PDA

Zobacz pełną wersję : Buczenie na 6 biegu



sebbe
09-02-2015, 21:31
Witam.

Jakiś czas temu wysłuchałem w swojej Cromce 1.9JTDM 16V 2006r MANUAL jakieś buczenie na szóstym biegu. Dźwięk jest słabiej słyszalny gdy puszczam gaz, ale przy dodaniu znowu się nasila. Wydaje mi się, że jest coraz głośniej bo w sumie zrobiłem już ze 2k km, ale teraz mnie to bardziej niepokoi. Możliwe, że ostatnio nawet i na 5 biegu jest jakby głośniej, ale nie jestem w 100% pewny.

Może spotkał się ktoś z czymś podobnym???
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Sebastian

martinez
09-02-2015, 21:36
Nie jest to niestety dobra wiadomość, prawdopodobnie czeka Cię remont wspaniałej skrzyni biegów o oznaczeniu M32 (niestety croma posiada to cudo) Polecam przeczytać cały wątek: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/lewarek-uderzenia-25584/

sebbe
09-02-2015, 21:42
Dzięki kolego. Ale u mnie drążek nie drży, biegi wchodzą płynnie jak wcześniej, nic nie zgrzyta... od 1 biegu do 4 jest tak jak powinno być tylko ta 6... Może olej w skrzyni??? Nie sprawdzałem od momentu kupna, ok 40k km. Dodam jeszcze, że auto ma dopiero 130k km. Przebieg na 1000% oryginalny

sopiotr
09-02-2015, 22:10
Niestety, buczenie na 6 i 5 biegu wskazuje na to, że trzeba szybko zrobić remont skrzyni. Jest bardzo dużo na ten temat w internecie. Ople miały montowane te same skrzynie M32. Poszukaj i poczytaj np. tutaj:
Skrzynie M32 i M20 Opel - wady (http://www.skrzynie.com.pl/m32-wady-skrzyni.html)

BART_osz
10-02-2015, 00:33
Dzięki kolego. Ale u mnie drążek nie drży, biegi wchodzą płynnie jak wcześniej, nic nie zgrzyta... od 1 biegu do 4 jest tak jak powinno być tylko ta 6... Może olej w skrzyni??? Nie sprawdzałem od momentu kupna, ok 40k km. Dodam jeszcze, że auto ma dopiero 130k km. Przebieg na 1000% oryginalny

Lewarek wcale nie musi się ruszać . Szacun przebieg w tym roczniku ... Niestety opis wpisuje się w kiepski dalszy scenariusz ... . Do modelowych 170 tysi Ci trochę brakło ale wirus musiał zrobić swoje ...
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/skrzynia-biegow-m32-19898/

PozdrY

Capsel
10-02-2015, 16:35
Witam.

Jakiś czas temu wysłuchałem w swojej Cromce 1.9JTDM 16V 2006r MANUAL jakieś buczenie na szóstym biegu. Dźwięk jest słabiej słyszalny gdy puszczam gaz, ale przy dodaniu znowu się nasila. Wydaje mi się, że jest coraz głośniej bo w sumie zrobiłem już ze 2k km, ale teraz mnie to bardziej niepokoi. Możliwe, że ostatnio nawet i na 5 biegu jest jakby głośniej, ale nie jestem w 100% pewny.

Może spotkał się ktoś z czymś podobnym???
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Sebastian



Tak jak już wcześniej Ci pisali - skrzynia biegów.
Ja miałem 176 tys km i od jakiegoś czasu lekceważyłem dźwięki 5 i 6 biegu.
Potem wywaliło mi dziurę w tylnej pokrywie skrzyni.
Naprawa 850zł - wymiana jednego łożyska (rozleciało się) i spawanie pokrywy (tego nie powinno się robić)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Witam.

Jakiś czas temu wysłuchałem w swojej Cromce 1.9JTDM 16V 2006r MANUAL jakieś buczenie na szóstym biegu. Dźwięk jest słabiej słyszalny gdy puszczam gaz, ale przy dodaniu znowu się nasila. Wydaje mi się, że jest coraz głośniej bo w sumie zrobiłem już ze 2k km, ale teraz mnie to bardziej niepokoi. Możliwe, że ostatnio nawet i na 5 biegu jest jakby głośniej, ale nie jestem w 100% pewny.

