PDA

Zobacz pełną wersję : problem z odpalaniem - excess radiator



Deimosa
09-04-2015, 11:12
Witajcie,

od jakiegoś czasu coraz częściej mam problem z odpaleniem silnika w określonych okolicznościach. Mam Multijet 1,9 - 120 KM.

Gdy wsiadam rano do auta, niezależnie od temperatury - odpala na dyg! Od razu!
Pojeżdzę chwilę, wsiądę po 1-2h i już mam problem - odpala za 2-3 razem - jakby nie mógł zaskoczyć. Ale jak odpalam rozgrzanego to nie mam problemu. Wyskakuje taki błąd jak Excessive radiator fluid temperature, stop and switch off engine i w momencie zapalenia idzie straszny dym z rury wydechowej :(

Umówiona jestem do mechanika za dwa tygodnie dopiero ( bo zaufany ). Czy nie zarżnę silnika do tego czasu?
Czytałam, że problem może być z:
1. czujnikiem temperatury
2. poziomem płynu chłodnicowego
3. słabym akumulatorem

Panowie pomóżcie mi - jakie macie zdanie czy doświadczenia...

miszko
11-04-2015, 10:23
Wyskakuje taki błąd jak Excessive radiator fluid temperature, stop and switch off engine i w momencie zapalenia idzie straszny dym z rury wydechowej

Podaj jeszcze kod błędu jak możesz.
Generalnie wymieniłeś 2 przyczyny przez które głównie ten błąd wyskakuje. Wpierw - słaby akumulator. Drugi to uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie musi być padnięty na amen, ale może oszukiwać w pewnym warunkach i dlatego masz problem.

andy5
07-05-2015, 22:37
Przypuszczalnie masz problem z akumulatorem, przy rozruchu jest spadek napięcia i komputer "głupieje". W Alfach przy słabym akumulatorze pojawia się komunikat o wodzie w filtrze.

irqus
24-10-2016, 08:03
Witam.

Ja mam ten komunikat Excessive radiator fluid temperature juz 2 raz ale tylko jak jest zinno. Auto stało całą niedziele nieruszane a dziś rano bęc. Zakręci i odrazu gaśnie. Aku był sprawdzany testerem obciążenia i napięcie spda do 11,5V. Termostat nowy wraz z czujnikiem temp. Błędy się nie zapisują. Gdzie szukać? Mowa o cromie 1,9 16V

petarda
06-11-2016, 01:15
Sprawdzić przy pomocy softu jakie temperatury pokazuje z czujników ew. porównać z wskazaniami wg innego zewnętrznego miernika temperatury, spróbować przesmarować wtyczki specyfikiem do styków elektrycznych, rozłączyć wtyczki i połaczyć, oczyścić i posmarować masy w komorze silnika.