PDA

Zobacz pełną wersję : Croma opinie pozytywne i nagatywne



adikojot1
18-03-2015, 05:29
Witam Serdecznie ;)



Drodzy użytkownicy w związku z tym,że w piątek 13-stego moje piękne Bravo które nabyłem w salonie lat temu 6 uczestniczyło w kolizji szukam aktualnie nowego auta ponieważ na 99% będzie to szkoda całkowita (chociaż auto nie jest wcale mocno uszkodzone)..

Tak czy siak po Uno,Punto,Marei,dwóch Stilo i Bravo nastał czas na Cromę..?

I tu rodzi się moje pytanie..

Jak się sprawują wasze Cromy,jak trakcyjnie ,awaryjnie..
Jaki silnik wybrać ,na co zwrócić uwagę ,w jakim przedziale szukać ,kiedy mniej więcej zaczynają się większe problemy (dwumas itp-chodzi o przebieg).

Jak ze spalaniem ,czy części od Bravo 1.9 MultiJeta 120KM są dokładnie te same w Cromie 1.9MultiJet 120KM.?

Jak z występowaniem filtra DPF .?

Benzyna,diesel.?

Jakie macie przebiegi.?


Proszę o wszystkie opinie ,bo wszystko wskazuje na ,że czas zacząć szukać.

miras
18-03-2015, 09:38
Witam Serdecznie ;)



Drodzy użytkownicy w związku z tym,że w piątek 13-stego moje piękne Bravo które nabyłem w salonie lat temu 6 uczestniczyło w kolizji szukam aktualnie nowego auta ponieważ na 99% będzie to szkoda całkowita (chociaż auto nie jest wcale mocno uszkodzone)..

Tak czy siak po Uno,Punto,Marei,dwóch Stilo i Bravo nastał czas na Cromę..?

I tu rodzi się moje pytanie..

Jak się sprawują wasze Cromy,jak trakcyjnie ,awaryjnie..
Jaki silnik wybrać ,na co zwrócić uwagę ,w jakim przedziale szukać ,kiedy mniej więcej zaczynają się większe problemy (dwumas itp-chodzi o przebieg).

Jak ze spalaniem ,czy części od Bravo 1.9 MultiJeta 120KM są dokładnie te same w Cromie 1.9MultiJet 120KM.?

Jak z występowaniem filtra DPF .?

Benzyna,diesel.?

Jakie macie przebiegi.?


Proszę o wszystkie opinie ,bo wszystko wskazuje na ,że czas zacząć szukać.

Gdyby tu odpowiedzieć na te wszystkie pytania, to byłoby drugie forum :roll:Szkoda powielać wątki, które na tym forum już były. Wszystko, co cię interesuje. Lepiej powiedz, jaki masz budżet, w jaki rocznik chcesz celować i jakie przebiegi robisz miesięcznie (trasa/miasto)

bob96
18-03-2015, 10:49
Proszę o wszystkie opinie ,bo wszystko wskazuje na ,że czas zacząć szukać.

Miałem podobny dylemat jak Ty. Poczytałem na forum na temat Cromki, jest dużo pomocnych danych.. Korzystałem też z Google. Najpierw byłem zdecydowany na Crome z silnikiem benzynowym z możliwością założenia w przyszłości gazu. Poprzednie auta Tempra i Marea były zasilane gazem,w sumie 14 lat. Po głębszym namyśle i opiniach na temat silników diesla postawiłem na zakup Cromy 1.9 150 KM z automatyczna skrzynia biegów. Była to dla mnie nowość, gdyż jest to pierwsze auto diesla i z automatem :D od sierpnia przejechałem już 10 tyś. kilometrów i jestem zadowolony :happy:
Tak jak kolega miras napisał, sprecyzuj swoje oczekiwania będzie łatwiej coś doradzić.

