PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z odpaleniem zimnego samochodu. Czujnik wody? Map sensor?



Aniol
02-04-2015, 13:26
Witam, posiadam GP 1.4 8V i pojawił mi się problem częściowo już opisywany przez innych. Natomiast samochód zimny, po 8h lub całej nocy stania nie chce zapalić. Jak już zapali za 3-6 razem i po 1min wyłączę już mogę kolejny raz zapalić i działa jak powinno. Podłączając komputer uzyskałem informacje:
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: P0115 - Czujnik temp. Wody
Teoretycznie zgodziłbym się. Po wykasowaniu błędu samochód jeśli zapali i jest ciepły błąd się nie pojawi. Ponownie z zimnego (po 8-12h) błąd pojawia się i samochód odpala jak wcześniej.
Przyglądałem się parametrom stopni i zauważyłem mankament.

Informacje po 1h jazdy około 16:
Temperatura wody: 69 °C
Temperatura powietrza: 42 °C
Temp. oleju w silniku: 73 °C

Informacje po 6h postoju około 22: (problem z odpaleniem)
Temperatura wody: 5 °C
Temperatura powietrza: 35 °C
Temp. oleju w silniku: 34 °C

Informacje po następnych 9h postoju około 7: (problem z odpaleniem około 1stopień na zew)
Temperatura wody: 0 °C
Temperatura powietrza: 33 °C
Temp. oleju w silniku: 32 °C

Ostatni pomiar po postoju godzina 12: (około 5 stopni na zew)
Temperatura wody: 9 °C
Temperatura powietrza: 40 °C
Temp. oleju w silniku: 22 °C

Po każdym pomiarze ostatecznie odpaliłem samochód aby popracował z 5-10 min dla doładowania akumulatora.

Dziwi mnie fakt temperatury powietrza. Na zew o 7 rano było może 1 stopień w plusie a w nocy przymrozek. Teraz 5 stopni. Samochodu nie zapalałem, pomiar robiony był po przekręceniu stacyjki. To dlaczego taka temperatura powietrza? Czytając podobne tematy zauważyłem główny nacisk na map sensor. Ktoś miał stałe 107st powietrza i po wymianie jak to opisał wszystko wróciło do normy.

Jedna sprawa mnie natomiast niepokoi. Odłączyłem map sensor i samochód odpalił natychmiast. Zamiast błędu:
1: P0115 - Czujnik temp. Wody
Miałem:
1: P0105 - Czujnik ciśnienia
2: P0110 - Czujnik temperatury powietrza

No i te błędy zrozumiałe skoro odłączyłem map sensor. Tylko zdziwiło mnie ponowne sprawdzenie parametrów przy odłączonym układzie.
Temperatura wody: 11 °C
Temperatura powietrza: 40 °C
Temp. oleju w silniku: 40 °C
Jeśli go odłączyłem to dlaczego nadal pokazuje mi temp. Powietrza 40 stopni. Nie powinien pokazać skrajnej? (gdzieś czytałem, że -30 pokazał po odłączeniu) czy jest jeszcze inny czujnik odpowiadający za pomiar powietrza?

abel
02-04-2015, 21:46
Jest jeszcze jeden czujnik podciśnienia powietrza tez znajduje się na kolektorze dolotowym .
Możesz pojechać od Aso i examinerem wykonać reset ustawień auto adaptacyjnych , lub sam to zrobić . być może jakiś błąd pozostał i stad ta informacja . jak zobaczy nowy czujnik to moze zostanie skalibrowany i nie będzie tej informacji . miałem kiedyś problem z czujnikiem mapsensora i nie mogłem tez wykonać adaptacji przepustnicy MESem dopiero examiner Fiata załatwił sprawę .

Grzegorz111
03-04-2015, 14:38
Miałem podobny problem ze swoim i okazało się że to map sensor od powietrza zasysanego podawał złom temperaturę powietrza i podawał mieszankę paliwową jak na rozgrzany silnik. Wskazówka od temperatury wskazywała rozgrzany silnik. Po wymianie map sensora problem ustąpił nawet przy dużych mrozach . Poza tym był taki temat już na forum.

19397

Spisz sobie nr z czujnika. Ja płaciłem za oryginał ponad 200 zł.

met
14-04-2016, 16:28
Witam
Też miałem problem z gasnącym silnikiem (ale po 10-ciu latach dopiero).
Winny - czujnik temperatury w MAP-Sensorze. U mnie miał stałą wartość 800 Ohm,
co dla komputera znaczyło około 40 stC w kolektorze dolotowym.
Wymiana czujnika pomogła, przy czym w ASO sprzedali mi czujnik o innym oznaczeniu, też Boscha,
ale tańszy, w cenie 60 zł. Jak sprawdziłem, też występuje w tych silnikach.

Mając zepsuty czujnik w garści, chciałem go "zanalizować", niestety, okazał się nierozbieralny..
Ale podłączywszy miernik przypiekłem trochę termistor lutownicą na gorące powietrze (taką do SMD).
O dziwo, czujnik zareagował. Przypiekłem tak solidnie - coś w środku, przy termistorze, zaśmierdziało, uszedł dymek.
Po ostygnięciu pomiar funkcjonuje poprawnie, czujnik w pełni sprawny !.
Podejrzewam, że gdzieś w głębi czujnika zebrało się troszkę szlamu, który zrobił swego rodzaju
"mostek" zwierający termistor stałą rezystancją (przypadkową).
Tak więc, jeśli Wasz czujnik nie zmienia rezystancji (więc i tak pójdzie na wymianę) można spróbować
go reanimować gorącym powietrzem.

Pozdrawiam, Rob

KOBRA
14-04-2016, 16:38
podawał złom
Dziwne ,że z takim obciążeniem dawał radę.:lol: