PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne stukanie podczas zmiany biegów



cenioormo
14-04-2015, 13:48
Witam...Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość :)

Moje auto- Stilo 2005 rok 1.9 Jtd 115 3D:redface:
przebieg- 222Tyś (udokumentowany:dlon:)

Mam stilonka od niecałego miesiąca i już podczas kupna miałem pewne zastrzeżenia co do niego ale serce zdecydowało że jednak będzie to stilo :) ogólnie jestem bardzo zadowolony, lecz....

Problem polega na tym iż nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny, podczas zmiany biegów(powyżej 2tyś obrotów) występują dziwne odgłosy tj. cyknięcia(ciche) zgrane z obrotami silnika ,
na biegu jałowym nie ma żadnych niepokojących odgłosów nawet podczas ostrej przygazówki, problem występuję tylko gdy auto jedzie i najbardziej słychac to podczas zamiany 1,2 i 3 biegu na reszcie chyba też ale nie uchwyciłem tego jeszcze....auto ma duże wibracje (pewnie poduszka skrzyni) na kierownicy i siedzeniu podczas postoju (mój 1 diesel więc chyba tak ma być).
Auto odpala i jeździ bardzo ładnie (zapocone turbo). Lecz dręczy mnie własnie to cykanie podczas zmiany biegów.
ASO jedynie co wykryło to że z prawej strony są do wymiany uszczelniacze półosi i termostat.

I tu moje pytanie...czy ktos już spotkał się z czymś takim i co to może być?? koło dwumasowe :sciana:?? turbo:mad: ?? poduszka pod aku:-k ??
dodam iż jeszcze nie wymieniłem uszczelniaczy półosi...czy to może być to ?? Termostat wymieniony na ori Behra. dźwięk wydobywa się raczej z lewej strony a podczas skręcania jest wszystko ok. Wszystkie naprawy były przeprowadzane w Bosch service.

Wlosiu
14-04-2015, 20:31
Powiem ci tak, ciesz się z jazdy mi stuka tez, zmienialem skrzynie było to samo, wymienilem dwu mas na nowy i nadal tak jest, zrobiłem juz na tym prawie 30 tys

Zeshyt
14-04-2015, 21:21
U mnie jest podobnie, jednakże podczas wymiany rozrządu dowiedziałem się, że leje mi poduszka silnika i to ona może być przyczyną tych stuków. W tym tygodniu postaram się to zrobić, więc dam znać jakie efekty :)

DaroLU
14-04-2015, 21:29
Leje ci poduszka silnika ????

cenioormo
14-04-2015, 21:36
dzięki za odpowiedz :) kupiłem stilacza z pewnego źródła za psie pieniądze no ale jest kilka mankamentów (szczególnie że to mój 1 klekot) :) zeshyt daj znać jak wymienisz poduszkę, jeśli pomoże to u ciebie to ja zrobię tak samo, szczególnie że mam denerwujące drgania na kierownicy i nie tylko....może chodziło mu o to że "leci"?

Wlosiu
14-04-2015, 22:11
temat z poduszka tez nie jest do końca taki prosty bo z tego co czytałem to wymieniali koledzy na pozmianową tą pod skrzynią i drgania zostały, a do tanich nie należy

boch
14-04-2015, 22:27
stuki i wibracje... a dwumas to w jakim jest stanie? przebieg wskazuje, że zostało wymienione, albo wkrótce będzie wymieniane ;)

cenioormo
14-04-2015, 23:03
dwumas jest w stanie chyba nie ruszanym...nie wiem w ksiązkach nie ma żadnych wzmianek na ten temat....podczas uruchamiania silnika jak i gaszenia nie ma dziwnych stuków typowych dla dwumasy...4 bieg 1300 obrotów gaz w deche...i cisza nawet nie telepnie, podczas ruszania też nie ma problemów ze stukaniem...
Nie nazwałbym tego stukaniem...tylko takim cichym cykaniem(podeślę filmik) czasem głośniejszym a czasem nie do usłyszenia.
Jutro dłużej będę testował w trakcie dojazdu do pracy i napisze dokładniej.
w sumie...gdyby dwumas klęknął to bym się nawet cieszył :) 2 tysie na naprawe i problem z głowy na kolejne 200tyś...czyli pod moją wodzą już się nie rozpadnie.

Wlosiu
15-04-2015, 00:42
W którym momencie dokładnie ci to cyka?

cenioormo
15-04-2015, 09:15
podczas zmiany biegów...tj.~2,5k rpm i wrzucam sprzęgło + bieg, ale to dzieje się jeszcze przed wyciągnięciem biegu:confused:. po prostu jade na biegu z obrotami do zmiany biegów wrzucam sprzęgło i właśnie jest ten dziwny dzwięk, lecz jest on zgrany z obrotami silnika tj. obroty im niższe tym dzwięk zanika (na jałowym wszystko ok:cool:) znalazłem podobny filmik na yt tyle że tam jest 5 razy głośniej niżeli u mnie i trochę to jest inne, ale wrzucę filmik (nie mój)

https://www.youtube.com/watch?v=sQB0ekK5r64

tyle że u mnie jest to naprawdę cicho w porównaniu z tym filmem...może taki jest dźwięk hamującej turbiny(która jest zapocona) dziś ściągnę węże i sprawdzę mniej wiecej stan turbo :lol:

cenioormo
04-05-2015, 20:35
przepraszam że odkopuję temat ale odkryłem coś...tj. podczas postoju na biegu jałowym ze sprzęgłem wyciśniętym podczas gazowania jest wszystko ok....lecz wszystko dzieje się gdy wcisnę sprzęgło....tj.gazowanie na postoju + wciśnięte sprzęgło = omawiane cykanie. To chyba oznacza że dwumas jest ok tak samo jak i turbo...więc zastanawia mnie co w takim razie to może być ?? czy docisk powoli mówi papa ??

MichalStilo
05-05-2015, 07:48
U mnie jest dokładnie tak samo kolego, po wymianie kompletnego sprzęgła z kołem i lozyskiem przez 40 tyś było okej a teraz znów stuka serwis obstawia łożysko, dopóki jeździ to bym nie ruszał poczekał bym na coś grubszego jak padnie, ale wiem jedno zamienników juz nie kupię

cenioormo
05-05-2015, 11:14
dziękuję za odpowiedz :) więc muszę przywyknąć do tego...nie będę robił czegoś teraz co może jeszcze pojeździć nawet i 50tyś (jak to było w corolli).

jezollo
05-05-2015, 12:10
Zrób radio głośniej, to zawsze działa :D