adikojot1
18-03-2015, 15:49
Miałem podobny dylemat jak Ty. Poczytałem na forum na temat Cromki, jest dużo pomocnych danych.. Korzystałem też z Google. Najpierw byłem zdecydowany na Crome z silnikiem benzynowym z możliwością założenia w przyszłości gazu. Poprzednie auta Tempra i Marea były zasilane gazem,w sumie 14 lat. Po głębszym namyśle i opiniach na temat silników diesla postawiłem na zakup Cromy 1.9 150 KM z automatyczna skrzynia biegów. Była to dla mnie nowość, gdyż jest to pierwsze auto diesla i z automatem :D od sierpnia przejechałem już 10 tyś. kilometrów i jestem zadowolony :happy:
Tak jak kolega miras napisał, sprecyzuj swoje oczekiwania będzie łatwiej coś doradzić.

Dzięki za info Panowie,

Budżet na auto to około 22.000-24.000zł.
Nie zależy mi aż tak na roczniku ,ale na stanie mechanicznym auta.
Dużo czytałem - raporty o awaryjnościach,bolączkach i zaletach ,ale wiecie jak to jest.. Wolałbym poznać opinie osób które na użytkują te auta na co dzień.
Z Bravo byłem bardzo zadowolony.. Oleje,filtry,klocki,a przez 6 lat zaledwie 280zł na naprawy - fakt byłem jedynym użytkownikiem.

Auto ma być jeżdżone generalnie 50/50.
Miesięczny przebieg około 1000-1500km.
Poszukuję info na temat dpf w Bravo 2008 go nie było..

Czego można spodziewać się w tej kwocie .?


:)

Karas
18-03-2015, 16:11
Posiadam w rodzinie cromke od 5 lat z ,silnikiem 1.9 JTD 150KM Automat. W ciągu tych 5 lat 2 razy padł alternator i żadnych niespodzianek więcej nie było związanych z ,,silnikiem".
Jeśli większość km robisz w mieście polecam usunięcie filtra dpf,zapychał się średnio raz na 1,5 miesiąca i trzeba było robić wypalanie komputerowe,aż w końcu już się nie nadawał do użytku. Moim zdaniem jeśli chodzi o zawieszenie bolączką są tylne wahacze górne(banany) z tyłu,ale można wymienić same tuleje,które nie kosztują majątku.

pezet3
18-03-2015, 17:52
Jeśli większość km robisz w mieście polecam usunięcie filtra dpf,zapychał się średnio raz na 1,5 miesiąca i trzeba było robić wypalanie komputerowe,aż w końcu już się nie nadawał do użytku.
To że dpf się często zapycha i często dopala to nie wina dpf'u. To jest jedynie skutek nie domagania jakiegoś układu. Ja użytkuję auto w mieście, przejechane mam już 14 tyś km i ŻADNEGO ALE TO ŻADNEGO problemu z dpf'em nie mam. Nigdy nie musiałem go dopalać komputerowo a dodam że dopala mi się średnio co 600 km. Jedyną uwagę jaką muszę poświęcić to moment wypalania.
Także uważam że jak wszystko z autem w porządku ( turbina, wtryski...) to i nie ma problemu z dpf'em.

adikojot1
18-03-2015, 17:58
Posiadam w rodzinie cromke od 5 lat z ,silnikiem 1.9 JTD 150KM Automat. W ciągu tych 5 lat 2 razy padł alternator i żadnych niespodzianek więcej nie było związanych z ,,silnikiem".
Jeśli większość km robisz w mieście polecam usunięcie filtra dpf,zapychał się średnio raz na 1,5 miesiąca i trzeba było robić wypalanie komputerowe,aż w końcu już się nie nadawał do użytku. Moim zdaniem jeśli chodzi o zawieszenie bolączką są tylne wahacze górne(banany) z tyłu,ale można wymienić same tuleje,które nie kosztują majątku.


Okej.

Pytanie nr 1. Czy w każdej Cromie mamy do czynienia z dpf'em ,czy tylko od któregoś rocznika.?
Pytanie nr 2. Jakie przebiegi mają wasze auta i czego w/w kwocie mogę się spodziewać.?

