Zobacz pełną wersję : Nieszczęsne immo
QuazarPL
17-02-2015, 22:10
Witam,
Tak jak w temacie mój problem związany jest z immobiliser'em. Od początku, jadąc samochodem Fiat Bravo 1.9 jtd 105km 2000r uszkodzeniu uległa miska olejowa na skutek czego silnik został zatarty. Jako że starego nie opłacało się remontować postanowiłem kupić inny :) Okazja, znaleziono silnik z całym osprzętem: wszystkie czujniki, turbo, wtryski, pompa wtryskowa, skrzynia biegów, półosie. Tylko przykręcić łapy i podpiąć wiązkę. No i tu pojawił się problem po wymianie auto normalnie kręci, słychać pompkę paliwa ale pojawia się ikona żółtego kluczyka, która świeci się na stałe i silnik nie chce odpalić. Samochód oddany do warsztaty. Po podłączeniu do komputera wykazało że niby wszystko sprawne jednak nie ma połączenia między centralką a immo. Mówią że uszkodzeniu mogła ulec instalacja lub coś blokuje immo jednak w to wątpię bo cała instalacja została oryginalna. I teraz moje pytanie: Z czym w tym modelu silnika połączone jest immo. Jedni mówią że z pompą wtryskową i żeby ją przełożyć, drudzy że tam w pompie nic nie ma. Czekam na odpowiedzi i liczę na Waszą pomoc :)
Pozdrawiam
Witam,
Tak jak w temacie mój problem związany jest z immobiliser'em. Od początku, jadąc samochodem Fiat Bravo 1.9 jtd 105km 2000r uszkodzeniu uległa miska olejowa na skutek czego silnik został zatarty. Jako że starego nie opłacało się remontować postanowiłem kupić inny :) Okazja, znaleziono silnik z całym osprzętem: wszystkie czujniki, turbo, wtryski, pompa wtryskowa, skrzynia biegów, półosie. Tylko przykręcić łapy i podpiąć wiązkę. No i tu pojawił się problem po wymianie auto normalnie kręci, słychać pompkę paliwa ale pojawia się ikona żółtego kluczyka, która świeci się na stałe i silnik nie chce odpalić. Samochód oddany do warsztaty. Po podłączeniu do komputera wykazało że niby wszystko sprawne jednak nie ma połączenia między centralką a immo. Mówią że uszkodzeniu mogła ulec instalacja lub coś blokuje immo jednak w to wątpię bo cała instalacja została oryginalna. I teraz moje pytanie: Z czym w tym modelu silnika połączone jest immo. Jedni mówią że z pompą wtryskową i żeby ją przełożyć, drudzy że tam w pompie nic nie ma. Czekam na odpowiedzi i liczę na Waszą pomoc :)
Pozdrawiam
Nie mam pojęcia jak dizełek, ale znając fiata wiele się nie zmieniło. Powiedz przecie, czy wymieniłeś czarną puszkę która wczepia się równie czarnym kabelkiem do stacyjki ? - na końcu tego czarnego kabelka jest cewka - okrągły krążek. Nakłada się go na stacyjkę i wkłada kluczyk - może być twój.
Twój zestaw ze starego samochodu - Komputer ECU - imo - czarna puszeczka z kabelkiem nałożona na stacyjkę - twoją stacyjkę.
Jeśli masz taki zestaw przerobiony, auto powinno odpalić,chyba że występuje z innych przyczyn blokada ecu.
Nigdy przyznam nie widziem z bliska fiata w dizełku, to też nie wiem czy taki zabieg jest w ogóle możliwy.
Jeśli jest analogia do benzyniaka - to na pewno tak to powinno wyglądać. Jeśli mam słuszność, a głowy nie dam. Przełożenie silnika z kompem, pod twój imo spowoduje zablokowanie zapłonu. Chociaż jakby się zastanowić, powinien się chociaż odezwać. Odpala -i gaśnie.
Jeśli razem z silnikiem był wymieniany komputer silnika to niestety ale trzebaby również wymienić immo (centralka koło kolumny kierowniczej) z dawcy.. Ew. usunąć z kompa immo bo też się da.
