PDA

Zobacz pełną wersję : fiat brava wskaźnik temperatury płynu chłodniczego



darek83
03-03-2015, 23:15
Witam

Od paru tygodni mam problem z moim Fiatem.
Od zakupu auta wskaźnik temperatury był na swoim miejscu, znaczy na połowie skali. Od pewnego czasu wskaźnik wariuje. Według niego temperatura płynu chłodzącego szybko wzrasta ale na razie nie wkracza na czerwone pole. Potem wskazówka opada na właściwe miejsce. Dzisiaj w Olsztynie był lekki przymrozek i przed powrotem z pracy do domu uruchomiłem samochód, włączyłem klimę i skrobałem szyby. Po 3-4 km wskaźnik wywindował tuż pod czerwone pole. Dotarłem do domu i pod maską :
--płyn chłodniczy jest na maxa czyli nie ubywa
-- olej w normie (bez domieszek płynu chłodniczego)
--odkręciłem kurek od płynu chłodniczego i nic, lekko zasyczało powietrze i tyle, zero ciepła. macałem z każdej strony
--klima i nawiew działa normalnie

Wcześniej byłem z tym na warsztacie, wyjaśniłem sytuację - wymienili termostat i czujnik temperatury i nic nie pomogło. na odchodne poinformowano mnie że jak to nie pomoże to będzie do wymiany uszczelka na głowicy (koszt 800 zł).

jakie jest wasze zdanie, proszę o pomoc.

karwoj25
03-03-2015, 23:35
Połącz się z ECU i zobacz jakie wartości pokazuje temperatura silnika kiedy wskazówka jest tak wysoko. Na 99% zimne luty w liczniku, z silnikiem wszystko OK.

darek83
04-03-2015, 21:21
dzisiaj znowu wskazówka zaczęła wariować. dwa razy puknąłem od góry wskaźnik i wróciła na swoje miejsce, wieczorem sytuacja się powtórzyła. Mam rozumieć że teraz za każdym razem będę musiał używać siły żeby mieć poprawny odczyt temperatury ??? czy to tylko w okresie zimowym ???

karwoj25
04-03-2015, 21:24
Żeby miec poprawny odczyt musiałbyś poprawić zimne luty w liczniku, uderzanie raczej powoduje losowe ustawienie wskazówki ;)

darek83
04-03-2015, 21:34
a jaki to może być koszt ??? dużo przy tym roboty ????

a właśnie a może to być też zapowietrzony układ chłodzenia już sam nie wiem co o tym myśleć???

pawcio78
05-03-2015, 09:12
Miałem identycznie w lancii y 1.2 8V slinik punto. Powodem była uszczelka pod głowicą. Po naprawie uszczelki wskaźnik temperatury stoi jak zaklęty. Przy odpalaniu zimnego silnika najlepiej po nocy sprawdź czy puszcza białego dymka.
Tylko u mnie na gorącym silniku wypychało płyn chłodniczy przy odkręcaniu korka.