photobucket.com/albums/t165/1pajel1/20150525_2043051_zps0imzqjgn.jpg
CzarnyGD
30-05-2015, 23:51
Dziś przeprowadziłem eksperyment. Wypiąłem wtyczkę od zaworu EGR. Samochód normalnie odpalił, ładnie reagował na gaz podczas postoju. Ruszyłem, przejechałem 500m, zatrzymałem się żeby przepuścić dzieciaki na przejściu. Podczas ruszania samochód wszedł w tryb awaryjny. Efekt - jakby próbować jechać ciągle z 4 biegami za wysoko:) Pełen muł.
Sturlałem się na pobocze, wpiąłem wtyczkę ponownie w zawór. Wszystko wróciło do normy.
Wniosek - Vtech w Gdyni troszkę poszedł na łatwiznę i wyciął z tablicy błędów EGR zamiast wyprogramować go całkiem.
Trudno, wstawię porządną zaślepkę, a nie z blaski od puszki i zostawię wpięty.
Tak przy okazji, podczas postuju na poboczu, przy pierwszej próbie odpalenia dostałem żółty trójkąt Hill Control. Po odpaleniu auta, znikł i nie wrócił.
Pewnie jak samochód jest w trybie awaryjnym takie dekadenckie systemy wyłącza:)
Aby nie zakładać nowego wątku:
Pewnie spotkaliście się z "szarpaniem" w okolicach 2200-2800 obrotów w ciepłe dni. Rozwiązaniem miała być dodatkowa (zalecana przez Fiata) zaślepka z 3 otworami - m.in. do MultiJet 120km. Jako, że problem pojawił się w zeszłym roku i występuje obecnie, postanowiłem zakupić ową zaślepkę i wstawić w obwód. Zrobiłem to sobie spokojnie dzisiaj i przy tej okazji chciałbym podzielić się z Wami pewnym spostrzeżeniem. Jeśli szukacie skutecznego preparatu do czyszczenia egr to polecam (mam nadzieję, że Mod Team nie potraktuje tego jako kryptoreklamę) płyn do czyszczenia kuchni z Lidla (taki w pomarańczowej butelce z sprayem do usuwania tłuszczu). Wcześniej używałem benzyny ekstrakcyjnej, nafty lotniczej, specjalnych preparatów do czyszczenia tarcz hamulcowych, płynów do czyszczenia silnika etc. Wszystko to jednak przebija ów płyn z Lidla - rewelacja!!! EGR jak po myjce ultradźwiękowej! Aplikowałem jako pianę 2 razy po 10 minut i potem jako spray do oczyszczenia (oczywiście potem przepłukałem całość benzyną ekstrakcyjną i poczekałem do wyschnięcia).
Jeśli więc ktoś szykuje się do czyszczenia egr w najbliższym czasie to polecam!
BTW: w najbliższym czasie sprawdzę i dam znać jak po "aplikacji" zaślepki będzie woziła się krówka.
PZDR
ja się szykuję, więc dzięki za info. zaraz jadę na zakupy więc Lidla nie ominę ;) objawy mam podobne, tyle że niższy przedział obrotów. u mnie szarpanie/dławienie występuje poniżej 1500 obrotów przy delikatnym przyspieszaniu. wspólny mianownik to pojawienie się objawów w ciepłe dni, przy temp. powyżej 14 stopni. miałem to samo rok temu, ale wziąłem to na karb paliwa. tymczasem okazuje się, że jest to typowa przypadłość JTD/mJTD.
robertdax
05-06-2015, 15:53
Pociesze Cie moze, ale w moim przypadku byla to wina paliwa. Po wymianie egr wystepowalo szarpanie w okolicach 1500-1700 obrotow. Juz nawet umowilem sie na wyprogramowanie ale zatankowalem przez pomylke te lepsza rope na shellu i nagle ustaly problemy z szarpaniem i co wiecej z odpalaniem. Auto odpala rowniutko, ciagnie od 1600 obrotow. Skonczylo sie wiec na poprawieniu serii na 206 km i 475 nm. Przed programem 185km i 430nm.
miałem to samo rok temu, ale wziąłem to na karb paliwa
Początkowo też tak myślałem. Tankuję jednak zawsze na tej samej stacji (więc średnia jakość paliwa jest ustalona) i szarpanie występowało tylko w zależności od wyższej temperatury zewnętrznej.
