PDA

Zobacz pełną wersję : Zmiana miejsca wtryskiwaczy- kody imo



pezet3
09-03-2015, 18:36
Witajcie panowie,

dzisiaj miałem wymieniane podkładki pod wtryskiwaczami, po tym wszystkim auto odpaliło i przeszło w tryb awaryjny. Błąd niskiego ciśnienia na listwie który wywaliło został skasowany i już sie nie powtórzył. Auto odpala ładnie ale czuc minimalne szarpniecia.Sprawdziłem korekty wtrysków i różnią się od tych sprzed 3 dni.
Wiem że wtryski zostały zamienione miejscami, każdy ma swój kod IMA przypisany do cylindra i jest zapisany w centralce. Zczytałem kod IMA z wtryskiwaczy zaczynając od rozrządu ( czy I cylinder liczony jest od strony RORZĄDU ????) i fizycznie wygląda to tak :

I wtryskiwacz - 8sad6x7aa
II wtryskiwacz -arsk5f5aa
III wtryskiwacz - aiiec27aa
IV wtryskiwacz - 881k7k7aa

a tak to wygląda w centralce ( odczyt przez FES)


I wtryskiwacz - aiiec27aa
II wtryskiwacz -8sad6x7aa
III wtryskiwacz - arsk5f5aa
IV wtryskiwacz - 881k7k7aa

Zamianie uległy 3 pierwsze wtryskiwacze.

Tak wyglądały korekty przed : a tak po :
I cyl 0,48mm3/w 0,01 mm3/w
IIcyl 0,15mm3/w - 0,98mm3/w
III cyl - 0,23mm3/w 0,58mm3/w
IVcyl - 0,40mm3/w 0,37mm3/w

W FES jest opcja przypisania kodów IMA, pozmieniałbym w centralce miejsca wtryskiwaczy, pytanie czy może coś sie stać czy zostawić tak jak jest?

KOBRA
09-03-2015, 20:00
I wtryskiwacz - 8sad6x7aa
II wtryskiwacz -arsk5f5aa
III wtryskiwacz - aiiec27aa
IV wtryskiwacz - 881k7k7aa
Musisz wprowadzić do ECU tak jak teraz jest.
To co pokazuje Multiecuscan to tak jak wtryskiwacze były założone przed demontażem.
W Fiacie pierwszy cylinder jest od rozrządu.

pezet3
09-03-2015, 20:09
Dzięki za odpowiedź, muszę to zrobić natychmiast czy jeden dzień mogę z tym pojeździć. A czy jest potrzebna jakaś karta kodowa do tego czy przejdzie osiowanie bez zadnych wolań o jakis kod?

KOBRA
09-03-2015, 20:17
Możesz pojeździć ,ale może zaświecić ci check engine .
Nie trzeba karty kodowej.
Nie trzeba robić osiowania.
Zmieniasz tylko nr w Ecu silnika .
Proponuję ci abyś zrobił sobie próbę "symulację" w programie bez podłączania do auta .Zobaczysz jak to wygląda.

pezet3
09-03-2015, 21:10
Zmienilem te kody, teraz jak sie dodaje gazu to korekty daza do 0,00 i po puszczeniu gazu osiagaja 0,05 a jak pochodzi na wolnych obrotach to oscyluja w okolicach 0,3-0,4 , silnik nie rozgrzany- temp wody 50 st.C.

scrabit
10-03-2015, 06:18
A cos z wtryskami robiles?

KOBRA
10-03-2015, 08:18
Jest dobrze nie kombinuj .
Korekta wtryskiwacza nie świadczy ,że leją.
Korekta jest po to aby wyregulować płynność obrotów silnika.

pezet3
10-03-2015, 09:02
Wtryski zostaly tylko wyciagniete, wyczyszczone i zmienione podkladki miedziane. Gniazda zostaly wyczyszczone i wyfrezowane a wtryski osadzone na jakiejs pascie zeby sie nie zapiekly.

scrabit
10-03-2015, 17:54
A to czyszczenie na czym polegało?
Myjka ultradźwiękowa?

pezet3
10-03-2015, 18:34
Tego Ci nie powiem bo auto zostawilem u znajomego mechanika. Ale raczej nie ma myjki ultradzwiekowej...

scrabit
10-03-2015, 19:04
Jak będziesz mial możliwość to podpytaj na czym ten zabieg polegal. Co do korekt. Wg mnie bez zastrzeżeń!

pezet3
14-03-2015, 17:00
Wrzuciłem loga z fes'a do tabelki, narazie na zimnym. Zamierzam jeszcze zrobić test dynamicznie na 3 biegu od 1500 obr do 3000 obr.1909819099