PDA

Zobacz pełną wersję : bravo 1.2 16v problem z odpalaniem a alternator



tomekbravo94
25-03-2015, 01:02
Czy problem z odpalaniem może być spowodowany źle pracującym alternatorem? Napięcie ładowania 13,5v styki oraz masa oczyszczone dla rozwiania jakichkolwiek wątpliwości akumulator wymieniony w połowie września a rozrusznik regenerowany w zeszłym roku w czerwcu. Gdzieś czytałem że klinujacy się w stojanie wirnik może powodować problemy przy odpalaniu. A sam problem wygląda tak bez reguły czy na zimnym czy na groracym silniku rozrusznik robi niecałe 1/2 obrotu i staje jakby napotkał ogromny opór po chwili znów zaczyna kręcić i odpala auto. Drugie pytanie czy alternator od auta z Klimą i bez klimy mają jednakowe mocowania. Pytam o to bo gdy byłem u elektryka regenerować rozrusznik powiedział mi że mam alternator do auta bez klimy (najprawdopodobniej oryginalny gdzyż poprzedni właściciel dołożył klimę w serwisie fiata). A ja chciałbym założyć mocniejszy do wersji z klimą czy to możliwe?

markshall
25-03-2015, 23:28
A sam problem wygląda tak bez reguły czy na zimnym czy na groracym silniku rozrusznik robi niecałe 1/2 obrotu i staje jakby napotkał ogromny opór po chwili znów zaczyna kręcić i odpala auto.
To niestety wygląda na problem z rozrusznikiem, może ta regeneracja nie była zbyt kompleksowa?


Drugie pytanie czy alternator od auta z Klimą i bez klimy mają jednakowe mocowania.
Tego niestety nie wiem, w 1.2 16V CF2 alternator w wersji z klimą jest na górze a bez klimy na dole, ale jeśli Ty masz rocznik 2001 to jest to CF3 i tam może być inaczej.
Ale alternator zawsze możesz wymienić, ale po co?

tomekbravo94
26-03-2015, 00:01
Regeneracja tulejek rozrusznika sprawdzony bendix szczotki oraz elementy wewnątrz. Elektryk powiedział że rozrusznik "wygląda jak nowy". Jest to solidny fachowiec naprawiał nam już kilka samochódw i nigdy nie było problemu. A alternator mam zamontowany przy kolektorze ssącym napędzany poprzez podwójną rolkę na kompresorze klimy a kompresor z rolki na wale czy tak jest fabrycznie czy to jakaś fanaberia człowieka który tą klimę dołożył? Alternator chce wymienić gdzyż mam tam 60A zamiast 90A który powinien być w autach które mają fabryczną klimatyzację

markshall
26-03-2015, 00:07
Czyli masz 3 krótkie paski tak jak ja?(wał<->pompa wspomagania, wał<->klima, klima<->altek) Tak jest fabrycznie.

Aleks1994
28-03-2015, 07:08
A sam problem wygląda tak bez reguły czy na zimnym czy na groracym silniku rozrusznik robi niecałe 1/2 obrotu i staje jakby napotkał ogromny opór po chwili znów zaczyna kręcić i odpala auto.

Read more: http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/bravo-1-2-16v-problem-z-odpalaniem-alternator-28111/#ixzz3Veb1DlkQ
Mam identyczny problem w swojej Bravie 1.6 16v, u mnie jest nawet gorzej bo po pierwszej "blokadzie" nie występuje drugie "pchnięcie" rozrusznika. Zazwyczaj wystarczy poczekać pare sec lub minut, albo próbować startować na biegu bez sprzęgła....:confused:

Alternator był regenerowany chyba w 2013stym, a akumulator w połowie 2014 wymieniany na nowy.

tomekbravo94
01-04-2015, 10:19
U Ciebie może to być problem z tulejkami rozrusznika z tego co się orientuję też dość częsta usterka w tych fiacikach. I tak mam takie samo ułożenie pasków.

tomekbravo94
14-04-2015, 14:03
Po wymianie alternatora znacznie się poprawiło. Czy te fiaciki miały problemy z kostkami stacyjek??

markshall
14-04-2015, 14:30
Czy te fiaciki miały problemy z kostkami stacyjek??
Nie wiem czy awarie kostki stacyjki po 15 latach można nazwać problemami, aczkolwiek sam w zeszłym roku wymieniałem ;)

tomekbravo94
14-04-2015, 14:31
Aha dzięki
A jak dużo przy tym roboty??

markshall
14-04-2015, 14:34
5 minut ;)