Zobacz pełną wersję : odcięcie pompy paliwa przy pracy na LPG
maniacus
28-02-2015, 11:51
Witam! Odkąd kupiłem grande punto zauważyłem że pali dużo benzyny. Mimo że silnik pracuje na PB tylko do przełączenia mam podejrzenia, że wtryski są na tyle zużyte że przepuszczają benzynę i samochód chodzi na gazie ale pali również benzynę. Mam pytanie czy jak odłączę wyłącznikiem pompę paliwa czy pojawi się błąd tudzież inny objaw? Czy silnik rozpozna że pompa paliwa nie pracuje? z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi
Grande Punto 1.2 8V PB+LPG 2007r
Przede wszystkim takich rzeczy się nie robi..
pompy paliwa nieodcina sie tylko w silnikach z bezposrednim wtryskiem paliwa wiec ty smialo mozesz odciac pompe
maniacus
01-03-2015, 13:00
i nie pojawi się żaden błąd na konsoli?
pompy paliwa nieodcina sie tylko w silnikach z bezposrednim wtryskiem paliwa wiec ty smialo mozesz odciac pompe
Głupoty piszesz kolego i za takie radzenie to powinni karać.. A co jak skończy się gaz podczas wyprzedzania? Pomyślałeś chociaż o tym? Ten moment zanim pompa zaciągnie paliwo i poda na wtryski może być kluczowy.. O chłodzeniu wtryskiwaczy już w ogóle nie wspominam..
Glupoty to ty piszesz bo chyba wiele niemasz doczynienia z autami , a podanie paliwa na wtrysk to czas ile trwa mrugniecie oka ,i co do kanstrukcji i montazu ukladow wtryskowych to tez niebardzo wiec zanim zaczniesz obrazac to zajrzyj do literatury
Mało widać aut widziałeś.. Są auta gdzie trwa to sekundę dwie... Ten czas może spowodować że gdzieś się już nie zmieścisz! Żelazną zasadą przy montażu instalacji LPG jest nieodłączanie pompy paliwa - silnik w każdym momencie powinien móc natychmiastowo przejść na zasilanie benzyną. Wtryski przy pracy na gazie powinny być chłodzone. Nie zamierzam się z Tobą kłócić, jak chcesz pisać farmazony to pisz sobie co chcesz - to forum publiczne, ale nie wciskaj ludziom kitu że coś można robić i jest to bezpieczne bo nie jest. Wejdź sobie na forum lpg i zadaj pytanie czy tak można - zlinczują Cię za to..
Jeżeli wtryski leją to się je czyści / regeneruje a nie łata dziurę odłączaniem pompy paliwa!
Amen. Nie róbmy jaj z odlaczaniem pompy paliwa.
Możesz też mieć tak ustawioną instalację, że jest minimalny dotrysk benzyny, kiedy instalacja gazowa nie daje rady. Często tak się dzieje przy zużytym reduktorze lub brudnych filtrach.
maniacus
02-03-2015, 15:09
i nie pojawi się żaden błąd na konsoli?
Spamujecie a ja chcę odpowiedź na moje sensowne pytanie odnośnie checka a nie kurde czy to bezpieczne dla samochodu czy nie bo zrobię to na własną odpowiedzialność nie wasza...
To nie spam. Tylko jak ci się lpg skończy przy wyprzedzaniu i zanim pompa zaciągnięcia benzynę w cały układ możesz już się nie zmieścić. Check pewnie się zapali ale pewności nie mam może ktoś kto to robił coś więcej powie
18928 Witaj , napewno wywali check jezeli odetniesz kabel sygnalowy na przekaznik od pompy paliwa , wiec spokojnie samo zasilanie pompy mozesz tnac.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
18928 Witaj , napewno wywali check jezeli odetniesz kabel sygnalowy na przekaznik od pompy paliwa , wiec spokojnie samo zasilanie pompy mozesz tnac.N040 na rysunku to pompa paliwa .
maniacus
03-03-2015, 22:14
dzieki kolego PADER :) w końcu treściwy post :)
a nie kurde czy to bezpieczne dla samochodu czy nie bo zrobię to na własną odpowiedzialność nie wasza...
Spoko a zabij wtedy kogoś na drodze to mam nadzieję będziesz się po mydło schylał w pierdlu całe życie ;) To trochę żartobliwie, ale taka prawda - na drodze nie tylko sobie stwarzasz niebezpieczeństwo.. Ale zgadza się - nie wiem jak w nowszych autach ale np. w takim bravo u mnie sterownik załapie błąd jak mu się przekaźnik odłączy, ale potem za przekaźnikiem nie ma już sprzężenia zwrotnego i nie załapie że nie ma pompy..
maniacus
04-03-2015, 13:39
sterownik załapie błąd jak mu się przekaźnik odłączy, ale potem za przekaźnikiem nie ma już sprzężenia zwrotnego i nie załapie że nie ma pompy..
ja nie mam zamiaru odłaczać przekaźnika lecz jedynie rozłaczyć pompę na zasilaniu a opór będzie i auto bedzie traktowało że pompa jest
Kolego nie martw się o to czy Ci gazu zabraknie podczas wyprzedzania - nizdrowe to jest dla samej pompy paliwa bo możesz zatrzeć ją ponieważ paliwo działa jak układ chłodzenia dla pompy a nie używanie jej spowoduje tylko to, że kiedyś będziesz zmuszony jeździć tylko na gazie o ile masz odpalanie z trybu awaryjnego.
Witam! Odkąd kupiłem grande punto zauważyłem że pali dużo benzyny. Mimo że silnik pracuje na PB tylko do przełączenia mam podejrzenia, że wtryski są na tyle zużyte że przepuszczają benzynę i samochód chodzi na gazie ale pali również benzynę. Mam pytanie czy jak odłączę wyłącznikiem pompę paliwa czy pojawi się błąd tudzież inny objaw? Czy silnik rozpozna że pompa paliwa nie pracuje? z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi
Grande Punto 1.2 8V PB+LPG 2007r
niewiele napisałeś o tym aucie i o problemie.
1. co to za instalacja? kiedy zamontowana i ile km zrobione na gazie?
2. ile wynosi temperatura przełączania na gaz?
3. jakie odcinki średnio pokonujesz?
odcięcie pompy paliwa na pewno wydłuży jej żywotność, ale niekoniecznie wpłynie korzystnie na wtryskiwacze, które zdaniem niektórych chłodzone są przez paliwo krążące w układzie dzięki pracującej pompie paliwa. także zamiast kombinować i obniżać bezpieczeństwo korzystania z samochodu, może lepiej zarejestrować się na lpg-forum.pl, założyć temat, wyłuszczyć sprawę, a na pewno ktoś w okolicy Zakopanego się znajdzie kto temat ogarnie bez odcinania pompy.
Damian-jg
05-04-2015, 10:11
Napraw instalacje lpg, a nie kombinujesz jak typowy "polaczek" za granicą :)
Pewnie instalacja nie wyrabia i gazowonik się benzyna podparł aby to jakoś chodziło
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.