PDA

Zobacz pełną wersję : Co o tym sądzicie - czyszczenie kolektora JTD



stevenek
05-02-2015, 22:10
Natrafiłem ostatnio na takie dwa filmiki prezentujące preparaty do czyszczenie kolektorów dolotowych:
https://www.youtube.com/watch?v=rSSXpIaqkVE
https://www.youtube.com/watch?v=5pot950b7gU

Byłby to niezły sposób na czyszczenie kolektora, bo jak wiadomo z demontażem i skrobaniem nagaru trochę roboty jest a tu ściągamy tylko rurę od turbo i pryskamy tym cudem. Myślę, że to byłby dobry sposób na przedłużenie żywota klap wirowych w kolektorze, gdyż to podobno głównie od syfu w kolektorze odmawiają one posługi. Martwi mnie tylko to, że cały syf z kolektora musi przelecieć przez cylindry :/ Nie wiem czy to jest do końca bezpieczne. Pewnie po takim czyszczeniu, które wymaga odpięcia turbawki oraz EGRa będzie las błędów w sterowniku.

Ciekawi mnie co wy o tym sądzicie, a może ktoś już tego używał?

pader
05-02-2015, 22:18
jak tak robie i wszysko wporzadku poza jednym przypadkiem gdy mi wytrzyscilo mi nagar z tlokow i stracil kompresje :lol:

stevenek
05-02-2015, 22:35
jak tak robie i wszysko wporzadku poza jednym przypadkiem gdy mi wytrzyscilo mi nagar z tlokow i stracil kompresje :lol:
A czego uzywasz do czyszczenia? Jednego z tych srodkow czy jakis inny preparat? Jaki masz motor? Mozesz cos wiecej napisac? Jakie sa efekty? Zmienia sie cos w pracy silnika? I co to za przypadek z ta utrata kompresji?
Sorry za tyle pytan :p

pezet3
05-02-2015, 22:37
A nie myślałeś żeby jednak pozbyć się klap? W autka.pl na belwederczyków tak mi zrobili w pakiecie startowym tzn zdjeli mój kolektor wsadzili juz wyczyszcony zregenerowany ( bez klap wirowych) i od razu wyprogramowali egr. No i zgłowy kłopot z zapychaniem sie kolektora.

stevenek
05-02-2015, 22:43
Narazie z klapami nie mam problemu wiec ich nie wywalam. A nie ma jakis negatywnych aspektow usuniecia klapek? Tzn tak jak przy ich zatarciu muli w dolnych obrotach. Jechalem croma z uszkodzonymi klapami i roznica kolosalna.
A jesli chodzi o czyszczenie kolektora to nie tylko kwestia klap. Jak rury sa zawalone szlamem to tworza sie wieksze opory przeplywu powietrza co, jak sadze, przeklada sie na prace silnika, nie wspominajac juz o zmniejszeniu swiatla kolektora w bardziej ekstremalnych przypadkach.

pezet3
05-02-2015, 22:53
U mnie w ogóle nie muli, myślę że bardzo żwawo reaguje na dotkniecie gazu w każdym zakresie obrotów. Kiedyś jak będzie chwila to można zobaczyć jak chodzi moja bez klap i wywalonym egr a jak twoja z klapami i aktywnym egr.
PZDR

stevenek
05-02-2015, 22:57
U mnie w ogóle nie muli, myślę że bardzo żwawo reaguje na dotkniecie gazu w każdym zakresie obrotów. Kiedyś jak będzie chwila to można zobaczyć jak chodzi moja bez klap i wywalonym egr a jak twoja z klapami i aktywnym egr.
PZDR
Jasne, mozemy kiedys przeprowadzic taka probe. Chociaz przy automacie moga byc inne doznania :p