PDA

Zobacz pełną wersję : 2.3 multijet 150km 2012r nie odpala



matts73
24-01-2015, 23:10
Witam Wszystkich Forumowiczow, jestem nowym czlonkiem na tym Forum. Moj problem jest nastepujacy: ducato 2.3 multijet 150km z 2012r przebieg tylko 12000km nie chce odpalic, dzien wczesniej nie bylo problemow, wszystko dzialalo ok, przyjechalem do domu, zgasilem auto i gdy nastepnego dnia rano chcialem odpalic to auto tylko krecilo i nic poza tym, na wyswietlaczu pojawil sie komunikat aby wymienic filtr paliwa, bylo to troche dziwne bo nic sie wczesniej nie dzialo auto jechalo normalnie. Po podlaczeniu pod komputer pokazalo blad P0340 czujnik walka rozrzadu, czujnik wymieniony i dalej nic, dodatkowo pojawil sie blad P068. Moze ktos wie co sie moglo stac? Dodam, ze wczesniej jakies pol roku temu auto mialo wymieniana przepustnice bo przerywalo po drodze (robili to w serwisie na gwarancji).

pinio
25-01-2015, 13:35
Ja, zaczynam od najprostszych, czyli wymiana filtra paliwa na nowy i sprawdzeniu co znajduje się w starym. Słyszałem również o o możliwości nagłego wyłączenia napięcia na pompę przez wyłącznik uderzeniowy - sprawdzić czy nie wyskoczył. Jeżeli po wymianie czujnika wału, nadal wyskakuje błąd, to może uszkodzony jest drugi (są dwa czujniki które ''muszą się widzieć'': zamontowany na dole czujnik wału i na górze czujnik wałka rozrządu). Jeżeli oba są dobre to mógł również przeskoczyć pasek rozrządu. Miałem taką przygodę gdzie pasek rozrządu (najwidoczniej przy gaszeniu), przeskoczył o jeden ząb DO TYŁU. To wystarczy, żeby nic się nie rozleciało, rozrusznik kręci, auto nie odpala.
Jak już znajdziesz przyczynę, nie zapomnij o tym napisać. Powodzenia.

matts73
01-02-2015, 03:08
Dzieki za podpowiedzi, dopiero wczoraj moglem posprawdzac troche to ducato i oto co wstepnie ustalilem: filtr paliwa tak jakby zapchany (ciezko bylo go przedmuchac) wymieniony na nowy ( paliwo pojawilo sie na listwie ale dalej nie odpala), czujnik uderzeniowy sprawdzony wczesniej jest ok, co do czujnikow walu i walka rozrzadu to czy nie powinno pokazac brak synchronizacji na komputerze diagnostycznym? Ostatecznie wzialem sie za rozrzad i tu troche sie nie zgadza (nie mam jeszcze blokad wiec sprawdzilem to wstepnie obserwujac czy otwory w ktorych umieszcza sie blokady sa sie pokrywaja - walki rozrzadu po zablokowaniu na kole zebatym otwory kontrolne ok ale otwor kontrolny na wale sie nie zgadzal, przestawilem tak aby zgadzal sie z otworem w bloku - auto lepiej kreci (wczesniej krecilo tak jakby cos je troche blokowalo) niestety nadal nie odpala. Znalazlem jeszcze jedna dziwna sprawe gdy zdjalem kolo zebate walka rozrzadu - jego polozenie ustala bolec o srednicy 4mm wychodzacy z walka rozrzadu, ktory wchodzi w otwor znajdujacy sie w kole zebatym i ten otwor ma srednice 6mm co przeklada sie na to ze nie ustala on precyzyjnie polozenia walka i na lekko poluzowanej srubie mozna go przestawic o 1,5 zeba, nie wiem czy to luz konstrukcyjny czy cos z tym jest nie tak? W ten sposob rozrzad moze sie samoczynnie przestawic. Zauwazylem takze ze w wale nie jest tylko jeden otwor na blokade ale przy kreceniu widac ich kilka i ktory jest wlasciwy? Pewnie bez ori blokad bedzie ciezko ustalic wiec to na razie tyle - czekam az przyjda blokady.

Zielony
01-02-2015, 12:26
U mnie w 1.6 też tak jest zrobione.Koła na wałkach mają pewien luz który wykorzystuje się przy napinaniu paska.Wałki są zablokowane a koła poluzowane i w momencie napinania przekręcają się a wałki stoją.Po napięciu dopiero dokręca się koła do wałków.Bez blokady nic nie zrobisz.

matts73
01-02-2015, 14:07
Tylko dziwi mnie fakt dlaczego w takim razie nie zrobili stozka na walku rozrzadu - po ustawianiu i dokreceniu kola bylo by o wiele mniejsze prawdopodobienstwo przestawienia sie rozrzadu samoczynnie.

rafal5100
02-02-2015, 10:08
ja na twoim miejscu bym odkrecil i przedmuchal zawor na pompie wysokiego cisnienia i sprawdz czy wgl on dziala:) podziel sie efektami:)

matts73
02-02-2015, 20:31
zawor dziala bo po wymianie filtra cisnienie na listwie oscyluje pomiedzy 480 a 500 bar wg serwisu fiata prawidlowo

rafal5100
02-02-2015, 23:03
Powiem szczeze ze trudna sprawa, a powiedz mi jeszcze jak podlaczysz elm jakie bledy tb wyskakuja?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Powiem szczeze ze trudna sprawa, a powiedz mi jeszcze jak podlaczysz elm jakie bledy tb wyskakuja?

matts73
04-02-2015, 02:29
jak byl dluzej krecony na rozruszniku to p0340 ale to dlatego, ze jest przestawiony rozrzad

matts73
15-02-2015, 00:13
No i dzisiaj rozrzad ustawiony na blokadach i dalej nie odpala nawet na samostarcie obawiam sie, ze przyczyna moga byc pogiete dzwigienki zaworowe. Mial ktos moze podobny przypadek lub co ewentualnie jeszcze sprawdzic?

matts73
01-03-2015, 10:58
Witam ponownie, nasada z walkami rozrzadu zdjeta i oto obraz
189111891218913
niby zawory wygladaja ok, mial ktos moze podobny przypadek, moze lepiej zdjac glowice rowniez?
Jak widac polecialy wszystkie ssace. Rozrzad byl przestawiony o ok 2 zabki.

foki_az
16-01-2016, 10:22
Czy ostatecznie sprawdzałeś zawory po tej usterce? Czy może wymieniłeś tylko pieski i śmiga?

Sebastian 1983
12-04-2018, 20:00
Witam wszystkich czy ma ktoś może schemat montażu rozrządu ducato 2.3 150multijet? Auto straszenie dymi na bialo plyny ok klekot w silniku chce sprawdzić rozrzad