PDA

Zobacz pełną wersję : Dwa typy chłodnic



Zokolic
06-02-2015, 11:38
W moim aucie chłodnica silnika wystepuje bez zbiornika. Zmuszony jestem ją wymienić, gdyż się poci. Paruje z niej, przy rozrządzie - równolegle do paska.
Nie chcę kombinować, ale zbędnie wydawać kasy nie zamierzam. Dysponuję chłodnicą z identycznego fiata, lecz posiada ona zbiorniczek - moja nie. Stąd moje pytanie, czy jest możliwość zamontowania takiej chłodnicy? Dodam, że według katalogu rocznika, występują właśnie te dwie chłodnice. Rozumiem, że trzeba będzie wypierniczyć zbiorniczek wyrównawczy?

markshall
06-02-2015, 11:48
Możliwość pewnie jest, aczkolwiek wiąże się to z przeróbkami układu chłodzenia - pytanie czy warto ? Chociaż widziałem patenty, że ludzie po takiej wymianie mieli 2 zbiorniki wyrównawcze i jakoś to działało...

byrrt
06-02-2015, 12:32
Z dwoma będzie działać - czemu nie.. Tylko faktycznie po co.. Chłodnicę i tak nową trzeba kupić i tak bo jakakolwiek używka to loteria..

Zokolic
06-02-2015, 12:53
Z dwoma będzie działać - czemu nie.. Tylko faktycznie po co.. Chłodnicę i tak nową trzeba kupić i tak bo jakakolwiek używka to loteria..

Dwa zbiorniczki wyrównawcze w jednym układzie ? Czy w takim wypadku nie będzie więcej płynu w układzie? Trochę mnie to trapi.
Używkę mam w aucie, w które użytkowałem, ale wyzionęło ducha. Więc nie obawiam się, że to loteria. Poza tym chińczyk kosztuje nie mniej niz 150 zł, a to taka sama loteria jak używka.

byrrt
06-02-2015, 12:59
To że będzie więcej płynu w układzie to pewne ale czy to na coś wpłynie - nie sądzę bo niby czemu..

Zokolic
10-02-2015, 13:32
To że będzie więcej płynu w układzie to pewne ale czy to na coś wpłynie - nie sądzę bo niby czemu..

Jak połączyć dwa układy ? Przecież wąż jest jeden ze zbiorniczka zrobić trójnik ?