Krzysiek89
18-03-2015, 18:01
Kolego nie każda Croma miała fabrycznie montowany DPF. Moja nie posiada go od nowości kupiona w kraju - ASO Polska, silnik 1.9 JTD 150KM Manual.

adikojot1
18-03-2015, 18:26
Kolego nie każda Croma miała fabrycznie montowany DPF. Moja nie posiada go od nowości kupiona w kraju - ASO Polska, silnik 1.9 JTD 150KM Manual.

Widzę kolego 2007 ,czyli chyba coś w tym jest ,że te nasze krajówki do 2008 go nie miały,bo ta sama sytuacja tyczy się mojego Bravo.

A jak z awariami ,przebieg.?

Krzysiek89
18-03-2015, 18:35
Tak dokładnie kolego z tego co wiem nie wszystkie krajowe miały to cudo - była możliwość wyboru podczas konfiguracji nowego modelu w ASO - opcja z DPF była za dopłatą - co niektórzy by dziś dopłacili żeby tego nie mieć od nowości.
Przebieg ponad 220 tysięcy km oczywiście w 100% oryginalny.
Z takich większych awarii - wymiana EGRu, wymiana przednich sprężyn - jedna pęknięta była, wymiana alternatora, wymiana przedniej piasty - chociaż łożysko nie huczało to wydawało dziwne piski więc z czystego komfortu poleciało do kosza, przednie łączniki stabilizatora ale myślę że takie naprawy na naszych drogach to norma, musisz zwracać uwagę na skrzynie manualne M32 - słynne z awaryjności - huczące łożyska 6-biegu - zalecana wymiana oleju w skrzyni, świece żarowe 2 szt. Chyba to wszystko z bolączek więc myślę że nie jest tak źle. Koła dwumasowego ani sprzęgła do dzisiaj nie ruszałem i póki co nie sprawia żadnych problemów.

Karas
18-03-2015, 18:51
To że dpf się często zapycha i często dopala to nie wina dpf'u. To jest jedynie skutek nie domagania jakiegoś układu. Ja użytkuję auto w mieście, przejechane mam już 14 tyś km i ŻADNEGO ALE TO ŻADNEGO problemu z dpf'em nie mam. Nigdy nie musiałem go dopalać komputerowo a dodam że dopala mi się średnio co 600 km. Jedyną uwagę jaką muszę poświęcić to moment wypalania.
Także uważam że jak wszystko z autem w porządku ( turbina, wtryski...) to i nie ma problemu z dpf'em.

Może cromy po FL miały rozwiązany jakoś ten problem-nie wiem. Samochód w rodzinie zrobił już ponad 50 tyś km i nigdy nie było żadnych problemów z niczym(Oprócz dpf), wszystko jest w porządku, nie mam pojęcia dlaczego się tak działo. Może dlatego że cromka jest często odpalana i gaszona (Dużo krótkich dystansów),a z tego co słyszałem to diesle tego niestety nie uwielbiają

Python28
18-03-2015, 18:52
Każdy samochód wymaga wkładu finansowego po przejechaniu 200 tyś km zawsze coś ulegnie zużyciu czy uszkodzeniu. Nasze samochody nie są produkowane od 4 lat więc 90 % ma przebieg w okolicach tych właśnie 200 tyś nie ma się co czarować i wierzyć w cuda, nikt nie kupuje tak dużego auta żeby nim nie jeździć. Nie jest to jednak auto które psuje się jakoś ponad przeciętną, silniki w innych samochodach są dużo bardziej awaryjne do tego w Fiacie zastosowano osprzęt który z pośród większości silników wysokoprężnych jest chyba najlepiej przystosowany do naprawy. Słowem nie ma się czego bać tylko brać i jeździć.

anarchoman
18-03-2015, 19:28
Potwierdzam to co już tutaj było powiedziane - też mam Cromę (od 2 tygodni) kupiona w kwietniu 2007 w polskim salonie, wersja 1,9 150KM diesel i fabrycznie nie ma DPF. A przebieg- no cóż - 297000, ale co ważne udokumentowany i sprawdzony :)

Krzysiek89
18-03-2015, 22:25
Jeszcze do tego wszystkiego mogę dorzucić problem ze wspomaganiem układu kierowniczego - diagnoza we fiacie uszkodzona pompa do wymiany - o wycenie lepiej nie wspominać. Okazało się ze wystarczyło przeczyścić styki na kostce doprowadzającej zasilanie do pompy. Od tego czasu do dzisiaj spokój więc nie każda awaria od razu wiąże się z wydatkami.