Może spotkał się ktoś z czymś podobnym???
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Sebastian



Tak jak już wcześniej Ci pisali - skrzynia biegów.
Ja miałem 176 tys km i od jakiegoś czasu lekceważyłem dźwięki 5 i 6 biegu.
Potem wywaliło mi dziurę w tylnej pokrywie skrzyni.
Naprawa 850zł - wymiana jednego łożyska (rozleciało się) i spawanie pokrywy (tego nie powinno się robić)

Toper
10-02-2015, 22:56
u mnie przy 100 kkm wyła skrzynia jak potępieniec (w takim stanie kupiłem we Francji). Przebieg oryginalny. Lepiej wymień łożyska w deklu. Teraz będzie Cię to kosztować stosunkowo niedużo (łożyska Timken 220zł za 3 sztuki z przesyłką)+ robota. Jak zostawisz, to tak jak uprzedzali koledzy, wywali dziurę w skrzyni i będziesz musiał wszystkie 6 wymienić, szukać obudowy, zrzucać do wymiany skrzynię itd.
U mnie jak na razie wymiana tych trzech łożysk z dekla pomogła.
Pamiętaj, że olej to ma być 2,4 litra wlanej Tutel 75W85 Matryx , żebyś się nie skusił na inny - tańszy - nie warto. I wlewa się od góry tyle ile napisałem (nie przez boczny korek jak w "normalnych" skrzyniach. Olej jest mega ważny, bo mam w rodzinie drugą Cromę od nowości, olej w skrzyni zmieniany co ok 60kkm i ma teraz 240kkm i ze skrzyni cisza.

Pozdrawiam
Toper

SAR37
11-02-2015, 08:41
Pamiętaj, że olej to ma być 2,4 litra wlanej Tutel 75W85 Matryx
Raczej zapomnij o oleju MATRYX - na fiatowskim oleju, moja skrzynia wytrzymała tylko ~52 kkm. Na forach Vectry i innych, do skrzyni M32 polecają FUCHS Titan Sintofluid 75W80 - takim zalałem po wymianie łożysk i mam spokój a zrobiłem już prawie 45 kkm.
Co do ilości to się zgadzam - miałem uzupełnić wiosną ale trafiła się okazja i dolałem 0,3 l - 0,4 l. Póki co nadal jest spokój i cisza ze skrzynią.

Capsel
11-02-2015, 17:34
Raczej zapomnij o oleju MATRYX - na fiatowskim oleju

Dlaczego od razu zapomnij... to jest odpowiedni olej do naszych skrzyń, FUCHS Titan Sintofluid też jest ok ale raczej 75W85.
Oglądałem wyniki testów laboratoryjnych tych właśnie olejów i oba wytrzymały 4000N.

"Klasyczny olej przekładniowy firmy OPEL o charakterystycznym czerwonym kolorze, lany do większości skrzyń biegów produkowanych przez General Motors. Jego właściwości pozwalają na zaspokojenie wymagań skrzyń przenoszących mniejsze obciążenia. Przy skrzyniach, w których momenty przekraczają 200 Nm, niestety w przy dłuższej eksploatacji ulega szybkiej degradacji i przestaje spełniać swoją role w skrzyni biegów. Przez wiele lat olej GM1940182 był olejem wlewanym m.in. do skrzyń biegów typu M32 i M20. Prawdopodobnie przyczyniał się w dużym stopniu do uszkodzeń, które występowały w tych skrzyniach.
Od 2012 roku OPEL zaczął zalecać w skrzyniach biegów M32 i M20 stosowanie oleju, który miał wyeliminować wady stosowanego wcześniej oleju GM 1940182. Postawiono na współpracę z firmą Petronas i sformułowano olej, który jest odpowiednikiem oleju stosowanego przez koncern FIAT w skrzyniach biegów M32 – Tutela 75W85. Olej oznaczono symbolem GM 1940004. To formulacja na estrowej bazie syntetycznej średnio uzupełnionej dodatkami. Duża zawartość cynku przy dłuższej eksploatacji ma tendencje do absorbowania wody z powietrza co ujemnie wpływa na żywotność i jakość oleju. Własności smarne dodatków EP przy obciążeniu zaspawania wytrzymują obciążenia do 2400 N."

