PDA

Zobacz pełną wersję : Rezystancja cewek w silnikach 1.6 16V



trasek
01-04-2015, 09:05
witam!
Czy ktoś potrafi mi napisać, jaka jest rezystencja cewki w fiacie Bravo 1.6 16v?

Musze zakupić cewkę, wybór padł na Beru. W cewce o numerach 0040100029 przeznaczonej do aut: Brava, Bravo, Marea, Palio, Siena i Doblo z silnikiem 1.6 16v rezystencja wynosi kolejno:
1-4 = 4,5 d0 5,5 kOhm
2-3 = 4,5 d0 5,5 kOhm

ALE wg książki "Sam naprawiam" wartość rezystancji powinna wynosić przy 23 stopniach:
1-4 = 8,9 do 9,5 kOhm
2-3 = 8,9 do 9,5 kOhm

Skąd ta różnica w w rezystencji?
Czy zakupić cewkę z rezystencją 5,5 taką jaką polecają producenci do 1.6 16v -czy raczej szukać cewki z rezystencją 9,5 jaką można znaleźć w poradniku "sam naprawiam" ? -może ktoś spotkał sie z podobnym problemem, ale może ktoś kto ma cewkę w bravo mógłby zmierzyć jej rezystencję ? Z góry dzieki

milionczesci.pl
01-04-2015, 09:39
A nie lepiej cewka Bosch 0 986 221 003? Nie wiem jaką ma rezystancję niestety.
Ile kosztuje Beru? Boscha mogę mieć za ok 230zł

boch
01-04-2015, 11:23
za 150 zł można mieć nowiutką cewkę Magneti Marelli zgodną z EPER ;) tutaj bardziej chodzi o ustalenie rzeczywistej i prawidłowej rezystancji cewek do Bravo z silnikiem 1.6 16V, także pytanie bardziej do posiadaczy takich aut.

mam dwie cewki Beru 00 401 000 29 i rezystancja wynosi w nich tyle ile podałeś

1-4 = 4,5 d0 5,5 kOhm
2-3 = 4,5 d0 5,5 kOhm

ciekaw jestem czy w książce Sam Naprawiam zakradł się błąd, czy też faktycznie jest tak jak podaje książka. pytanie zatem do elektroników/elektryków - jak taka niższa rezystancja może przełożyć się na pracę cewki?

markshall
02-04-2015, 00:36
pytanie zatem do elektroników/elektryków - jak taka niższa rezystancja może przełożyć się na pracę cewki?

Z samej rezystancji ciężko cokolwiek wnioskować, liczy się przekładnia transformatora(stosunek ilości zwojów uzwojeń wtórnego/pierwotnego) od której zależy napięcie wyjściowe, a w tym przypadku "moc" iskry. Producenci mogą stosować np. różny drut co daje inną rezystancję uzwojeń przy tej samej przekładni. Dlatego aby ocenić stan cewki mierząc jej uzwojenia warto wiedzieć jakie są fabryczne wartości dla tego konkretnego modelu.

trasek
02-04-2015, 11:27
czyli jednym słowem- nie ważne jest czy cewka ma 5,5 czy 9,5 -ważne aby dany model cewki byl do danego samochodu?

boch
02-04-2015, 12:48
tak jak napisałem, sprawdziłem 2 cewki Beru o numerze 00 401 000 29. w obu rezystancja właściwie identyczna. może ktoś jeszcze pomierzy swoją cewkę w silniku 1.6 16V? :)

miszko
02-04-2015, 15:16
Różnica może też wynikać z tego, że silniki 1.6 16V były w 2 wersjach. O pojemności 1580ccm i po modernizacji 1596ccm. Możliwe, że dlatego występują dwa rodzaje cewek.

trasek
02-04-2015, 19:48
dzięki -ale czy wkładając w pełni sprawną cewkę z wartością 5,5 do wersji silnika gdzie wcześniej była 9,5 możemy spowodować nierówną pracę i wszystkie inne problemy spowodowane niewłaściwą cewką?

boch
03-04-2015, 20:49
jeśli to w czymś pomoże podobny temat na forum elektroda.pl, w którym o odpowiedź pokusił się tzok, twórca oprogramowania diagnostycznego dla aut z grupy Fiat

Cewka zapłonowa - opór po stronie wysokiego napięcia. Bravo. (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1724231.html#8322671)

oraz link na pdf'a z elaboratem nt. cewek zapłonowych BERU

http://beru.federalmogul.com/sites/default/files/ti07_ignition_coils_pl_2013.pdf

markshall
04-04-2015, 12:10
Fajny dokument ;) Co do pytania autora tematu - nie pozostaje chyba nic innego jak zamontować tą cewkę i sprawdzić czy będzie działać poprawnie.