Powoziłem się już około 200 km i muszę stwierdzić, że krówka jest "żwawsza" - łatwiej wchodzi na obroty z dołu, szybciej reaguje na pedał gazu (subiektywne odczucie), ładniej "brzmi" silnik (mniej basów, więcej altu;-) ). Problem szarpania przy delikatnym przyspieszaniu ustał - nie ma już specyficznego przerwania/odcięcia. Jednak może szukam dziury w całym, ale ze dwa razy wydawało mi się, że silnik baaardzo delikatnie jednak "westchnął". Będę obserwował dalej...
PZDR
Okej, trochę odgrzeję ale innego sposobu nie widzę.
SAR37, przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć jak po roku od zaślepienia mają się sprawy z egr? Doszły jakieś niepokojące zachowania, rzekome westchnienia?
Konieczność czyszczenia zaworu egr spada po takiej manipulacji czy znika zupełnie?
A skoro już będę wyciągał cały zawór to prócz wlotu do kolektora ssącego jest tam coś jeszcze co warto wyczyścić korzystając ze stworzonego dostępu?
SAR37 egr'a nie zaślepiał tylko czyścił.
Przypominam że w przypadku dpf zaleca się wywalenie egr z dpf.
Ktoś zapyta dlaczego, odpowiem powinno się tak robić, albo zmienić soi.
Tragedii nie będzie jak zostanie dpf, jest to zalecenie, proszę o tym pamiętać.
Samochód SAR37 mam teraz ja. Nie tykałem EGR'a (ma częściową zaślepkę). Jeździ dobrze, bez szarpnięć. W lecie objechałem Chorwację bez niespodzianek.
Podepnę się pod temat.
Od poprzedniego właściciela wiem, że wstawiona jest kryza z 4 otworami.
Ostatnio po podpięciu pod ECU zauważyłem następujące parametry (są cały czas takie same):
otwarcie zaworu EGR - 3,998%
sterowanie EGR - WYŁ.
Czy to oznacza, że zawór jest usunięty programowo? Ewentualnie jak inaczej można to sprawdzić?
wypnij wtyczkę od EGR i uruchom silnik. jeśli wyświetli błąd to chyba nie do końca wyłączony.
podobne parametry, z tego co pamiętam, mam u siebie. nie wiem czy one się zmieniają. widziałem je na postoju, nie sprawdzałem co jest w trakcie jazdy.
Dzięki, sprawdzę to. Tak jeszcze dopytam przy okazji, czy jak jest ta zaślepka to jest dalej sens czyszczenia tego zaworu?
desmo999
20-02-2017, 12:44
Egr wydaje mi sie ze nie dziala na zimnym silniku w jtd ale na 100 tego nie sorawdzalem. Stad tez moze byc taki opis w mes.
Po zagrzaniu jest to samo?te same parametry?
Parametry, które podałem są cały czas takie same, odczyt na biegu jałowym, temp. 90 st. C.
Sam EGR, niezależnie czy jest kryza z 4 otworami czy jej nie ma, powinien być drożny i poprawnie się domykać, szczelnie. jak jest częściowa zaślepka również trzeba go regularnie czyścić w celu poprawnego działania.
ta blaszka powoduje, że na wyjściu z EGR jest większe ciśnienie i syf w kolektorze dolotowym ma ciężej się osadzać, mniej się zapycha. tak kiedyś czytałem.
w najbliższych dniach mam zamiar to sprawdzić, w sobotę już zabrakło mi na to czasu.
desmo999
20-02-2017, 14:07
A w mes nie ma czegos takiego jak test egr? Powinno byc go slychac jak sie zalacza. Jesli bedziesz mial wyprogramowany to pewnie testu nie zrobisz.
Jest coś takiego, też dobry pomysł.
desmo999
20-02-2017, 14:21
Albo na pracujacym silniku silnik powinien zmieniac brzmienie przy sterowaniu egr
DLA egr off
jest :
otwarcie zaworu 4 %
sterowanie egr - wył.
Odpinanie wtyczki nie powie czy egr jest off w ecu.
Dla edc16c39 98% wyłącza egra za pomoca hysterezy, co powoduje że egr jest zamkniety, zaślepienie nie daje błędu ale już odpięcie sterowania tak.
Co nie ejst całkowicie poprawne bo awaria cewki w egr da nam marchewę, niepotrzebnie.
grzegorzmis
18-03-2017, 22:45
Panowie
A czy nie prościej będzie zakupic elektrozawór , podłączyć do niego wtyczkę od kompa niech sobie steruje na sucho a oryginalny egr zaślepic pełna blaszka i mieć spokój?
Wszystko potem można przywrócić do oryginału w zaciszu swojego garażu. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
desmo999
18-03-2017, 23:13
Zle rozwiazanie bo beda bledy od uszkodzonego egr
grzegorzmis
19-03-2017, 06:16
Panowie
A czy nie prościej będzie zakupic elektrozawór , podłączyć do niego wtyczkę od kompa niech sobie steruje na sucho a oryginalny egr zaślepic pełna blaszka i mieć spokój?
Wszystko potem można przywrócić do oryginału w zaciszu swojego garażu. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
Czyli pomimo że będzie miał na przewodzie podłączony lewy egr to ECU wykryje że nim steruje a nic się nie zmienia i dlatego wywali błąd?
desmo999
19-03-2017, 09:19
Jest jeszcze przeplywomierz ktory daje info o masie powietrza. Jak jest otwarty egr to masa zassana bedzie inna i beda bledy
Emulator EGR załatwi sprawę?
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
desmo999
19-03-2017, 11:52
Ponoc tak. Nie potwierdzam bo mam u siebie i egr i dpf i na razie nic z tym nie robiłem
grzegorzmis
19-03-2017, 14:56
Emulator czy lewy elektromagnes to według mnie jeden czort.
desmo999
19-03-2017, 15:30
Na pewno to nie 1czort.
grzegorzmis
19-03-2017, 16:02
W jednym i drugim przypadku ECU nie steruje rzeczywistym zaworem egr, wstawiasz pełna zaślepkę więc i w jednym i drugim dostaje więcej powietrza i przepływomierz będzie pokazywał inne wartości A to może wygenerować blad. Jeżeli działa emulator to i pusty ale sprawny zawór EGR podłączony do wtyczki a przyymocowany na trytytkach do grodzi również się sprawdzi. Jeżeli nie działa emulator to i pusty zawór nie zadziała.
Powiem Wam że ja tak zrobiłem 9 lat temu w lagunie 2 1.9 dci. Drugi zawór podpiąłem do wtyczki i zamocowalem na grodzi a oryginalny zostawiłem po wyczyszczeniu w pozycji zamkniętej i autko śmigało przez kolejne 100 tys bez błędów i najmniejszych problemów. braVo nowsze więc i może diagnostyka zaworu inna.
desmo999
19-03-2017, 18:00
Emulator bodajze tez pod przeplywke sie podpina.
Pewnie Laguna tego nie diagnozowala.
Moze sie wypowie ktos co ma emulator
grzegorzmis
19-03-2017, 20:20
Emulator bodajze tez pod przeplywke sie podpina.
Pewnie Laguna tego nie diagnozowala.
Moze sie wypowie ktos co ma emulator
No to jak pod przepływie się podpina to może faktycznie działać. Czekam na info od kogoś kto ma taki emulator
No to jak pod przepływie się podpina to może faktycznie działać. Czekam na info od kogoś kto ma taki emulator
Tak. Podpina się pod przepławkę i EGR. Emulator dostępny na allegro. EGR zaślepiony całkowicie. Działa OK.
GUREGORI74
20-03-2017, 12:01
Potwierdzam emulator podpina się pod przepływkę i wtyczkę męską od EGR ,u mnie śmiga od pół roku, EGR zaślepiony i wszystko jest ok.Silnik pracuje pięknie i zdrowo dla silnika:lol:tutaj jest schemat :27135
Prze emulatorze nie pracuje bo w ecu soi są cofnięte dla pracy z egr !
Soi jest cofnięty o 1-1,5 st.
Przy wywalanie egra powinno się również soi poprawić.
Na pewno lepszy emulator jak z egr on się babrać.
