PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Doblo 1.9 MultiJet 105KM CHIP TUNING



JareczKu
27-02-2015, 01:01
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Fiata Doblo 1.9 MultiJet 8v 105KM (silnik 223B1000) z przebiegiem 152 000 km. Mam do Was pytanie w związku z chip tuningiem tego motoru. Miał ktoś z tym do czynienia w tym samochodzie? Jeśli tak to czy jest się czego obawiać podnosząc moc rzędu + 30KM? Może ktoś "chipował" jakiegoś Fiata lub Alfę z silnikiem 1.9 MultiJet i ma jakieś swoje spostrzeżenia na ten temat? bardzo proszę o jakąś opinię z Waszej strony ponieważ bardzo chciałbym podnieść moc w moim Doblo ale z drugiej strony mam delikatne obawy czy aby coś się nie posypie po tego typu zabiegu. Proszę o odpowiedzi i pozdrawiam.

pader
27-02-2015, 22:45
Kazde podniesieniemocy wiaze sie z jakimis kosekwencjami ,zwiekszasz cisnienie doladowania wiec czesto strzelaja przewody gumowe , turbina skraca zycie a i oleju wiecej pobiera , takie zabiegi powino sie robic na nowych motorach bo w starych przedmucha c i pierscionki

vanisch
28-02-2015, 11:22
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Fiata Doblo 1.9 MultiJet 8v 105KM (silnik 223B1000) z przebiegiem 152 000 km. Mam do Was pytanie w związku z chip tuningiem tego motoru. Miał ktoś z tym do czynienia w tym samochodzie? Jeśli tak to czy jest się czego obawiać podnosząc moc rzędu + 30KM? Może ktoś "chipował" jakiegoś Fiata lub Alfę z silnikiem 1.9 MultiJet i ma jakieś swoje spostrzeżenia na ten temat? bardzo proszę o jakąś opinię z Waszej strony ponieważ bardzo chciałbym podnieść moc w moim Doblo ale z drugiej strony mam delikatne obawy czy aby coś się nie posypie po tego typu zabiegu. Proszę o odpowiedzi i pozdrawiam.

Ogółem- może być problem z przeniesieniem napędu. Zrobiłem dopiero 16 czy 17 tys po chipie i jedna z półosi zaczyna delikatnie bić, ale to jakiś zamiennik więc to może być przyczyna ;)
Oleju nie brał i nie bierze, spalanie bez zmian, niestety nie spadło.

miszczu77
01-03-2015, 18:48
Z silnikiem nie będzie problemu. Problem jest z przeniesieniem napędu (jak pisał vanisch). Niestety sprzęgło i dwumasa mają tak mały zapas, że nie wytrzymają za długo przy nawet nieznacznym podniesieniu parametrów. Nie bez przyczyny w doblo ten silnik ma 205 Nm, a w innych modelach 250 Nm.