Zobacz pełną wersję : brak mocy na niskich obrotach
Witam,
Jaki może być powód tego, że auto na niskich obrotach do 2tyś, w ogóle nie idzie jak powinno. Powyżej 2,5tyś obrotów auto dostaje tzw. kopa.
Jaka może być przyczyna tego:?::confused:
Jeśli masz Brava 1,9 TD z tym silnikiem, to nie rozumiem Twojego problemu. "Kopa" będziesz miał po włączeniu turbiny (ona nie pracuje w dolnym zakresie obrotów), a ta potrzebuje ciśnienia spalin, żeby się włączyła (właśnie nieco powyżej 2 tyś wystarcza, by podjęła pracę). Jak potrzebujesz mocy od "0", to zamontuj kompresor.
O jakim włączaniu turbiny mówisz? Turbina kręci się od momentu włączenia silnika. Tylko wypływ spalin ok 2000obr daje jej optymalną prędkość co skutkuje odpowiednim doładowaniem i wzrostem momentu. Nie wiem czy TD ma egr ale to moze byc jego usterka. Ew. Przeplywomierz.
O jakim włączaniu turbiny mówisz? No faktycznie włącznika tam nie ma... mówię o momencie, w którym turbina zaczyna wspomagać działanie silnika (doładowuje).
ok 2000obr daje jej optymalną prędkość O jakiej optymalnej prędkości mówisz? To raczej minimalna prędkość, przy której następuje doładowanie. Bo wraz ze wzrostem obrotów silnika, rośnie ciśnienie spalin, a tym samym turbina także szybciej się kręci, przez co więcej doładowuje.
Hmm turbina skutecznie doladowuje w zakresie obrotow od ok 2000obr i wtedy czujemy przyrost momentu :) powyzej 3tys obr juz raczej tego nie odczuwamy. Zwykly TD raczej nie ma egr wiec stawialbym na przeplywomierz.
karwoj25
09-02-2015, 21:36
Zwykly TD raczej nie ma egr wiec stawialbym na przeplywomierz.
Raczej ma EGR i raczej może być zablokowany.
Hmm turbina skutecznie doladowuje w zakresie obrotow od ok 2000obr i wtedy czujemy przyrost momentu powyzej 3tys obr juz raczej tego nie odczuwamy. Hmm. No bo niby jak masz odczuć przyrost mocy, skoro dzieje się to płynnie. Wyraźny przyrost mocy jest wyczuwalny tylko raz, w momencie, gdy turbina zaczyna doładowywać.
No to się dogadaliśmy w sprawie turbo. Do sprawdzenia i zaślepienia zatem egr (jeśli jest) i przepływomierz powietrza.
karwoj25
09-02-2015, 22:17
Po pierwsze to trzeba ustalić co znaczy:
w ogóle nie idzie jak powinno
Same subiektywne odczucia nie stanowią jeszcze o problemie.
Ja mam rozszczelniony ic i autko jest naprawde troche mulowate praktycznie nie czuc turbo ale jakby nie patrzec to z dolu tez czuc ze cos ciagnie :) zalezy wlasnie co dla kolegi znaczy to "nie idzie jak powinno" moze kolega wczesniej za duzo benzynka smigal? Jesli chodzi o przeplywomierz mozn go latwo spr odpinajac poprostu od niego kostke na postoju i przejezdzajac sie kawalek z odpietym :) jesli roznicy nie bedzie to znaczy ze przeplywka nie pracuje :) jesli auto bedzie duuuzo bardziej zmulone to przeplywomierz jest ok...Egr zaslepic mozemy sami kawalkiem blachy najlepiej nierdzewki o grubosci 1mm zeby sie nie przepalila lub kupic za grosze gotowa zaslepke na aledrogo :)
Najciekawsze jest to, że autor wątku też jakoś się nie chce rozkręcić. My się tu produkujemy, a on nie dość, że nie chodzi, to śpi...
Wiec chyba uznamy temat za zamkniety :0 autor chyba zpomonial ze wgl dodal watek tutaj :)
Przepraszam, że nie odpisywałam ale nie było mnie i nie miałam jak tu wejsc, jutro sprawdze ten przepływomierz. Dziękuję za pomoc :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.