Zobacz pełną wersję : Wspomaganie nie działa
Witajcie,
Mam Cromę 2005 1,9 MTJ 150KM z automatem.
Niedawno miałem problem z lewarkiem automatycznej skrzyni biegów - okazało się, że mam przetarte przewody na przelotce między komorą silnika i kabiną. Po naprawie pojeździłem około miesiąc i nagle z dnia na dzień padło wspomaganie i zapaliła się czerwona kontrolka kierownicy na desce rozdzielczej. Sprawdzane było wszytko między pompą i kolumną kierowniczą. Wszystkie kable i styki działają a przy podpięciu komputera pokazuje się błąd braku napięcia i komunikacji na pompie wspomagania. Czy mieliście taką sytuację? Pomóżcie proszę gdzie dalej szukać problemów? Może znacie jakiegoś dobrego elektryka w okolicach Wrocławia, który mógłby to dobrze zdiagnozować i naprawić? Będę wdzięczny za każdą informację. Auto stoi już ponad tydzień, bo jazda bez wspomagania nie należy do najbezpieczniejszych. Pozdrawiam.
poczytaj ten temat moze cos wyjasni
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/od-czego-jest-ten-kabel-26610/
Cały "schemat" między pompą a kolumną kierowniczą był sprawdzany łącznie z podłączeniami do akumulatora. Wszystko ok.
Może coś od strony "body" komputera nawala? Prawdę mówiąc może sam nie wiem co mówię, ale poczytałem, że i alternator i kable łączące z komputerem mogą być przyczyną.
Może mieliście coś podobnego?
Pozdrawiam.
poczytaj ten temat moze cos wyjasni
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/od-czego-jest-ten-kabel-26610/
Krzysiek89
26-03-2015, 12:51
Myślę że jeśli padałby alternator to po pierwsze silnik ratując się podnosiłby wolne obroty do 1000 a nawet wyżej i komputer wyłączałby po kolei również inne systemy takie jak ASR Hill Holder itd. - ogólna choinka na zegarach. Najlepiej dla pewności sprawdź miernikiem jakie masz ładowanie z włączonymi odbiornikami to od razu będziesz w stanie wyeliminować sprawne elementy.
Pytanie czy próbowałeś podłączyć zasilanie do pompy bezpośrednio z akumulatora? Zrób dwa przewody z końcówkami i podłącz zamiast wtyczki przy pompie i bezpośrednio do akumulatora w ten sposób sprawdzisz czy pompa się obudzi ze snu.
robert240489
31-03-2015, 16:43
Witam , od wczoraj mam ten sam problem w takim samym modelu 1.9jtd 150KM automat. Swieci sie czerwona kontrolka i brak wspomagania oprocz tego wydaje mi sie ze zrobil sie bardziej twardy i plytki pedal hamulca. Mam troche stary akumulator i myslalem ze male napiecie jest przez co wylaczaja sie niektore rzeczy. Ale zalozylem sprawny akumulator 74ampery i nic nie pomoglo. Co prawda zalozylem go na krotko bo na jakies 10 min ale wydaje mi sie ze gdyby bylo to male napiecie to odrazu po wymianie na dobry powinno byc dobrze. Co jeszcze moze byc przyczyna? Piszcie jesli cos wiecie
stevenek
31-03-2015, 17:38
A sprawdzaliscie same wtyczki przy pompie czy nie sa zasniedziale styki? Mechanik mi kiedys mowil, ze tam lubi wilgoc wejsc i nie ma styku dobrego przez co pompa nie chodzi.
