Zobacz pełną wersję : Kto jeździ Stilo 1.8 16V ?
yerrusek
08-04-2015, 08:46
Kto z forumowiczów jeździ Stilo 1,8 16V ?
Powiem, że zainteresowała mnie ta wersja silnikowa. I chciałbym poznać zdanie użytkujących właścicieli a nie tylko teoretyków :)
Ja jeździłem prawie rok co chciałbyś wiedziec?
yerrusek
08-04-2015, 09:26
Ja jeździłem prawie rok co chciałbyś wiedziec?
Jak wariator się sprawuje? czy często trzeba go wymieniać?
czy faktycznie jak to mówią pije jak szalony olej silnikowy?
czy po zmianie oleju na ...W50 albo ...W60 czy zmienia się apetyt na olej?
jak współpracuje z lpg?
W sumie to chyba więcej pytań nie mam :)
Ps. Jeździłeś - MultiWagonem?
Ja miałem wersję 5D. Oleju używaj tego co jest zalecany co do wariatora to u mnie był cicho a zestaw naprawczy wzmacniany to koszt 50zł więc nie ma co się przejmować. Z lpg chodzi cudownie tyle ze ja miałem bardzo dobra instalację. Oleju trochę dolewalem ale jakoś specjalnie nie liczyłem ile nie były to duże ilosci
yerrusek
08-04-2015, 11:58
zestaw naprawczy wzmacniany to koszt 50zł więc nie ma co się przejmować
A jaką instalację miałeś zamontowaną?
I jak dynamika jazdy z takim silnikiem?
Czy skrzynia 5-ta jest wystarczająca nie brakuje 6 biegu?
I jak pamiętasz - przy 100-120km/h jakie obroty silnika są?
Na trasie w skrzyniach 5biegowych zawsze brak 6 ogólnie dynamika fajna a co do instalacji to masz wszystko w dziale odnośnie mojego żuczka bo nie pamiętam a już go sprzedalem
Dzafa 700
08-04-2015, 22:13
Posiadałem 2 1.8 16V teraz został tylko mulitwan, ja stanowczo odradzam ten silnik
- przy jeździe na emeryta brak apetytu na olej, jak chcesz dynamiki to bagnet stanie się twoim przyjacielem :/
- wariator to jakaś porażka, nawet poprawiony wytrzyma max 2 lata
- skrzynia beznadziejna, brak 6 bardzo odczuwalny na autostradach
- przy 200km/h idzie ogłuchnąć
- co do lpg mam staga 4 na wtryskach barakuda, spalanie 9l
Jak zawsze wszystko zależy jak się trafi z autem. Widocznie trafiłeś na taki egzemplarz
yerrusek
09-04-2015, 12:31
Czyli wychodzi że najprzyjemniejszy silnik to będzie mjtd 120/150km - jest i dynamika, jest 6 biegów :)
Szkoda, że nie było udanych benzynowych silników - już mogli zrobić 2.0 16V bez jakiś udziwień /wariator/ i drugi 2.0T :)
Była by i moc i trwałość :)
1.4 jest udana konstrukcja więc jeśli ma to być auto na miasto to może lepiej jednak benzyna?
Czyli wychodzi że najprzyjemniejszy silnik to będzie mjtd 120/150km - jest i dynamika, jest 6 biegów
Stilo ze 120 konnym silnikiem mJTD nie posiadają 6 biegowej skrzyni biegów, ale i tak auto bardzo przyjemne :)
yerrusek
09-04-2015, 18:29
Niedokładnie napisałem ;) 120KM - 5 biegów, 150KM - 6 biegów. I dalej ..."jest dynamika i przyjemność"... tak miałem wyżej napisać :P
Piszesz że przyjemne - a jak się ma sprawa z hałasem ? czy przy 110-130km/h jest głośno ?