QuazarPL
18-02-2015, 20:43
Nie nie nie :) cała elektryka została moja tzn. Ecu, immo. Nic nie było ruszane. Tylko wtyczki od czujników podpięte :) no i właśnie nie wiem co może być powodem ze wyświetla się kontrolka immo
QuazarPL
19-02-2015, 22:58
Wiec tak, dziś się za to zabrałem i sprawdzałem układ paliwowy. Po przekręceniu zapłonu paliwo dochodzi do pompy wtryskowej i do wtrysków (popuścułem rurki) ciśnienie jest więc na pompie na pewno nie ma immo. Problem jest z zasilaniem wtrysków. Zająłem każda wtyczkę i podłączyłem żarówkę. Przy kręceniu rozrusznikiem powinna się zapalić tak impulsowo migać. Jednak prąd do nich nie dochodzi. Jedynym błędem jest paląca się cały czas kontrolka żółtego kluczyka. Komputer nie wykazał kodu błędu. Wiecie może gdzie znajdują się jakieś przekaźniki,bezpieczniki od immo? Nie daje mi to już spokoju. Za usunięcie immo z ecu chcą najmniej 400 zl ale według mnie to gdzieś brak masy lub jakiś kabelek po tej wymianie silnika.
W JTD centralka immo jest połączona z ECU tak więc jeżeli jedna sygnalizuje błąd kontrolką na desce komputer by to wychwycił.. To właśnie ECU blokuje wtryski bo nie dogaduje się z centralką immo lub ta nie widzi klucza..
QuazarPL
23-02-2015, 19:08
Problem jest taki ze centralna nie wykrywa klucza co raczej wykluczam, lub nie ma połączenia między immo a ecu. Drugim problemem jest chyba jakieś zwarcie w instalacji. Gdy zostawię akumulator na noc w samochodzie nic nie robiąc rano nawet kontrolki się nie zaświecą :/ nie wiem co to.może być, najpewniej gdzieś w komorze silnika, może jakaś masa źle podłączona :/ jakieś pomysły?
Problem jest taki ze centralna nie wykrywa klucza co raczej wykluczam
Że co?
Co do podjadacza prądu miernik w dłoń i sprawdzaj..
QuazarPL
26-02-2015, 11:33
Chodzi o to ze immo nie wykrywa kluczyka ale to elektryk wykluczył :) wiec teraz jest tylko brak połączenia między ecu a immo :)
A jak elektryk to wykluczył :?:
Sprawdź wszystkie przewody, czy czasem nie przerwałeś jakiegoś kabla przy wkładaniu silnika, ale mimo to nie powinno być problemu z immo.Może najlepszym wyjściem będzie wysłanie ECU w celu wyczyszczenia immo :?:
A nie masz innego klucza :?: Może posiadasz kartę kodową to odpalił byś z kodem :?:
QuazarPL
27-02-2015, 07:12
Problem właśnie w tym ze karty nie posiadam, tylko 2 niebieskie kluczyki. Powiedział ze immo się rozkodowalo i jeśli nie mam karty to jakoś może zczytać ten kod ale taka przyjemność 200 zł plus na nowo zakodowane :/ Jeszcze jedno pytanie :) wiem ze np e renault jak się nie ma tego kodu to się idzie z dowodem do salonu i ten kod podadzą. Czy ktoś z Was wie czy fiat tez tak ma?
Nigdy tego nie robiłem więc nie wiem.Wystarczy jak zadzwonisz do jakiegoś ASO Fiata i poinformują Cię jak to wygląda i ile kosztuje.
QuazarPL
02-03-2015, 23:41
Tak więc dziś problem został rozwiązany i auto śmiga :) A więc, okazało się że było to zdarzenie losowe że pp tej wymianie przestało działać immo. Do rzeczy, okazało się że w centralce immo spalił się malutki kondensator ( mniejszy od główki zapałki) po jego wymianie problem znikł :)
markshall
02-03-2015, 23:46
Do rzeczy, okazało się że w centralce immo spalił się malutki kondensator ( mniejszy od główki zapałki) po jego wymianie problem znikł
Jak do tego doszedłeś?