Krzysiek89
31-03-2015, 18:18
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/wspomaganie-24876/
piecza66
31-03-2015, 21:39
Sprawdź styki na pompie, te grube zasilające, poruszaj nimi. To stary problem crom, nie jesteś pierwszym który się z tym boryka. Sam się z tym męczyłem, najlepiej przeczyścić styki przy pompie.
robert240489
01-04-2015, 17:49
Wlasnie sie uporalem z problemem wspomagania tak jak koledzy pisali rozpiolem wtyki od pompy troche psiklem wd40 zalozylem od nowa i narazie jest ok, kontrolka zgasla a wspomaganie wrocilo. Tylko teraz nie wiem skad i dlaczego nagle zapalila mi sie kontrolka od airbagu... Jesli ktos ma jakas rade co moze byc przyczyna prosze napisac. Z gory dzieki
Dobrze, ze udalo się rozwiazac problem ze wspomaganiem, a z kontrolka airbagu miałem podobnie po wykasowaniu
błędu problem nie wrócił
mirek8423
02-04-2015, 00:15
troche psiklem wd40 wd nie rozwiąże problemu, popsikaj kontakt sprejem do połączeń elektrycznych
rozpiolem wtyki od pompy troche psiklem wd40
Panowie, zadbajcie chociaż trochę o poziom gramatyki i ortografii, bo od czytania takich "kwiatków" to aż zęby bolą:mad:
I nie wierzę, że takie słówko nie podświetla się w autokorekcie... Więcej chęci - proszę....
Sorry za OT.
Witam,
czy komuś po zastosowaniu tego zestawu naprawczego problem powrócił?
Od roku mam problem ze wspomaganiem, ale zanik wspomagania póki co wystapił kilkukrotnie i to zaraz po odpaleniu. Z tego co piszecie (tu i w innych tematach), wspomaganie może paść również w czasie jazdy, a do tego nie mogę pozwolić. Zwłaszcza, że od jakiegoś czasu współużytkuję samochód z żoną.
Próbowałem się dostać do pompy, wtyczek i styków, ale strasznie mało tam miejsca. Muszę ściągnąć osłonę silnika i może wtedy bedzie łatwiej.
Zauważyłem natomiast, że u mnie też ASOwski zestaw naprawczy jest już zastosowany, a mimo to problem występuję.
Gdy przed rokiem o problemie wspomniałem mechanikom, dostałem wtedy informację, że taka wiązka już jest i niestety wini pompa, która jest do regeneracji.
Nie wiem czy w ogóle jest sens grzebać we wtyczkach, czy od razu zainteresować się wymianą.
Polecicie jakąś firmę we Wrocławiu?
wiosną miałem kilka przypadków że wspomaganie nie działało po odpaleniu auta a i w trakcie jazdy kilkakrotnie się wyłączało , dostęp do wtyczek jest dość kłopotliwy ( praca tylko z kanału) po wyczyszczeniu i podgjęciu pinów jak na razie spokój
@Krz87
grzebnąć zawsze jest sens. możesz uniknąć sporych kosztów.
jeśli jest podejrzenie pompy to możesz również przetestować dodatek do oleju do wspomagania
Dodatki : Dodatek ATF 5135 (http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=1&virtuemart_category_id=1&Itemid=29)
ja zalałem go przed regeneracją przekładni żeby zmniejszyć wycieki, nie mogłem oddać do regeneracji od razu bo auto było potrzebne.
po dolaniu dodatku, jak już się dokładnie z olejem wymieszał zauważyłem że układ kierowniczy zaczął dużo spranej działać. pomogło zapewne nie tylko na wycieki ale i na działanie pompy. nie było to moje subiektywne odczucie. żona też zauważyła poprawę a nie wiedziała o dolewce tego płynu.
@maka131, dzięki, ale chyba już sobie odpuszczę dodatki.
Wczoraj w nocy wracałem całe miasto bez wspomagania i akurat żonie musiało paść. Na powrocie spróbowałem jeszcze raz pogrzebać przy wtyczkach i załapało. Dzisiaj już jechałem normalnie.
Jutro podstaram się rozebrać te wtyczki, bo ewidentnie coś jest z nimi nie tak, ale dalej będę obstawiał pompę. Głośno się zachowuje przy ruszaniu kierownicą. Jak wtyczki problemu nie rozwiążą, to udam się do fachowca.
Ktoś poleci kogoś we Wrocławiu?
