PDA

Zobacz pełną wersję : Swiezo kupione stilo i kilka drobnych usterek



mascotte
25-01-2015, 11:20
Witam,
Domyslam sie, ze usterki mojego samochodu ktore opisze byly juz zapewne walkowane, ale nigdzie nie moge znalezc jednoznacznej oraz tresciwej odpowiedzi.
Jakies dwa tyg. temu kupilem stilo w wersji 3drzwiowej dynamic z 2002roku. Podczas eksploatacji zauwazylem kilka drobnych usterek:
-brak mozliwosci regulacji prawego lusterka, lewe dziala tylko w jednej plaszczyznie gora/dol
-po przytrzymaniu guzika od zamykanie prawej szyby nie domyka sie do konca tylko zatrzymuje sie w momecie kiedy zwolnie przycisk, automatyczne otwarcie dziala(lewa szyba pracuje tak jak powinna)
-po otwarciu prawych drzwi nie zapala sie kontrolka otwarcia drzwi,swiatlo w kabinie tez sie nie zapala jak i na drzwiach
-nie otwiera sie skywindow tylko strzela cos jak probuje otworzyc, roleta dziala prawidlowo
-zapala sie kontrolka od poduszek w momecie gdy wsiadzie pasazer (znam przyczyne, ale wole napisac gdyby sie okazalo ze cos jest z tym powiazane)
-brak mozliwosci regulacji nawiewu klimatronika, dmucha tylko na szybe niezaleznie od ustawien
-niefabryczne radio wlacza sie tylko z zaplonem, przy wylaczonym silniku nie ma mozliwosci uruchomienia radia
-caly czas pracuje silniczek poziomowania prawego reflektora( wersja bez ksenonow)
-sterowanie centralnym zamkiem na drzwiach tylko otwiera samochod, pilotem dziala normalnie

Prosze o pomoc, zanim wydam majatek w warsztacie.

HENRYK3
25-01-2015, 12:43
Cześć postaram ci odpowiedzieć na kilka pytań na które znam odpowiedz i z którymi ja walczyłem przy zakupie Stilo. Niestety musisz być przygotowany że jakość tego auta jest średnia i niektóre duperele które sie psują potrafią być drogie jak na takiej klasy auto. Co do lusterka to miałem podobnie ale u mnie powodem był brud . Wyczyściłem i już jest ok. Zimą w czasie mrozów zdarza sie że jeszcze czasem sie zatnie ale spowodowane jest to zamarznięciem wody. Co do szyby może trzeba ją zaprogramować i będzie ok. Drzwi właśnie mam ten sam problem!! Nie pokazuje mi wyświetlacz że drzwi są otarte i nie zapala mi sie swiatełko od drzwi i podsufitce!!! Jeszcze tego nie rozwiązałem. Błąd poduszki usuniesz kupując za 100 zł na Allegro emulator maty!!!! A jeżeli chodzi o klimatronika to poczytaj Forum znajdziesz odpowiedzi!!! Masz zepsuty aktywator Koszt jednego około 100 zł na allegro. Aktywatorów jest 3!!!

mascotte
25-01-2015, 13:43
Jak czysciles te lusterka? Zdejmowales szklo? Jest tam jakis silniczek? Na co zwrocic uwage? Emulator maty znam, napisalem o usterce gdyby sie okazalo ze z czyms to jest jeszcze powiazane np. z drzwiami. A ten aktywator to nie jest cos w rodzaju silniczka? Poniewaz slysze jak pod kierownica pracuje mi jakis silniczek el. ktory tak jakby nie chcial sie nastawic.Czy fiaty nie cierpia np. na pekajace przewody miedzy drzwiami a reszta karoserii? Moze tam zaczac szukac skoro cala elektryka procz szyby nie dziala w drzwiach.

boch
25-01-2015, 13:57
A ten aktywator to nie jest cos w rodzaju silniczka? Poniewaz slysze jak pod kierownica pracuje mi jakis silniczek el. ktory tak jakby nie chcial sie nastawic.
dokładnie tak. uszkodzeniu ulega najczęściej potencjometr aktywatora, który z czasem przeciera się na ścieżkach. niektórzy to regenerują traktując aktywator dużą ilością "Kontaktu" - z różnym skutkiem. oprócz potencjometru mógł się również uszkodzić plastikowy łącznik pomiędzy aktywatorem, a mechanizmami klimatronika. jeśli masz pecha do wymiany masz dwa aktywatory. jeden odpowiedzialny za nadmuch szyba przednia/szyby boczne (defroster) i drugi odpowiedzialny za nadmuch na twarz/nogi (vent floor). oba aktywatory mają ten sam numer katalogowy. zanim zaczniesz wymieniać podłącz się programem diagnostycznym w celu dokładnego zlokalizowania usterki.

mascotte
25-01-2015, 14:16
Jutro podepne samochod pod viakena v-scan, sczytam bledy i napisze co mu sie tam ulozylo. Programowanie szyb powinno byc w instrukcji wiec mysle ze sobie poradze. A co z reszta usterek? Mial ktos podobne? Zaraz po klimatroniku nie daje mi spokoju to radio, i ten nieszczesny dach.

