Zobacz pełną wersję : Bravo 1,9 jtd po rozpoczeciu jazdy wlacza sie kontrolka hamulca i silnik wchodzi w tryb awaryjny-POMOCY
kryst110
28-01-2015, 19:53
Witam,
Mam problem z moim autkiem. Od jakiegos roku wlacza sie kontrolka hamulca recznego i auto wchodzi w tryb awaryjny, po wizytach w kilku warsztatach wymieniłem: czujnik turba, przepływomierz , zregenerowałem turbine , klocki i tarcze tez wymieniłem. Po odpaleniu kontrolka odrazu sie nie wlacza tylko po ruszeniu i dodaniu gazu a potem 3300 obrotów max, zgasze go odepne przepływke i ponownie podepne i auto chodzi jak złoto , ruszam dodaje gazu włacza sie kontrolka i wchodzi w tryb awaryjny. Dodam iz 4 lata temu został zrobiony chip i bravo poprostu zapier....
Masz coś namieszane .Nigdy kontrolka hamulca postojowego nie przełączy silnika w tryb awaryjny . Trzeba podpiąć samochód pod komputer. Wykonać sprawdzenie parametrów pracy silnika i na ich podstawie dokonać naprawy .
Może po prostu chip dokonał spustoszeń. Na pewno kontrolka od ręcznego nie powinna się zapalać. Natomiast albo chek engine ,albo marchewka .
karwoj25
28-01-2015, 21:29
wymieniłem: czujnik turba, przepływomierz , zregenerowałem turbine , klocki i tarcze tez wymieniłem.
wymień jeszcze tylną wycieraczkę i antenę od radia...
Połącz się z ECU i zobacz jakie są błędy. Chipowałeś go po ludzku czy założone jest jakieś padło z allegro?
kryst110
29-01-2015, 12:47
a pompa vacum ?
krystian750
29-01-2015, 19:58
mi się zapala kontrolka ręcznego ale to dlatego bo z tyłu sa czujniki od abs do wyczyszczenia.
abs do wyczyszczenia.
Też bzdura . Od ABS jest kontrolka ABS
krystian750
29-01-2015, 20:18
jak w awaryjny przechodzi to czujnik na szynie może być walniety
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Też bzdura . Od ABS jest kontrolka ABS
-Zapalająca się kontrolka ABS i ręcznego w/g instrukcji oznacza błąd tylnej osi.
Zapalająca się kontrolka ABS i ręcznego w/g instrukcji oznacza błąd tylnej osi.
W poście wyżej nic nie pisałeś o dwóch palących się kontrolkach tylko o kontrolce ręcznego .
Przy dwóch palących się to zgoda. :lol:
kryst110
29-01-2015, 23:42
a co z ta pompa vacum ? jakie ma zadanie w doladowaniu turbiny bo ja sie juz pogubilem i o co chodzi z tymi hamulcami przyznam sie ze przy zmianie klockow i tracz (gdyz byly do wymiany) na tyle rowniez wymieniłem szczeki bo byly lyse i dalej sie to dzieje . podpiety chyba z 5 razy do kompa bledy zresetowane i po pewnym czasie znowu zaczelo sie dziac ponownie dokladnie po 2 tyg
Vacum jest do wytwarzania podciśnienia doserwa.
Jakie błędy miałeś ?
miszczu77
30-01-2015, 22:20
Pompa vacum wytwarza podciśnienie, które między innymi (poprzez zawór overboost) steruje geometrią łopatek turbiny. Ale w wersji JTD 105 jest zwykła turbina bez zmiennej geometrii i nie jest sterowana podciśnieniem.
karwoj25
31-01-2015, 14:06
Pompa vacuum robi też podciśnienie dla zaworu EGR i serwa hamulcowego.
Pompa vacum wytwarza podciśnienie, które między innymi (poprzez zawór overboost) steruje geometrią łopatek turbiny. Ale w wersji JTD 105 jest zwykła turbina bez zmiennej geometrii i nie jest sterowana podciśnieniem.
I co to daje w dyskusji ?
To jak byś napisał że w niektórych Cromach jest DPF i nawigacja.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
podciśnienie dla zaworu EGR
A to coś nowego .Pierwszy raz o czymś takim słyszę.
Zawór EGR w Fiatach jest sterowany elektrycznie.
karwoj25
31-01-2015, 16:12
Zawór EGR w Fiatach jest sterowany elektrycznie.
to chyba jeżdżę kamazem :D
Numer zaworu w JTD105: 46460132
A wygląda tak:
18487
części elektrycznej brak.
miszczu77
31-01-2015, 16:19
Napisał miszczu77
Pompa vacum wytwarza podciśnienie, które między innymi (poprzez zawór overboost) steruje geometrią łopatek turbiny. Ale w wersji JTD 105 jest zwykła turbina bez zmiennej geometrii i nie jest sterowana podciśnieniem.
I co to daje w dyskusji ?
To jak byś napisał że w niektórych Cromach jest DPF i nawigacja.
Napisał karwoj25
podciśnienie dla zaworu EGR
A to coś nowego .Pierwszy raz o czymś takim słyszę.
Zawór EGR w Fiatach jest sterowany elektrycznie.
Po pierwsze, było pytanie, o pompę vacum i jej powiązanie z turbiną, więc na nie odpowiedziałem. O DPF i nawigacji nie było, więc się na ten temat nie wypowiadałem.
Po drugie, może trudno w to uwierzyć, ale w silnikach JTD 105 (CF2) EGR sterowany jest właśnie podciśnieniem.
Dobra przyznaję się bez bicia bo nie wiem dlaczego się sugerowałem Stilo ,(chyba odpowiedzią gdzie indziej).:mad::mad::mad:
No cóż starość :fufu::fufu:nie radość
kryst110
31-01-2015, 19:43
agr mam zaslepiony
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.