sebbe
11-02-2015, 21:15
Dziękuję koledzy za opinie.
Niestety nie słyszałem wcześniej o mankamentach tej skrzyni, a szkoda, bo na pewno wcześniej bym zareagował. Na początku myślałem, że te buczenie to kwestia przepływu powietrza i olewałem sprawę. Na oko zrobiłem ze 3k km od momentu jak to usłyszałem.

Cromką jeżdżę przeważnie po autostradach z prędkością do 140km/h a jak lecę do Ojczyzny to niemieckie autostrady i wiadomo, że trochę ostrzej. Tak jak kolega BART_osz wspomniał, virus który jest od ok. 12k km też się do tego przyczynił.

Teraz moje pytanie... Jak myślicie, zabrać się za to już czy może poczekać jakieś 2k km? W Polsce będę dopiero na Wielkanoc, a koszty naprawy tutaj będą na oko jakieś 3-5 razy wyższe :(
Z drugiej strony jak mi się skrzynia rozsypie w drobny mak po środku szkoplandii o 2 w nocy to dopiero będę płakał...

martinez
11-02-2015, 23:46
Ciężko określić, chociaż mechanik mówił w przypadku mojej cromy aby nie przeciążać auta na wyższych biegach bo podobno te łożyska najbardziej dostają. Ja bym zaryzykował jadąc ok. 110 kmph na 5 biegu max.

SAR37
12-02-2015, 09:28
FUCHS Titan Sintofluid też jest ok ale raczej 75W85.
Olej 75W85 to Sintopoid a nie Sintofluid - jeszcze wiem co wklepuję;-) Na innych forach polecają właśnie TEN - 75W80. Takim zalałem i nie narzekam. A za Tutelę już dziękuję.



Jak myślicie, zabrać się za to już czy może poczekać jakieś 2k km? W Polsce będę dopiero na Wielkanoc, a koszty naprawy tutaj będą na oko jakieś 3-5 razy wyższe
Na Twoim miejscu pokusiłbym się o wymianę oleju z uzupełnieniem ponad zalecane 1,9 litra (jak już wspominano tutaj na ok 2,4 l) lub, jeśli wiesz jaki masz olej, na uzupełnienie - wlew jest pod puszką na aku na imbus bodajże 8mm. I raczej rozważyłbym spokojniejszą jazdę - bez gwałtownego obciążania silnika/skrzyni.


Ja bym zaryzykował jadąc ok. 110 kmph na 5 biegu max.
Myślę, że aż tak radykalnie nie ma co się ograniczać - najwięcej szkód robią gwałtowne obciążenia. Jeśli będziesz jeździł płynnie bez "butowania" to powinna wytrzymać - zupełnie inną sprawą jest fakt, że kolega ma trochę większe momenty i moc silnika (virus). Ale i tak, osobiście zacząłbym od uzupełnienia/wymiany oleju.

BART_osz
12-02-2015, 10:11
Moje 3 grosze do oleju.
Chyba (bo może i jest ktoś większy... ) potentaci na Śląsku w naprawach tych skrzyń - w tym przedewszystkim m32- wlewaja Fuchs Titan sintofluid Sae75w-80. Zacytuję "... Syntetyczny olej przekładniowy Fuchs Titan sintofluid sae75w-80 to najwyższa półka wśród olejów do manualnych skrzyń biegów i flagowy olej przekładniowy koncernu Fuchs...".
Mi te dwie rzeczy wystarczyły za rekomendacje. PozdrY

sebbe
12-02-2015, 10:17
I raczej tak zrobię, że wymienię olej i poczekam do świąt z regeneracją skrzyni bo przy okazji od razu pewnie i sprzęgło będzie do roboty. Teraz pytanie. Korek do wlewu oleju jest pod akumulatorem
. A do zlania i sprawdzenia stanu?