Ps. Po ściągnięciu osłony silnika jest na tyle miejsce z góry, aby się do nich w miarę sensownie dostać?
Gdzieś czytałem komentarz, że trzeba to robić z kanału, a takie możliwości nie mam.
jeśli ruszyłeś kablami i pomogło to ewidentnie jest tam jakiś problem.
lepiej to sprawdzić, bo możesz się zdziwić i kiedyś auto Ci nie odpali.
jeśli pompa hałasuje to też może się kończyć.
jeśli dobrze pamiętam do układu wchodzi 0,7 l oleju.
spróbuj go ściągnąć ze zbiorniczka strzykawka i zalej świeżym, może się coś poprawi. bańkę oleju do skrzyni automatycznych oraz wspomagania o pojemności 1l kupisz za ok 15 zł. koszt niewielki a na pewno nie zaszkodzi zalać pompy świeżym olejem.
Gianluca
26-12-2018, 21:39
@krz87,
I am facing the same problem that you had. I am thinking to replace the cable of the pump with the new one as many people in forums point to this as a source of the problem. Have you resolved yours? If so, where in Wroclaw?
milanmielec
09-01-2019, 08:50
Panowie i mnie również dopadł temat wspomagania, raz poprzedniej zimy na chwile przestalo działać a teraz juz na dobre. Doszedłem więc do wniosku śledząc forum, że można spróbować psiknac kontakt sprayem i da to rade. Jednak ku mojemu zdziwieniu nie mogłem wypiąć z pompy środkowego złącza gdyż dopatrzyłem się że już ktoś tam grzebał i spiął ten przewód tzw. Trytką.
I teraz nie wiem czy to rozciac i wyczyścić etc. Gorzej jak ta wtyczka jest uwalona i zrobiona prowizorka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
zaviaseq
17-01-2019, 16:55
musisz takiego "cycka" na wtyczce nacisnąć
Ja dodatkowo po odpięciu wtyczki biorę igłę (taką grubą) i doginam blaszki, tak żeby bardziej dociskały piny w pompie
żeby było łatwiej odpinam jeszcze jedną mniejszą wtyczkę od trony silnika, wtedy jest lepszy dostęp do tej dużej wtyczki
zaviaseq
17-01-2019, 18:44
czy to nie jest ta wtyczka ??
34619
milanmielec
17-01-2019, 19:02
czy to nie jest ta wtyczka ??
34619Dokladnie ta wtyczka. Wszystko bylo by proste tylko poprzedni właściciel spiął tą wtyczke paskiem zaciskowym do pompy. Jakas dziwna prowizorka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
zaviaseq
17-01-2019, 19:06
15 zł na alledrogo
1K0971955
milanmielec
17-01-2019, 19:15
15 zł na alledrogo
1K0971955Super. Dzięki będę musial przerobić ten wtyk. A powiedz mi jeszcze czy przewody trzeba wlutować do wtyku czy jak ?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
zaviaseq
17-01-2019, 19:20
Dopiero co to znalazłem :)
Sam zamawiam i zobacze czy pasuje
milanmielec
17-01-2019, 19:24
Aaa ok. U mnie póki co jak mrozy minęły wspomaganie wróciło heh.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
zaviaseq
22-01-2019, 11:14
Wtyczka jest za duża :/
milanmielec
22-01-2019, 11:16
No to lipa :(
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
To nie jest ta wtyczka, ona nie pasuje do Fiata i Opla.
Musi być taka żeby pasowała do tego gniazda na dołączonym zdjęciu.
Puki co nikomu nie udało się znaleźć takiej wtyczki do kupienia.
