PDA

Zobacz pełną wersję : za wysoki czas wtrysków -przyczyny



trasek
22-03-2015, 20:17
witam!
zakładam nowy temat, ale chciałem skupić sie na tylko jednej usterce -mianowicie za wysokim czasie wtrysków. Byłem ostatnio u gazownika na regulacji kuchenki -stwierdził, że nic nie może zrobić ponieważ czas wtrysków jest za wysoki(od 5 do 6,5) i sama kalibracja przy takim wtrysku nie ma sensu -moje pytanie brzmi -jaka może być przyczyna?
na początku myślałem, że to mapsensor -jednak przejechałem na samej benzynie 60-80km i zupełnie nic nie pomogło -wymieniłem również sondę lambdę (fakt na używkę ale po podłączeniu do komputeraz zakres pracy jest prawidłowy) -czy może być to wina samych wtrysków?

boch
23-03-2015, 11:05
nie wiem dlaczego, ale przy okazji tamtego tematu myślałem, że masz za wysoki czas na jednym wtrysku, natomiast pozostałe są w normie. skoro masz za wysoki na wszystkich, to zupełnie zmienia postać rzeczy. być może za wysoki czas wtrysku to kwestia walniętego termostatu, przez który wskazówka temperatury znajduje się w połowie drogi między zimnym a rozgrzanym silnikiem. kup sobie kabel diagnostyczny do Twojego auta:

Interfejs FIAT Alfa Romeo Lancia + Adapter 3 pin (4901360414) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-romeo-lancia-adapter-3-pin-i4901360414.html)

program diagnostyczny znajdziesz w dziale Download.

morski
23-03-2015, 20:44
cześć.Ja miałem podobnie u siebie w 1.2,gazownik powiedział że są wysokie czasy wtrysku (ok 5ms),wymieniłem świece i kable i czasy wtrysku spadły do 2,8-3 ms.

trasek
23-03-2015, 21:47
bardzo dziekuję za odpowiedz -ja wymieniłem kable i świece i niestety nie pomogło -co do walniętego termostatu -myślisz, że to właśnie może być przyczyną? dziś znowu zrobiłem 100km i strzałka ciągle w granicach 55 stopni -na postoju dochodzi tak do 85-90
W środę jadę do mechanika -samochód już drugi raz bedzie podpięty pod kompa -oprócz temperatury"żeczywistej" chcę aby mechanik doszedł dla czego samochód tak nierówno pracuje i o co chodzi z tymi wtryskami (ale jakoś nie wierzę w trafność diagnozy bo z natury jestem pesymistą):)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

i jeszcze jedno -czy termostat to jadna z tych części której nie mozna kupować ze szrotu? nowy to koszt około 120-140 zł a w szrocie dostanę za 40-50 wiec różnica spora, ale czy warto?

_adi
23-03-2015, 21:54
Termostat lepiej kupić nowy - wydatek i tak nieduzy. A co do kompa kup sobie ten kabel - coś czuje ze i tak wyjdzie Cię to taniej

marcij
23-03-2015, 22:11
i jeszcze jedno -czy termostat to jadna z tych części której nie mozna kupować ze szrotu? nowy to koszt około 120-140 zł a w szrocie dostanę za 40-50 wiec różnica spora, ale czy warto?

Termostatu ze szrotu nie bierz. Sam tego nie przerabiałem, ale gdzieś czytałem, że w 1.6 termostat jest rozbieralny i można wymienić sam wkład za 20-30zł. A nawet jak nie każdy, to na pewno są dostępne rozbieralne obudowy.

boch
23-03-2015, 22:15
zanim kupisz termostat, sprawdź jaką posiadasz wersję, bo są dwa rodzaje. na 1 i na 2 czujniki. podejrzewam, że masz termostat na 2 czujniki, taki jak na aukcji poniżej:

TERMOSTAT VERNET FIAT PALIO LANCIA DELTA 1.6 16V (5085239525) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/termostat-vernet-fiat-palio-lancia-delta-1-6-16v-i5085239525.html)

jak sprawdzić? termostat znajduje się pod cewką zapłonową, więc prawdopodobnie zajdzie konieczność jej zdemontowania. zdejmujesz klemę minusową aku, odłączasz zasilanie cewki, wyciągasz przewody WN z cewki, odkręcasz 3 śruby mocujące cewkę. tyle. pamiętaj żeby nie pomylić przewodów WN jak będziesz je podłączał ponownie. na cewce masz wytłoczone numery 1 2 3 4. odpowiadają one cylindrom silnika. 1 cylinder to ten najdalej od cewki czyli po lewej - najdłuższy przewód WN. 4 to ten najbliżej cewki - czyli najkrótszy przewód WN.

trasek
23-03-2015, 22:40
ok dzięki za radę -a czy płyn jakiś trzeba zlać? ewentualnie jaki dolać ponownie? czy trzeba będzie odpowietrzyć układ ?

boch
23-03-2015, 22:51
post wcześniej napisałem jak sprawdzić jaką posiadasz wersję termostatu. do tego nie potrzeba spuszczać płynu z chłodnicy. co innego wymiana termostatu. to już grubsza impreza. jeśli jesteś na bakier z mechaniką lepiej oddaj auto do fachowca.

trasek
27-03-2015, 14:21
witam.
Wymieniłem sonde lambda -czas wtrysków spadł z około 6 na 4.2 -wiec jest już dobrze, ale z tego co wiem powinno być coś koło 3.2. Mechanik mówił, że trzeba na nowo wgrać mapę wtrysków -czy ktoś sie orientuje ile taka usługa może kosztować? musze wiedzieć aby nie dać nabić sie w butelkę.
Samochód cały czas jednak chodzi nierówno -możliwe, że jest to wina cewki?
Do tego wyszedł jeszcze jeden problem -pali mi i gaz i benzynę -prawie nic nie jeżdżę na benzynie(tylko uruchomienie i jakieś 2-3km aż sie przełączy) a co tydzień musze wlewać w bak 50zł. Zauważyłem, że benzyny ubywa znacznie jak jadę powyżej 100-120km -ale najpierw muszę wyjść z czasem wtrysków i z tym problemem podaje do gazomistrza