QuazarPL
03-03-2015, 07:15
Ja bym nigdy na to nie wpadł :) samochód stał u elektromechanika i on to znalazł :)
A więc, okazało się że było to zdarzenie losowe
No wątpliwe to ale ok ;)
QuazarPL
04-03-2015, 13:19
Dodał jeszcze ze to główny powód jak immo pada :) tylko każdemu jest wygodniej usunąć całkiem z ecu lub wymienić centralke i ecu :) a to taki mały kondensator jest sprawcą :)
rummsize
04-01-2016, 10:32
Ja mam trochę inny problem niż kolega, ale równie zaskakujący. Samochód tj. F. Bravo 1.6 16V SX 1997r. jeździł i nic się nie działo do wczoraj. Wsiadam do samochodu chcę odpalić...trochę pokręcił i padł. Doładowałem aku, założyłem i kręciłem rozrusznikiem, a on tak jakby chciał, a nie mógł. Podłączyłem kompa i wyskoczył błąd cewki 1 i 2 (nieaktywne)oraz błąd klucza elektronicznego[aktywny] (lub coś podobnego) w Multiecuscan. Wprawdzie wymieniałem wkład w stacyjce z jakieś pół roku temu, świeciła się pomarańczowa lampka kluczyka, ale samochód jeździł bez oryginalnego klucza i tu uprzedzam pytanie - immo też jest, koloru czarnego (może to ma znaczenie).
Następnym krokiem było zlikwidowanie błędu immobilaizera. Włożyłem oryginalny klucz pomiędzy cewkę-antenę immo. Problem świecącego klucza immo znikł i błąd też już się nie pojawiał. Pojawiał się dalej błąd cewek, ale przy ostatnim sprawdzeniu też już go nie było. Samochód dalej nie odpala.
Martwi mnie również, że nie uaktywnia się awaryjny system uruchomienia silnika - kontrolka wtrysków sprawna - zapala się i wyłącza po paru sek. ale nie mryga później jak w procedurze jest napisane.
Zrobiłem też różne testy i dostrajania w Multiecuscan. Cewki nr.2 zrobił, a nr.1 wywalał rozłączał się z kompem. inne dostrajania i testy robił bez problemu.
Z rana jak tak się zimno zrobiło to po odpaleniu miał nierówne obroty, trzeba było troszeczkę gazu na początku dodać żeby nie zdechł, ale to może dlatego że był "zimny". Na cewkach nie widać pęknięć, świece mokre po odkręceniu.
Proszę o pomoc.
rummsize
04-01-2016, 13:12
22162
Przed osadzeniem oryginalnego klucza w cewce immo, żółta kontrolka kluczyka świeci,
22163
po osadzeniu oryginalnego klucza w cewce immo, żółta kontrolka gaśnie, "marchewa" też.
jednak błąd cewek pojawia się ciągle :/
jednak błąd cewek pojawia się ciągle :/
Znaczy coś jest uszkodzone. Cewka, świeca(-e), kable, ECU - do wyboru. W 1,6 16V jest ten durny "moduł cewek" na cztery świece? no to problem, bo najłatwiej podmienić podejrzaną cewkę a tu są w kupie (chociaż de facto są to dwa niezależne układy WN we wspólnej obudowie). Niska temperatura powoduje raczej uszkodzenia sterownika niż samych cewek (zimne luty / przerwy to znany i powszechnie występujący problem w tych ECU), sam moduł WN też mógł paść od niskiej temperatury. Czasem pomaga podgrzanie (komputera albo cewek), ale nie zawsze - mniej niż 50% szans na to że po podgrzaniu (modułów lub całego auta) silnik odpali bez problemu.