Lucek_
19-03-2015, 20:41
Croma to kolos żrący na mieście 10l/100 km(1.9 automat). Przy 50% jazdy miejskiej wybrałbym bravo. Croma sprawdza się na długich trasach (wyciszenie). W mieście jej masa i rozmiary są wadą.

scrabit
19-03-2015, 21:20
To że dpf się często zapycha i często dopala to nie wina dpf'u. To jest jedynie skutek nie domagania jakiegoś układu. Ja użytkuję auto w mieście, przejechane mam już 14 tyś km i ŻADNEGO ALE TO ŻADNEGO problemu z dpf'em nie mam. Nigdy nie musiałem go dopalać komputerowo a dodam że dopala mi się średnio co 600 km. Jedyną uwagę jaką muszę poświęcić to moment wypalania.
Także uważam że jak wszystko z autem w porządku ( turbina, wtryski...) to i nie ma problemu z dpf'em.

I podpisuje się pod tym!
Moje sugestia to uwzględnić w pakiecie startowym, poza rozrządem, klapy wirowe i egr..

eror
19-03-2015, 21:25
Zawsze przerażała mnie wizja rozbiegania silnika. Podobno klapy wirowe w silnikach Fiata, gdy komputer zauważy przyrost obrotów ponad miarę, zostaną automatycznie zamknięte.
W ten sposób komputer sam zadusi silnik.
Jak klapy zostawiłem.

pezet3
19-03-2015, 21:32
Dla mnie większym prawdopodobieństwem było urwanie się klapki ( podobno bardziej podatny kolektor plastikowy niż metalowy) i spustoszenie silnika niżeli rozbiegnięcie się silnika, oczywiście w skutek nieprawidłowo działającego dpf'a i wymieszaniu paliwa z olejem.
Ja klapy i egr wywaliłem ale zostawiłem za to dpf'a :-P

Capsel
19-03-2015, 21:46
Zawsze przerażała mnie wizja rozbiegania silnika. Podobno klapy wirowe w silnikach Fiata, gdy komputer zauważy przyrost obrotów ponad miarę, zostaną automatycznie zamknięte.
W ten sposób komputer sam zadusi silnik.
Jak klapy zostawiłem.


A to ciekawe.... bo one do tego nie służą...
Klapy wirowe zmieniają długość kanału dolotowego :cool:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Croma to kolos żrący na mieście 10l/100 km(1.9 automat). Przy 50% jazdy miejskiej wybrałbym bravo. Croma sprawdza się na długich trasach (wyciszenie). W mieście jej masa i rozmiary są wadą.

Oj tam oj tam
Za wygodę (automat) trzeba płacić :smile:
150KM w manualu i całą zimę wyłącznie dojazdy do pracy 10 km w jedną stronę przez miasto lub 20 autostradą ale wtedy często sprawdzam Vmax. Średnia z ostatnich 2500km - 7,8 l/100km

Tu jest sporo raportów spalania, moje obie Cromki też tam są
www.autocentrum.pl/spalanie/fiat/croma/ii/silnik-diesla-1.9-16v-jtd-multijet-150km-2005-2010/

eror
19-03-2015, 21:52
Eee, dpf-a i EGR-u też już nie ma a kolektor metalowy.

adikojot1
20-03-2015, 16:55
Okej dzięki za wszystkie info.

Panowie mam jeszcze jedno pytanie.. A jak z silnikami benzynowymi w tych autach i ewentualnym gazem.?

Nie robimy dużo przebiegów więc pytanie czy diesel używany nie będzie za chwilę zbyt drogi w utrzymaniu.


Dzięki za opinie.!