PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana tarcz i klocków hamulcowych



piecza66
05-03-2015, 22:21
Mam pytanie dotyczące wymiany tarcz i klocków, zwłaszcza z tyłu. Muszę uporać się z wciśnięciem tłoczka hamulcowego i coś ciężko mi to idzie. Czy on jest wciskany czy jakoś wkręcany? U mnie jest straszny opór i nic nie rusza. Może ktoś coś podpowie.

Python28
05-03-2015, 22:37
Jest wkręcany i jednocześnie wciskany :) Może iść ciężko.

andy5
05-03-2015, 22:39
Tłoczki należy równocześnie wciskać i wkręcać. Ja użyłem ścisk stolarski i klucz od szlifierki. Z tego co pamiętam to przy jednym kole jest lewy gwint a przy drugim prawy. Dobrze jest odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego. Powodzenia

lorak
05-03-2015, 22:57
No nie wiem ja mam wciskane
Oj przepraszam nie doczytałem że chodzi o tył.

andy5
05-03-2015, 23:03
Z przodu są wciskane, z tyłu wciskane i wkręcane.
Tutaj jest opis w Stilo http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/wymiana-klockow-hamulcowych-tyl-15081/

Python28
05-03-2015, 23:24
Jak jest ręczny hamulec to musi być wkręcany.

stevenek
05-03-2015, 23:40
Tłoczki należy równocześnie wciskać i wkręcać. Ja użyłem ścisk stolarski i klucz od szlifierki. Z tego co pamiętam to przy jednym kole jest lewy gwint a przy drugim prawy.

Ja zrobilem sobie prosty przyrzad do wciskania tloczkow. A z tylnymi radzd sobie tak jak kolega napisal, czyli przyrzad + klucz do szlifierki katowej. Gwinty po obu stronach sa standardowe, czyli prawe.

Dodatkowo zaopatrz sie w nasadke torx do odkrecenia jarzma zacisku, rozmiar E18. Jestem na swiezo bo wymienialem kilka dni temu. Dodam tylko, ze u mnie z tylu siedza tarcze 285 mm, nie wiem jakie masz u siebie i czy sruby sa takie same.

piecza66
06-03-2015, 20:08
Dzięki za porady, jakoś się uporałem. Miałem trochę problem z odkręceniem klamry bo śruby były zapieczone ale jakoś poszło.