Z immo dziwna sprawa, po wymianie kluczyka (bez doprogramowania nowego do sterownika) silnik nie powinien odpalać, szczególnie przy zapalonej kontrolce na desce.
rummsize
04-01-2016, 16:37
No, właśnie mnie też to zdziwiło ale odpalał i jeździł. Nawet chyba rozłączałem aku, bo coś robiłem w samochodzie, ale jeśli nie to jest to podobny przypadek, który zdarzył mi się z zalanym kontrolerem air bag. Air bag nie dawał sygnałów, że coś jest nie tak, dopiero po rozłączeniu i ponownym złączeniu komputera zaświeciła się kontrolka air bag. Później po sprawdzeniu okazało się, że zalany jest sterownik. No, ale samochód bez tego jeździł. Sprawdzę dziś kable i wykręcę moduł cewek (na 4 świece) może jak się nagrzeje to będzie działać. Nie wiesz jakie powinien wskazywać miernik pomiary dla cewek i kabli?
Nie wiesz jakie powinien wskazywać miernik pomiary dla cewek i kabli?
Zapomnij, zmiany spowodowane zwarciem prawie zawsze są w granicach tolerancji (plus błąd pomiaru). A przebicia nie sprawdzisz niskim napięciem.
Nie mam schematu ani egzemplarza testowego, pomiary robię na działającym układzie (ew. "prawie działającym", sterowanie zapłonem można zapodać z zewnątrz).
rummsize
04-01-2016, 19:10
Zrobiłem test cewki przed chwilą. Na każdym kablu była iskra, a więc to chyba nie cewka a przynajmniej częściowo, bo nawet jeśli iskra słabsza to coś by tam odpalał więcej.
Sprawdź czy działa pompa paliwa i czy masz paliwo na wtrysku. Albo po prostu użyj "samostartu" albo innego podobnego preparatu i zakręć rozrusznikiem kilka razy.
rummsize
04-01-2016, 19:51
Jak przekręcam kluczyk słychać jak pompa paliwa przez chwilę pracuje więc chyba jest ok. Jak sprawdzić czy jest paliwo na wtrysku?
Nie chce mi się szukać, jest jedna metoda uniwersalna - wykręcić świecę.
rummsize
06-01-2016, 12:59
No i dziś przyszła odwilż. Bravo ruszyło bez problemu, za pierwszym podejściem :). Nie wiem co tam zamarzło ale kilka razy biegałem przez ostanie dni z akumulatorem. Próbowałem samostartów - i nic! Już go chciałem rozbierać, do mechanika oddać, kupować części. Dobrze, że się powstrzymałem. Mechanik by skasował i by mu nawet nie drgnęła powieka w momencie gdy bym go odbierał i płacił. Dobrze, że jestem przed 10-ątym, bo bym nakupił niepotrzebnie części. Tak to trochę elektryczności, swojego czasu i 20pln na samostart zmitrężyłem ufff...
Może już była końcówka paliwa i zamarzł jakiś przewód, choć świece były mokre... Wyszła przy tej sytuacji jeszcze jedna rzecz. Mam immo i go nie mam. Samochód działa na nowym kluczyku bez chipa, żółta kontrolka "kluczyk" świeci, komputer pokazuje błąd klucza elektronicznego, immo też jest podłączone i samochód też jedzie :)
Dziękuję forumowiczowi "Ata" za zainteresowanie.
markshall
06-01-2016, 13:56
Jak miałem brave 1.2 to 2 razy mi wydech zamarzł (nie wiem dokładnie który tłumik, może nawet katalizator?) i auta nie dało się odpalić dopóki nie przyszła odwilż. To był efekt jeżdżenia na krótkich odcinkach;/ Za drugim razem skapnąłem się o co chodzi, wykręciłem sondę lambda i auto odpaliło (spaliny wychodziły przez dziurę po sondzie), pojechałem na ogrzewany parking na kilka godzin i problem zniknął.
lukasss256
13-01-2016, 15:14
A może kacior już zatkany? Ja swojego wywaliłem... i wiem że spale się w piekle bo truje srodowisko itp... ale auto miało już takiego muła że nie dało się nawet komfortowo wyprzedzać...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.