Przypominam dpf+egr powinno się wyłączać oba.
grzegorzmis
21-03-2017, 12:15
Przypominam dpf+egr powinno się wyłączać oba.
a czy kolega bronx wie jak wyglada charakterystyka pracy EGR podczas wypalania DPF ?
druga sprawa poszukiwany admin lub kolega dziki z forum fiata,
nie nie wiem,.... :roll:
[-o<
grzegorzmis
21-03-2017, 13:49
nie nie wiem,.... :roll:
[-o<
ja tez nie wiem i tak się zastanawiam, czy aby na pewno przy wyłączeniu EGR trzeba ten DPF usuwać. Wyczytałem, że otwarty EGR obniża temperaturę w komorze spalania, bo mieszanka "tlen - spaliny" zawiera mniej tlenu. A obniżenie temperatury w komorze obniża temperaturę spalin, a to jest niekorzystne dla DPF, wiec według mnie EGR podczas wypalania DPF powinien być cały czas zamknięty. A jeżeli tak, to tak jakbyśmy go zaślepili a i tak DPF będzie się poprawnie wypalał. Zaleta po zaślepienie EGR będzie taka, ze przynajmniej cząstek stałych czyli sadzy będzie mniej (NoX więcej). DPF wyłapuje sadze, wiec po zalepieniu EGR interwały pomiędzy poszczególnymi wypaleniami DPF powinny być dłuższe, bo samochód mniej kopci to i DPF mniej sadzy zbiera. Tak to ja sobie wyobrażam, ale specem nie jestem. Natomiast wada, to silnik będzie się ciut dłużej nagrzewał, każdy to potwierdza. Bo jednak te spaliny jakaś temperaturę mają, przechodząc przez kolektor dolotowy powodują, że silnik szybciej łapie swoje 90 stopni.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
nie nie wiem,.... :roll:
[-o< a rozumiem, że z tym nie nie wiem, to był żart ...?
czytam podpis kolegi
Depeeefy Eegeery offy
diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy
:bravooo::bravooo::bravooo::bravooo:
Teoretycznie zaślepienie egr może spowodować szybsze zawalanie dpf. Tak głosi teoria, zwolennikiem jestem "naprawiania" obu, znam ludzi co egr off, dpf on i nie zanotowali zwiększenia interwałów wypalania.
Więc decyzję podejmuje każdy z osobna.
Zaznaczam jeszcze raz uważam że powinno się oba wywalać.
Troszkę.
usprawniając egr zmieniam soi w obszarze pracy egr. Inne soi ->"lepsze" spalanie - mniej syfu.soi w egr strefie jest na minusie.
Jak sprawa wygląda jak ktoś walnie zaślepkę, emulator i zostawi dpf nie wiem, nie znam, nie polecam - tu teoria powinna pokryć się z praktyką.
EGR nie pomaga przy wypalaniu dpf.
Bronx - że tak wywołam Cie do tablicy ;-) . Mam dpf i egr off natomiast na egr mam tylko zaślepkę z otworami a druga strona otwarta jest. Czy tak może pozostać, czy lepiej to zaślepić w pełni i jakie ma to znaczenie?
Pozdrawiam
grzegorzmis
21-03-2017, 16:23
:
EGR nie pomaga przy wypalaniu dpf.
też mi się tak wydawało, więc DPF może egzystować normalnie w silniku bez EGR, mam na myśli proces skutecznego wypalania, a to czy częściej czy rzadziej to już rzecz wtórna.
Bronx - że tak wywołam Cie do tablicy ;-) . Mam dpf i egr off natomiast na egr mam tylko zaślepkę z otworami a druga strona otwarta jest. Czy tak może pozostać, czy lepiej to zaślepić w pełni i jakie ma to znaczenie?
Pozdrawiam
No to gratuluje pomysłowości :)
A wytłumacz mi, bo nie umiem od wczoraj nic logicznego wyszukać, skoro ktoś robi egr off to po cholerę daje zaślepkę z otworami ??? Teoretycznie można zamknąć egr ale jak ma nieszczelność to wali do dolotu.
Jaak w sofcie jest egr off , to pełna zaślepka.
Hmm na taką kombinację nie wpadłem jeszcze :)
:tongue
Nie rozumiem.
Zmieniłbym to na pełną zaślepkę.