SAR37
12-02-2015, 12:21
A do zlania i sprawdzenia stanu?
Zazwyczaj na samym dole skrzyni masz korek spustowy a z boku - korek kontrolny:smile:

Tutaj masz wszystkie dostępne foty:Skrzynie biegów Opel - typ M32 (http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-opel-typ-m32.html)
PZDR

Capsel
12-02-2015, 12:36
Olej 75W85 to Sintopoid a nie Sintofluid - jeszcze wiem co wklepuję Na innych forach polecają właśnie TEN - 75W80. Takim zalałem i nie narzekam.

Masz rację miałem zakupić olej Fuchs Sintofluid a te 75W85 wzięło mi się z Tuteli.
Reasumując polecanym olejem jest Fuchs Sintofluid 75W80 taki też zpodam u siebie :tongue

ruddy8
12-02-2015, 12:40
Witam.

Jakiś czas temu wysłuchałem w swojej Cromce 1.9JTDM 16V 2006r MANUAL jakieś buczenie na szóstym biegu. Dźwięk jest słabiej słyszalny gdy puszczam gaz, ale przy dodaniu znowu się nasila. Wydaje mi się, że jest coraz głośniej bo w sumie zrobiłem już ze 2k km, ale teraz mnie to bardziej niepokoi. Możliwe, że ostatnio nawet i na 5 biegu jest jakby głośniej, ale nie jestem w 100% pewny.

Może spotkał się ktoś z czymś podobnym???
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Sebastian
Jesteś w stanie nagrać dźwięk tego buczenia na 6 biegu? Ja jestem 8000 km po wymianie oleju i teraz słyszę jakby metaliczny na 5 i 6.Nie wiem czy to skrzynia czy też może łożysko.

sebbe
12-02-2015, 13:23
Jeśli łożysko to będziesz je słyszał po rozpędzeniu auta i wrzucenie na luz. A ten dźwięk u mnie jest tylko po wrzucenie szóstego biegu i wraz z dodawaniem gazu buczenie też wzrasta.

Marceli1
14-02-2015, 23:36
Witam, u mnie słychać wycie ze skrzyni na 2 i 3 biegu na większych obrotach (po wciśnięciu sprzęgła cichnie), skrzynię miałem remontowaną kilka lat temu i chyba mnie to znowu czeka. Nie mam typowych objawów skakania lewarka, czy też wycia na 6 lub 5 biegu. Drugi bieg niekiedy ciężej wchodzi i po włożeniu dwójki i trójki, kiedy puszczę sprzęgło to lewarek się trochę przemieszcza, ale tylko po włożeniu biegu, nie rusza się przy zwalnianiu i przyspieszaniu. Ponadto słychać kiedy auto jest nierozgrzane "tyrkotanie" z okolic skrzyni, po wciśnięciu sprzęgła i kiedy się zagrzeje tyrkotanie cichnie. Wymieniłem olej na Fuchs Titan 2,2 litra (po remoncie była zalana BP 75W80) bo tak mi doradził gość z firmy z Sosnowca, ale dalej słychać te dźwięki. Mam pytanie, czy możecie polecić jakiegoś mechanika w okolicy Krakowa, który zajmuje się skrzyniami, tylko najlepiej takiego, który w razie potrzeby ją zdemontuje, zregeneruje i założy (chodzi mi o to żeby nie było problemów przy ewentualnej reklamacji). Dzięki za odpowiedzi.

stevenek
15-02-2015, 00:37
Ponadto słychać kiedy auto jest nierozgrzane "tyrkotanie" z okolic skrzyni, po wciśnięciu sprzęgła i kiedy się zagrzeje tyrkotanie cichnie. .

Mam to samo. Skrzynia pracuje w porzadku, lewarek ma lekkie uderzenia (ledwo wyczuwalne) tylko na 6 biegu, ale nic nie chuczy. Co tego terkotania na zimno to bylem przekonany, ze to dwumasa juz sie zaczyna odzywac. Mysle, ze sprzeglo zaczyna sie powoli konczyc, troche ciezko chodzi pedal. Ale czy ten halas moze byc od skrzyni? Jest tak jak kolega napisal, tylko na zimno halasuje, po rozgrzaniu wszystko cichnie.