używam auta z reguły po mieście więc nie często udaje mi się przekroczyć prędkość 100 km/h. natomiast na trasie nie stwierdziłem hałasu większego niż generuje 7 letnia benzyna z silnikiem 1.6 16V. wydaje mi się, że głośniej w dieslu jest tylko na biegu jałowym. generalnie byłem i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony poziomem hałasu tego silnika. jest za to inny niuans w tych silnikach, czyli mniejsze lub większe wibracje, zwłaszcza zimą. jeśli szukasz auta głównie do miasta poszukaj benzyny 1.4 16V. ich jedyną wadą jest niezbyt bogate wyposażenie. miałem okazję się takim Stilo przejechać i nawet miałem je kupić, ale sprzedający był niezbyt skory do targów... ;)
nawet miałem je kupić, ale sprzedający był niezbyt skory do targów... ;)
To mnie zawsze rozwala. Kurcze jedziesz po auto więc znasz cenę a jak chcesz dac komuś za auto 2tys mniej to szukaj od razu tańszego. Sorry ale ja nie czaje takich kupujących.
koleś nie chciał zejść z ceny ani o 300 zł, jeśli Cię to interesuje. cena była najwyższą na allegro w kategorii 1.4. poza tym, handlarz...
Nie ważne kto, za ile i czy najdroższe wiedziałeś po co jedziesz. Jak ja sprzedaję auto i ktoś mi marudzi to ani złotówki nie popuszczam dla zasady.
Dodam że moje też tanie nie było a gość który chciał kupić nie targował się tylko zapytał za ile oddam i już bez jakiejś negocjacji
to jest temat o silniku 1.8, a nie o tym za ile chcę kupić auto. koleś przez telefon powiedział, że dogadamy się na miejscu, to pojechałem. co miałem zrobić? nie znasz okoliczności i wydziwiasz jakbym kupował auto od Ciebie. przypominam, temat jest o 1.8, więc może napisz coś nt auta, które kupiłeś, założyłeś gaz i sprzedałeś. bo to jest sytuacja, której z kolei ja kompletnie nie ogarniam. o braniu oleju już wspomniałeś. jeszcze dorzuć coś o falowaniu obrotów i gaśnięciu na skrzyżowaniach. będzie komplet i prawdziwy powód sprzedaży auta. sorry za bezpośredniość, ale aż się prosiłeś :D
Wszystko zostało naprawione zakładając nową przepustnice i jej adaptację co tu gadać była do wymiany i tyle. Wymiana po roku nie miała nic wspólnego z aktem stać mnie na to i tyle. Nie rozumialo wiele osób dlaczego picuje auto przed sprzedażą ale ja to lubię robić. Lybre też sprzedałem po 10miesiącach. Reasumując silnika 1.8 nie ma się co bać falowanie obrotów to zmora benzyn w fiacie.
szanuje i doceniam fakt, że sprzedałeś auto doinwestowane i bez usterek. większe lub mniejsze branie oleju jednak w tych silnikach występuje o czym wspomina serwis autocentrum.pl, do którego mam ogromne zaufanie i o czym przekonywał mnie pracownik serwisu ASO, odradzając zakup Stilo z tym motorem pod instalację gazową, gdyż jego zdaniem i na bazie doświadczeń z warsztatu, spowoduje to większy apetyt na olej. miałem również kontakt mailowy z jakimś kolesiem na autocentrum, który podjął się remontu tego silnika właśnie z powodu brania oleju. niestety, efekt był, ale krótkotrwały. silnik po pół roku znów zaczął wcinać olej jak Reksio szynkę. osobiście przymierzałem się do dwóch egzemplarzy 1.8 ale odstraszył mnie czarny, tłusty wydech, falowanie obrotów w obu przypadkach i kiepskie przyspieszenie jak na auto z wariatorem, o takiej mocy. może były zajeżdżone, ciężko powiedzieć. zaletą 1.8 jest ich wyposażenie. te które widziałem właściwie miały wszystko oprócz podgrzewanych foteli.
Najbezpieczniejsze silniki to 1.4 wyposażyć w coś więcej można nie jest to problem. Wystarczy dorwać model w miarę tani a potem dac sterowanie z kierownicy i szyby elektryczne.
Silnik 1.6 bym też omijal że względu na fatalną elektronike
yerrusek
12-04-2015, 15:10
Podsumowując, nie jest to idealny silnik. Myślałem, że 1.6 jako ostateczność wybiorę. Więc zamykając dyskusję, podejmuję decyzję o zrezygnowaniu z poszukiwania Stilo MW benzynowego z możliwością zamontowania instalacji lpg.
Do diesla - nadal nie mogę się przekonać. Czyli wychodzi na to, że muszę kierować się w stronę innych marek :( lub inny model Fiata np: Bravo 1.4Tjet /ale przekracza mój budżet więc odpada/.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.