No to gratuluje pomysłowości
A wytłumacz mi, bo nie umiem od wczoraj nic logicznego wyszukać, skoro ktoś robi egr off to po cholerę daje zaślepkę z otworami ???
A tego Ci też nie wytłumaczę. Jak czyściłem EGR po kupnie to zauważyłem, że tak jest, a dopiero później po podłączeniu kompa się okazałe, że jest OFF, a DPF OUT. To radosna twórczość poprzedniego właściciela, albo handlarza, który mi go sprzedawał.
Zaślepki pełne i góra i dół?
jedna na górze prze egr, łatwiej będzie skuteczność ta sama, mniej roboty.
Tylko nie z puszki a z lepszej stali 1-1,5mm :)
A może nie masz off egr tylko na postoju akurat nie pracował ??
Sprawdź to sobie dokładnie. No chyba że na 100 wiesz ze jest off.
A może nie masz off egr tylko na postoju akurat nie pracował ??
Sprawdź to sobie dokładnie. No chyba że na 100 wiesz ze jest off.
Sprawdzałem na postoju. Ale podłączę kompa i się przejadę kawałek. Rozumiem, że jak w dalszym ciągu będzie OFF to można zaślepić drania.
Powiedziałbym że nawet powinieneś, dbasz o środowisko aby nadmiernie nie dymił jak braknie mu tlenu ;)
Podpiąłem się wczoraj do cromy i mam tak - w kolejności
- otwarcie zaworu EGR - 3,99%
- stan zaworu EGR - OFF
- otwarcie zaworu przepustnicy - 4% z groszami
Trochę mogłem pomieszać z opisami ale mniej więcej tak to było. Bez względu na obroty silnika i stopień rozgrzania - ale na postoju bo nie mogłem się ruszyć.
grzegorzmis
27-03-2017, 09:58
Podpiąłem się wczoraj do cromy i mam tak - w kolejności
- otwarcie zaworu EGR - 3,99%
- stan zaworu EGR - OFF
postoju bo nie mogłem się ruszyć.
to skoro masz zawór wyłączony, to czemu pokazuje 3,99 % otwarcie ? nie powinno być 0 % ?
lukaszr89
27-03-2017, 11:42
mialem robiony off u Cinka i MES pokazuje rowniez wartość w okolicy 4%.
Operacja robiona 2 tyg temu, DPF juz raz sie wypalil po okolo 1000km (wczesniej srednio co 1050km, zobaczymy jak sie zmieni).
Mam nadzieję ze ta pozycja jest normalna...
Mam nadzieję ze ta pozycja jest normalna...
Też mam taka nadzieję. Z drugiej strony - jeśli założę zaślepkę na wej. do kolektora to co to za różnica?
grzegorzmis
27-03-2017, 12:00
mialem robiony off u Cinka i MES pokazuje rowniez wartość w okolicy 4%.
Operacja robiona 2 tyg temu, DPF juz raz sie wypalil po okolo 1000km (wczesniej srednio co 1050km, zobaczymy jak sie zmieni).
no to przebiegi robisz pomiedzy wypaleniami, u mnie mało mam trasy dlatego co 200-250 km się wypala.
Czy Wy w ogóle czytacie temat czy nie ??
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/egr-28479/3#post270763
Czy Wy w ogóle czytacie temat czy nie ??
Egr
jestem świeżo po tej lekturze i śpię spokojnie ;-)
lukaszr89
27-03-2017, 14:25
Dzieki za link "EGR", tamat dlugi odpowiedzialem tylko jak jest u mnie.
Pozycja EGR interesowala mnie tylko ze wzgledu na DPF (znaczy zeby wypalanie mi sie bez problemu zalaczalo).
Ma ktos doświadczenie z EGR off a DPF on... moze dziac sie cos zlego?
Dzieki za link "EGR", tamat dlugi odpowiedzialem tylko jak jest u mnie.
Pozycja EGR interesowala mnie tylko ze wzgledu na DPF (znaczy zeby wypalanie mi sie bez problemu zalaczalo).
Ma ktos doświadczenie z EGR off a DPF on... moze dziac sie cos zlego?
Ja tak mam prawie 4 lata nic złego się nie dzieje.
lukaszr89
27-03-2017, 15:58
Z ciekawosci ... jaki olej lejesz?
