Zobacz pełną wersję : Pytanie odnosnie gazu bravo 1.4 12v
szypkiwonsz
11-02-2015, 19:52
Witam,
Mam pytanie odnośnie zdjęcia poniżej otóż. Czy ten samochód jeździ na gazie jak i na benzynie?
Gdy jest w pozycji 1 - to jest czysta benzyna i swieci tylko czerwona kontrolka
gdy jest w pozycju 2 - swiecą sie te pozostałe czyli pomaranczowe i zielone ale takze ta czerwona od paliwa?
O co moze tutaj chodzic? Nie mam sekwencji.
18635
markshall
11-02-2015, 23:07
To mi wygląda na przełącznik 3-pozycyjny stosowany w instalacjach I gen - czyli do aut na gaźniku. Skrajne pozycje to odpowiednio sama benzyna/ sam gaz, a pozycja środkowa to brak paliwa (w autach gaźnikowych trzeba najpierw odciąć paliwo i poczekać aż się wypali z komory pływakowej gaźnika, dopiero wtedy można włączyć gaz). Ale u Ciebie nie ma gaźnika tylko wtrysk I punkt, więc pasowałaby tu instalacja II gen. Na moje to jakaś rzeźba, instalacja I gen. założona do wtrysku i jakimś cudem to jeszcze działa.
Ale u Ciebie nie ma gaźnika tylko wtrysk I punkt, więc pasowałaby tu instalacja II gen. Na moje to jakaś rzeźba, instalacja I gen. założona do wtrysku i jakimś cudem to jeszcze działa.
Tak właśnie pewnie jest ;)
Przełącznik typu mini, często stosowany w tanich instalacjach do jedno/wielopunktowych wtrysków. Nie rzeźba, tylko często spotykane rozwiązanie. W połączeniu z mądrzejszym emulatorem sondy lambda i ewentualnie emulatorem wtryskiwaczy można na tym zrobić bez problemu II generację. Ale II gen wcale taka fantastyczna nie jest i w praktyce raczej nie sprawuje się lepiej od I, a czasem nawet gorzej. W tym przypadku :
0 - tylko gaz
I - tylko benzyna
II - zapalanie na benzynie, po osiągnięciu zadanego progu obrotów przełączanie na gaz
Lampkami bym się tutaj nie przejmował, fakt dużo się ich świeci, ale czy przełącznik działa tak jak napisałem wyżej ?
I generacja nie powinna być montowana do aut z elektroniczną kontrolą spalin bo przed takim zabiegiem trzeba tą kontrolę wykastrować.. Czyli uszkodzić coś co miało powodować mniejszą emisję szkodliwych związków do powietrza. To primo..
Secundo to to że przerobienie I na II generacje nie jest jakoś mega drogie ale nie polega tylko na tym co napisałeś a przede wszystkim na dorzuceniu regulatora na dolot (krokowca dawkującego gaz) oraz innego sterownika ze sprzężeniem z lambdy..
szypkiwonsz
12-02-2015, 18:57
Przełącznik typu mini, często stosowany w tanich instalacjach do jedno/wielopunktowych wtrysków. Nie rzeźba, tylko często spotykane rozwiązanie. W połączeniu z mądrzejszym emulatorem sondy lambda i ewentualnie emulatorem wtryskiwaczy można na tym zrobić bez problemu II generację. Ale II gen wcale taka fantastyczna nie jest i w praktyce raczej nie sprawuje się lepiej od I, a czasem nawet gorzej. W tym przypadku :
0 - tylko gaz
I - tylko benzyna
II - zapalanie na benzynie, po osiągnięciu zadanego progu obrotów przełączanie na gaz
Lampkami bym się tutaj nie przejmował, fakt dużo się ich świeci, ale czy przełącznik działa tak jak napisałem wyżej ?
Muszę zatankować do pełna i wtedy dokładnie sprawdzę ale jak mam na dwójce to bierze też paliwo bo ostatnio mi sie zapaliła kontrolka od rezerwy.
szypkiwonsz
14-02-2015, 10:48
Po zatankowaniu gazu świeci się tylko pomarańczowa i zielona kontrolka na II, czerwona znikła
I generacja nie powinna być montowana do aut z elektroniczną kontrolą spalin bo przed takim zabiegiem trzeba tą kontrolę wykastrować.. Czyli uszkodzić coś co miało powodować mniejszą emisję szkodliwych związków do powietrza. To primo..
Oczywiście, ale katalizatora tez nie należy wycinać jak się zużyje, tylko wymienić na nowy...
Secundo to to że przerobienie I na II generacje nie jest jakoś mega drogie ale nie polega tylko na tym co napisałeś a przede wszystkim na dorzuceniu regulatora na dolot (krokowca dawkującego gaz) oraz innego sterownika ze sprzężeniem z lambdy..
Skrót myślowy - mądrzejszy emulator, który będzie miał możliwość sterowania krokowcem (do tego inny przełącznik, zazwyczaj jeszcze czujnik temperatury reduktora.) Zgadzam się, że koszt nie jest duży, ale też z doświadczenia wiem, że pewnie różnicy nie będzie. Większość samochodów, nawet z wielopunktami nie zachowuje się wcale lepiej an II generacji, a są i przypadki, gdzie radzą sobie z tym gorzej.
szypkiwonsz
17-02-2015, 18:57
Coś z tym czujnikiem chyba jest bo od razu nie zgasa ta czerwona lampka jak jade na gazie tylko po jakims czasie
Witam trosze z innej beczki instalacja e-gaz niemiecka woj slaskie ktos zna adres???
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.