34672
zaviaseq
22-01-2019, 20:59
Oryginał 72,55 Euro (FIAT ePER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE&SEARCH_TYPE=codpart&KEY=ADV_SEARCH&PART_COD=51844351&))
zamiennik na ebayu 35,40 Funtów (https://www.ebay.co.uk/itm/POWER-WIRING-ELECTRIC-PUMP-ELECTRO-GUIDE-FIAT-CROMA-CODE-51844351-CAR-AUTOMOTIVE/252431549836?fits=Model%3ACroma&hash=item3ac617c58c:g:-nAAAOSwT6pVg8SO:rk:14:pf:0)
numer katalogowy - 51844351
milanmielec
22-01-2019, 22:38
Cena kosmiczna jak na taką pierdułkę.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Odgrzebuję temat. Czy ktoś montował we własnym zakresie wiązkę naprawczą numer fiat 51844351 / 71777052. Czy wiązkę od strony dwóch luźnych pinów podpina się pod klemy aku czy w jakieś konkretne miejsce. Informacje dostępne na forach wskazują, że bezpośrednio pod aku ale to sugerowało by, że na pompie będzie nonstop zasilanie niezależnie od zapłonu a to wydaje się być co najmniej dziwne.
Tak jest, jak odepniesz tylko masę od akumulatora to na + pompy jest cały czas napięcie.
Dzięki za odpowiedź, póki co wiązka niepotrzebna, wystarczyło rozpięcie kostki na pompie i porządne czyszczenie pinów. Od tego momentu jest OK.
maciek199
03-11-2022, 21:10
Cześć, ma ktoś zdjęcie poglądowe jak podłączyć wiązkę naprawczą do akumulatora? Wiązka już przyszła ale nie bardzo wiem jak ją podłączyć.
Edit.
Ok, znalazłem film na yt. Trzeba wypiąć kable które aktualnie są przypięte do klem i podmienić na nowe.
Poniżej link do filmiku dla potomnych jakby ktoś jeszcze kiedyś szukał.
https://youtu.be/l2Chdo5P-W0
September
08-01-2023, 18:23
Wlasnie sie uporalem z problemem wspomagania tak jak koledzy pisali rozpiolem wtyki od pompy troche psiklem wd40 zalozylem od nowa i narazie jest ok, kontrolka zgasla a wspomaganie wrocilo. Tylko teraz nie wiem skad i dlaczego nagle zapalila mi sie kontrolka od airbagu... Jesli ktos ma jakas rade co moze byc przyczyna prosze napisac. Z gory dzieki
cześć , czyszczenie wtyczki jest chwilowe, na allegro są wtyczki od vectryc kupiłem ostatnio taką za 38 zł, do tego 2 przewody 16mm2 i 2 złączki na aku wszystko wyszło około 50zł ,nie powiem ci długości ,ułożyłem sobie na wzór linkę tak jak mi pasowało i takie mi jeden człek załatwił, z takim bypassem jeździłem ponad pół roku i znów wspomaganie padło . sprawdzałem ładowanie i niby ok 13,9 14v , przypomniałem sobie ,że kiedyś w netto kupiłem taką ładowareczkę z usb i wyświetlaczem woltów ,okazało się że przy ostrym kręceniu kierą po chwili napięcie zaczęło spadać do 11,7 ,a jak spada napięcie rośnie prąd i przegrzewa styk we wtyczce i to minusowy ,wymieniłem regulator , odpaliłem cromę i wspomaganie na chwilę wróciło , wk...ny wyciągnąłem styki z wtyczki ,wyczyściłem , ten minusowy zrobił się luźny lekko go ścisnąłem i tak jeżdżę od marca , zauważyłem, że przewody na wiązce trochę tą wtyczkę naciągają ,mam w planie zmontować nową ,ale przedłużę te przewody , takie moje doświadczenia z tum wspomaganiem, a bypass na allegro kosztuje 450 zł
el_homer
09-01-2023, 08:04
też w zeszłym roku robiłem, kupiłem dokładnie tą wtyczkę.
i nie wiem co bardziej mnie wku#wia i irytuje- rozwiązanie tego od strony technicznej(ewidentna wada projektowa, jak myśle), czy absolutny brak dostepu, by cokolwiek tam zrobić, przy tej wtyczce.
no dramat.42524
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.