Ja od poczatku jak go mam Castrol egde 5w-40 i z jednej strony slysze ze kiepski i nie ta lepkosc a wyniki na DPFie mam calkiem spoko...
Z ciekawosci ... jaki olej lejesz?
Ja od poczatku jak go mam Castrol egde 5w-40 i z jednej strony slysze ze kiepski i nie ta lepkosc a wyniki na DPFie mam calkiem spoko...
Selenia WR 5W30 P.E.
Emulator załatwi sprawę. Podpinasz pod przeplywomierz i EGR. EGR zaslepiasz i zapominasz o wszystkich problemach. Używam od kilku miesięcy i żadnych klopotów.
grzegorzmis
28-03-2017, 15:34
Emulator załatwi sprawę. Podpinasz pod przeplywomierz i EGR. EGR zaslepiasz i zapominasz o wszystkich problemach. Używam od kilku miesięcy i żadnych klopotów.
a ile kosztuje taki emulator ?
a ile kosztuje taki emulator ?
Problemy z pisaniem?
https://allegro.pl/listing?string=emulator%20EGR%201%2C9%20jtd&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-1-0222
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
grzegorzmis
29-03-2017, 21:37
Ano jak widzisz...
No to sie nie oplaca. Zaslepke wstawisz za grosze w warsztacie przy okazji serwisu fury. Wylaczenie w sofcie ciut drozsze ale gdyby to nawet wyszlo 100 zl drozej to za chiny ludowe nie chcialbym takiego emulatora za 210 zl. Dodatkowy element to kolejne problemy. Wszystko dobrze jak emulator dziala a jak auto zacznie miec braki mocy, szarpanie, pyrkanie to zaczyna sie szukanie, wydawanie kasy i usuwanie emulatorow, wymiana czy kupowanie nowych Dlatego ja chce egr wylaczyc zaslepic i zapomniec. No ale kazdy robi jak uwaza. Wedlug mnie ten emulator jest za drogi, skorka nie warta wyprawki.
Emulator załatwi sprawę. Podpinasz pod przeplywomierz i EGR. EGR zaslepiasz i zapominasz o wszystkich problemach. Używam od kilku miesięcy i żadnych klopotów.
Uważam podobnie. Serwis w 5 minut. Fachowcy flachowcy są różni, dziękuję.
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
... Wylaczenie w sofcie ciut drozsze ale gdyby to nawet wyszlo 100 zl drozej to za chiny ludowe nie chcialbym takiego emulatora za 210 zl. Dodatkowy element to kolejne problemy... Uważasz więc, że prostą modyfikacja mającą na celu oszukać komputer jest bardziej
problematyczna z przeprogramowaniem komputera. Hmmm. Nie przekonasz mnie.
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
grzegorzmis
30-03-2017, 11:02
Uważasz więc, że prostą modyfikacja mającą na celu oszukać komputer jest bardziej
problematyczna z przeprogramowaniem komputera. Hmmm. Nie przekonasz mnie.
prosta modyfikacja mająca na celu oszukanie ECU nie jest taka prosta, prosty to jest tylko montaż. Ja patrze przez pryzmat potencjalnych problemów które takie urządzenie może wygenerować, bo nie chcę do tematu wracać. Jeżeli Twój emulator będzie działał i nigdy nie sprawi Ci problemów to super, dobrze wybrałeś i jesteś na plus. Zapłaciłeś 210 zł, 5 minut roboty i żaden check nie wyskoczył a Ty jesteś zadowolony.
No ale rzeczywistość lubi płatać figle i takie urządzenia się psują, generują problemy, fałszują wskazania, nie kontaktują na stykach, dlatego ja wolę wyłączyć w sofcie EGR. Wiem, że proces wgrywania softu niesienie jakieś ryzyko niepowodzenia, ale jak się uda to ja wygrałem, bo zapominam o problemie, żaden mechanik mi nie powie, że uszkodzony jest EGR bo EGRa praktycznie nie ma, robi za ozdobę i żaden mechanik mi nie powie, ze to wina emulatora, bo emulatora też nie ma. A problemy wcześniej czy później się pojawią, bo nie ma samochodów bezawaryjnych, dlatego ja jestem za uproszczeniem procedur weryfikacji ewentualnych problemów, no ale każdy robi jak uważa.