qronax
25-01-2015, 14:39
Jak masz niefabryczne radio to pytanie jak ktos je podlaczyl. Mam tak podlaczone i to "by designe"

boch
25-01-2015, 14:44
klimatronik sprawdzisz w programach dedykowanych pod auta grupy FIAT czyli Fiatecuscan, Multiecuscan, AlfaOBD lub typowo serwisowy Examiner. w dziale download znajdziesz co potrzebujesz. zaopatrz się również w kabelek ELM 327 najlepiej dedykowany do Fiata, najlepiej ze sklepu Viaken. będziesz mógł samodzielnie diagnozować silnik, klimatronik, zegary/tablicę rozdzielczą, a także sprawdzisz drzwi razem z lusterkami.
solardach w Stilo to mocno newralgiczny element wyposażenia. powinieneś był go dokładnie sprawdzić podczas zakupu samochodu. co do samodzielnej próby jego reanimacji niech się wypowiedzą jego posiadacze. z tego co wiem, profesjonalny serwis soladachów w Stilo znajdziesz w Warszawie.

mascotte
25-01-2015, 17:10
No wlasnie jak jest podlaczone radio, tego zapewne niewie nikt. Jutro to sprawdze i opisze. A co do diagnosty to nie sprawdze czyms takim jak Viaken V-scan DS936? Sasiad ma zaklad mechaniczny i on ma cos takiego, wiem ze to kosztowalo kilka tys. wiec chyba lepsze bedzie od jakiegos kabla i PC-ta. Dach ze nie dzialal to wiedzialem przy zakupie, ale nie sadzilem ze to az taki problem. Dzwiek przy probie otwarcia dachu brzmi jakby byla wytarta jakas zebatka w mechanizmie na panelu gdzie sie nim steruje.

boch
25-01-2015, 17:57
A co do diagnosty to nie sprawdze czyms takim jak Viaken V-scan DS936? Sasiad ma zaklad mechaniczny i on ma cos takiego, wiem ze to kosztowalo kilka tys. wiec chyba lepsze bedzie od jakiegos kabla i PC-ta.
teoretycznie ten Viaken powinien błędy klimatronika odczytać, przynajmniej tak wynika z opisu diagnoskopu na stronie producenta. jak to wygląda w praktyce, przekonasz się sam :) programy, o których pisałem, to dedykowany soft do naszych Fiatów, często dorównujący możliwościami profesjonalnym testerom diagnostycznym. Zainstaluj sobie wersję darmową programu Multiecuscan i włącz ją w trybie symulacji to się przekonasz.


http://www.youtube.com/watch?v=N1D4Hk2r6xk

RadareQ
25-01-2015, 18:48
Co do radia, to zawsze podłącza się dwa plusy - jeden po stacyjce (daje zasilanie po przekreceniu kluczyka) i drugi plus stały. U Ciebie pewnie jest tylko ten pierwszy.

qronax
26-01-2015, 00:50
Co do radia, to zawsze podłącza się dwa plusy - jeden po stacyjce (daje zasilanie po przekreceniu kluczyka) i drugi plus stały. U Ciebie pewnie jest tylko ten pierwszy.
zawsze sa 2 przewody: jeden ktory powinien byc zawsze na stale podlaczony do pradu na pamiec stacji itp. + drugi przewod ktory mozna podpiac do stacyjki by radio gaslo z wyjeciem klucza lub podlaczyc na stale jak pierwszy kabel i bedzie gralo az ktos wcisnie wylacznika w radiu. Stilo nie ma fabrycznie pociagnietego kabla od stacyjki (radio fabryczne dostaje info o wyjeciu klucza po lini can) wiec ktos musial sie postarac i dociagnac kabel. Miernik w dlon (lub instrukcja radia) i dasz rade zmienic konfiguracje

mascotte
27-01-2015, 08:26
Witam.Niestety wczoraj pozno wrocilem z pracy, i nie mialem juz dostepu do komputera. Ale za to sprawdzilem jak to radio dziala. Powiem wam ze to jest czysta magia, stworzona przez "pana Gienka pod domem". Mianowicie chodzi o to ze zolty przewod od pamieci radia jest podlaczony tak jak powinien byc, Natomiast czerwony jest sprzezony kabelkiem wyciagnietym z jakiegos bezpiecznika, poprostu jest wlozony razem z bezpiecznikiem do styku. Bezpiecznik prawdopodobnie od swiatel.

mascotte
29-01-2015, 23:49
Witam, oto kody bledow klimatronika:
18480

boch
30-01-2015, 00:26
tak jak napisałem wcześniej, prawdopodobnie masz do wymiany dwa aktywatory. pierwszy odpowiedzialny za nadmuch szyba czołowa/szyby boczne oraz drugi za nadmuch na twarz i nogi. konieczne będzie wyjęcie aktywatorów i sprawdzenie sprzęgiełek, czy się przypadkiem nie poukręcały...

mascotte
31-01-2015, 10:05
Ok. Dzieki, pobawie sie tym jak troszke cieplej sie zrobi.
Komputer pokazal mi jeszcze cos takiego:
18486
Czy mozliwe jest to, ze te bledy powoduje uszkodzony sterownik silnika, bo comp troszke wariuje.Naprawa jakies 200zl takze spoko, ale czy przypadkiem przepustnica tez nie jest uwalona?

boch
31-01-2015, 11:22
wyczyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi. po wyczyszczeniu należy wykonać jej adaptację wg instrukcji, którą znajdziesz na forum albo w eLearn. widzę tam jeszcze błąd czujnika poziomu paliwa i systemu recyrkulacji par paliwa. być może wymiany wymaga elektrozawór odpowiedzialny za pracę układu EVAP. na początek wykasuj błędy i za jakiś czas sprawdź czy pojawiły się ponownie.

mascotte
02-02-2015, 08:04
Bledy skasowalem, to sa bledu ktore sie pojawily po prxejechamiu kilku kilometrow i kilkukrotnym odpaleniu.