SAR37
15-02-2015, 11:14
Mam pytanie, czy możecie polecić jakiegoś mechanika w okolicy Krakowa, który zajmuje się skrzyniami, tylko najlepiej takiego, który w razie potrzeby ją zdemontuje, zregeneruje i założy (chodzi mi o to żeby nie było problemów przy ewentualnej reklamacji).

Polecam tutaj:Auto Serwis Tadeusz Wcisło opinie komentarze (http://dobrymechanik.pl/mechanicy/krakow/auto-serwis-tadeusz-wcislo.html)
Ja tam robiłem i jest OK - solidnie i fachowo, bez obcinania "zbędnych przewodów", łamania spinek lub luźno zostawionych elementów (bo tutaj to nie trzeba- może tak zostać...) jak możemy usłyszeć u niektórych "flachowców".

stevenek
15-02-2015, 14:16
Polecam tutaj:Auto Serwis Tadeusz Wcisło opinie komentarze
Ja tam robiłem i jest OK - solidnie i fachowo, bez obcinania "zbędnych przewodów", łamania spinek lub luźno zostawionych elementów (bo tutaj to nie trzeba- może tak zostać...) jak możemy usłyszeć u niektórych "flachowców".

A możesz napisać co dokładnie było z Twoją skrzynią, co naprawiał mechanik i jak Cię za to skasował? To jest jakiś fachman od skrzyń czy po prostu ogólny warsztat mechaniczny?

SAR37
15-02-2015, 19:33
A możesz napisać co dokładnie było z Twoją skrzynią, co naprawiał mechanik i jak Cię za to skasował?
Aby nie dublować wątków, tutaj masz wszystko: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/lewarek-uderzenia-25584/ Post 9 i 11.

p.s. to jest ogólny warsztat ale mają duże doświadczenie z kompleksowymi naprawami skrzyń i silników.
PZDR

Marceli1
15-02-2015, 22:39
Polecam tutaj:Auto Serwis Tadeusz Wcisło opinie komentarze
SAR37 dostałeś jakąś gwarancję na naprawę tej skrzyni?

SAR37
16-02-2015, 10:16
SAR37 dostałeś jakąś gwarancję na naprawę tej skrzyni?
Są jeszcze na tym świecie warsztaty, gdzie prawdziwe SŁOWO jest ważniejsze od papierków: otrzymałem zapewnienie, że będzie OK i jest OK! Gdyby po rozebraniu skrzyni, okazało się, że nie ma sensu jej naprawiać lub naprawa byłaby nieekonomiczna, to taką informację otrzymałbym od ręki. Gdyby jednak po naprawie coś było nie tak - to wracam i reklamuję (tak jak miałem z klockami - podgięcie blaszek). Pod tym względem warsztat jest w porządku a o solidności mogłem się już kilkukrotnie przekonać. Wybór należy do Ciebie.

PZDR

maciekpt
16-02-2015, 11:38
Post do skasowania, moja pomyłka.

Toper
17-02-2015, 21:58
Zazwyczaj na samym dole skrzyni masz korek spustowy a z boku - korek kontrolny:smile:

Tutaj masz wszystkie dostępne foty:Skrzynie biegów Opel - typ M32 (http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-opel-typ-m32.html)
PZDR

i to jest właśnie m.in. powód, że te skrzynie padają. Mechanicy leją "tradycyjnie" przez boczny korek lub do jego poziomu, a w tej konkretnej skrzyni do JTD jest wyraźnie w Elearn Fiata (oficjalna dokumentacja) napisane, że należy wlać 2,4 oleju przez górny korek i NIE odkręcać korka bocznego. W tym konkretnym przypadku NIE służy on do dolewania i kontroli ilości oleju. W przypadku remontu skrzyni, gdy jest sucha to wlewamy przez górny korek 2,4 litra w przypadku tylko wymiany wlewamy 2,2, bo te 0,2 litra zostaje w skrzyni.

Pozdrawiam
Toper