... i żaden mechanik mi nie powie, ze to wina emulatora, bo emulatora też nie ma.
Że się wczuję we flachowca: " Panie, jak nie ma. Przeca widzę że jest. Ktoś tu Panu nakombinował o masz Pan to jest EGR..."
Rozmawiamy tu też tylko o możliwościach rozwiązywania przypadłości z EGR i dla kontrastu ja go będę tylko czyścił. Dyskusja teoretyczna o "lepszości" jednych rozwiązań nad drugimi wg. mnie nie ma głębszego sensu bo i tak miarodajnym wskaźnikiem są opinie użytkowników.
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
krzysztofd
30-03-2017, 17:48
Ciekawa dyskusja, nie ma co....
miałem te same wątpliwości, emulator czy wyprogramowanie?
Wybrałem to drugie, EGR zaślepiony i wyprogramowany. Jakie to przyniosło efekty? Zapomniałem o poszarpywaniu w okolicach 2000rpm, dynamika nie ucierpiała, mam tylko wrażenie, że spaliny mają inny zapach - taki bardziej gryzący. DPF nie mam.
Czyszcenie EGR moim zdaniem mija się z celem - po pewnym czasie i tak go coś trafi. Kupiłem auto z praktycznie nowym EGR wymienionym przez poprzedniego właściciela, co mnie bardzo ucieszyło. Nie na długo, sporo jeżdżę po mieścia a Croma to nie jesta auto do tego celu niestety. Też czyściłem, syzyfowa praca.
Moja rada: jak tylko pojawiają się objawy - zaślepić, wyprogramować i zapomnieć.
EGR zaślepiony i wyprogramowany.... DPF nie mam... sporo jeżdżę po mieścia... jak tylko pojawiają się objawy - zaślepić, wyprogramować i zapomnieć.
No właśnie. i tu konkrety... kiedy problemy z EGR? Do pracy mam 16 km, trasa średnia 40km/h, Samochód oczywiście się dogrzewa ale prędkości max 100 najczęściej 60 bo jak zwykle sznurek. EGR będzie syfić?
Marcin_Croma
31-03-2017, 00:50
16 km to na rowerku albo :motorek:
Rowerek się szykuje...
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Z tym EGR'em - w avensis tez diesel z pełnym pakietem ECO generalnie nie mam żadnych problemów - nie mam softu więc nie zaglądam co się dzieje z DPF. 220kkm na blacie i śmiga. Ostatnimi czasy strasznie go zmuliło. Rozebrałem egr'a i "świat zwolnił" - zaklejony totalnie. Chyba nikt nigdy nie zaglądał do niego. Wyczyszczony i fura znów hula jak należy. Może te fiatowskie są jakieś typowo upierdliwe.
Witam chciałem pogrzebać wreszcie przy moim egr. Mam pytanie ta blaszka miedzy nim a kolektorem to juz jest zaślepka zamontowana przez poprzednika czy montowane fabrycznie jakieś uszczelnienie?
https://thumb.ibb.co/j5AS8T/IMG_20180606_115205.jpg (https://ibb.co/j5AS8T)
U mnie w 8V była blaszana uszczelka i też najpierw myślałem że to kryza siedzi.
Patrząc na fotkę to grubością blaszki by pasowało na uszczelnienie.
Rozkręć i sprawdź :smile: to kilka minut roboty.
W razie co przygotuj sobie blachę którą miałbyś założyć, żebyś dwa razy nie musiał się bawić.
Czyli taka blaszana uszczelka jest fabrycznie montowana? Nigdy z tym się nie bawiłem także na początek to nie będzie dla mnie kilka minut..
Trudno powiedzieć... Jest nowa/nowsza i nierdzewna więc obstawiam zaślepkę/kryzę z 4 otworami.. dopiero po odkręceniu okaże się co to jest..
Voyager1
07-06-2018, 11:29
U mnie w 8V była blaszana uszczelka i też najpierw myślałem że to kryza siedzi.
W 8V oryginalna wygląda tak
32424
Reszta uszczelek jest taka sama tyle, że z pełnym dużym otworem.
PS. Jakby ktoś chciał do 8V to mam nie oryginalną z trzema dziurkami z kwasiaka o grubości 2 mm i uszczelki do tego ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.